AT&T תבחן ב-2017 את ה-DirecTV מהדור החמישי

חברת התקשורת האמריקנית מתקרבת בצעדי ענק לקראת שלב הכנסת הדור החמישי לשוק, עם מהירויות של עד 14 ג'יגה לשנייה בפוטנציה ● מתחרותיה הנחושות כבר נושפות בעורפה

הזרמת תכנים - בקרוב דרך ממיר פייסבוק? אילוסטרציה: BigStock

AT&T הודיעה אתמול (ד') כי היא מתכננת להתחיל לבדוק את יכולות רשת 5G המהירה שלה בעבור הזרמת וידיאו באמצעות DirecTV במשקי בית באוסטין, ארצות הברית.

הניסוי, שצפוי להתקיים במחצית הראשונה של השנה, יבדוק בכמה הצלחה מטפלת הרשת האלחוטית של הדור הבא ב"תנועת וידיאו כבדה", כך על פי הכתוב בהודעת החברה למדיה.

AT&T אומרת ששירות הדור החמישי שלה השיג מהירויות של עד 14 ג'יגה לשנייה בבדיקות מעבדה – מהיר יותר באופן משמעותי מרשת הדור הרביעי הנוכחית. הכנסת הרשת המהירה החדישה לפעולה תאפשר הפסקתם ומניעתם של עיכובים בסטרימינג או בהורדת סרטים ותכניות דרך חיבור אלחוטי.

המיזוג הדרקוני ממתין לאישורים רגולטוריים

חברת הטלקומוניקציה האמריקנית הענקית הודיעה באוקטובר שבכוונתה לרכוש את טיים וורנר (Time Warner). המיזוג של שתי הענקיות, בעסקה מתוכננת בשווי 85 מיליארד דולר, הסעיר את העולם וזכה לביקורת קשה ולחשש של רבים מפגיעה בתחרותיות ובפרטיות הצרכנים, וכעת ממתינה העסקה לאישור על ידי הרגולטורים.

רנדל סטפנסון, מנכ"ל AT&T, אמר בעת הרכישה כי הוא מקווה לשלב שירות אלחוטי מהיר עם תוכן איכותי על מנת להתחרות "ראש בראש עם חברות הכבלים".

יותר נתונים – יותר כסף

הקונספט של הדור החמישי נבחן בענף החיבור האלחוטי במשך שנים, כצורך הולך וגובר לספק את רצונם של צרכנים להזרים קטעי וידיאו נוספים, לחבר יותר ויותר התקנים חכמים בבתיהם ולהתנסות עם יישומי מציאות מדומה, שכולם צורכים חיבור מהיר שיתמוך בכמות הנתונים העצומה הנדרשת לשם כך.

על ידי המרצה משמעותית של המהירויות האלחוטיות, עשויות חברות כמו AT&T לגרום ללקוחותיהם להשתמש ביותר נתונים, ולשלם יותר בעבור התענוג.

גם המתחרות של AT&T לא שוקטות על שמריהן בתחום – ענקית הטלקומוניקציה וריזון (Verizon) הודיעה בעבר כי היא מצפה להתחיל לגלגל את טכנולוגיית הדור החמישי כבר ב-2017.

מנגד, ולאחר הניסיון הקודם לעשות שימוש בכבלי סיבים אופטיים יקרים בכדי להביא אינטרנט מהיר ללקוחות, החלה גם גוגל (Google) להתמקד בחיבור האלחוטי המהיר. לצרכנים נותר רק להמתין בסבלנות בכדי לגלות מי תקדים ותציע את הטכנולוגיה החדשנית ראשונה, וכמה תעלה לנו הקדמה הפעם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים