האם הרובוטים יחליפו את אנשי הפרסום?

החששות שעולים בהקשר זה בתחומים אחרים יכולים להיות רלוונטיים גם לעולם הפרסום ● אלא שאם תשאלו את יהלי סער, מנכ"ל טיילור ברנדס - חברה שפיתחה פתרון אוטומטי בתחום - לא בטוח שיש לתקציבאים ולאנשי הקריאייטיב ממה לפחד

יהלי סער, מנכ"ל טיילור ברנדס. צילום: יח"צ

אחד הנושאים החמים בעולם העבודה בשנים האחרונות הוא מקומם של הרובוטים והמכונות, ובעיקר האם הטכנולוגיה עומדת להחליף אותנו במקצועות שונים. כך, למשל, הרובוטים צצים ביותר ויותר קווי ייצור במפעלים ואמזון (Amazon) פתחה באחרונה את Amazon Go – סופרמרקט ראשון ללא קופאים. האם מגמה דומה תקרה בעולם הפרסום? יהלי סער, מנכ"ל טיילור ברנדס, טוען שלא.

החברה, שהוקמה ב-2014 ועד כה גייסה 5.1 מיליון דולר, אמנם פיתחה מערכת שמאפשרת לעסקים ליצור לוגו וחומרים פרסומיים אונליין בתוך מספר דקות בעלות מזערית, אבל סער טוען שהטכנולוגיה לא תחליף את אנשי הפרסום, לפחות לא לגמרי.

בשיחה עם אנשים ומחשבים הוא הסביר כי "הטכנולוגיה – לפחות זו שלנו – לא תחליף את משרדי הפרסום, כי אנחנו פונים לעסקים שאין להם תקציב לכך. אנחנו יוצרים עבודה ונותנים יכולות לעסקים קטנים, שאחרת היו נכשלים. אם גם עסקים גדולים מתעניינים בנו, זו רק קריאת השכמה למשרד הפרסום של העסק, שהוא צריך לשנות את המודל שלפיו הוא פועל".

השירות של טיילור ברנדס מאפשר לעסקים עיצוב לוגו, פעילות ברשתות חברתיות, פרסומות וידיאו, מרצ'נדייז ופרזנטציות. סער הסביר על המערכת של החברה: "אנחנו מלמדים מחשבים לחשוב בצורה יצירתית. אנחנו יוצרים אלגוריתמים שיודעים לעצב, לכתוב תוכן, לנתח ולייצר אסטרטגיה, ומיישמים את זה על פלטפורמה אוטומטית שמאפשרת לכל עסק קטן לקבל את השירותים שחברת פרסום גדולה נותנת לקוקה קולה (Coca Cola)". הוא ציין שיותר מארבעה מיליון עסקים משתמשים בפלטפורמה של טיילור ברנדס.

לדבריו, "אנחנו קבוצת הפרסום האמריקנית החמישית, אבל בניגוד לארבע האחרות, אנחנו משרתים עסקים מכל הגדלים. חשבנו שנשרת בעיקר בעלי עסקים קטנים, אבל גילינו שיש לנו את כל הטווח – ממחלקות של בנקים דרך אימהות שממתגות את קבוצת הכדורגל של הילדים שלהן ועד צלמים ואמנים. ראינו שהחברות האחרות שולטות ב-90% משוק הפרסום אבל משרתות רק 10% מהעסקים, והחלטנו לייצר שירות שלוקח את כל הדברים שהן מציעות ומבצע אוטומציה".

נהוג לחשוב שמחשב לא יכול להחליף את היצירתיות האנושית. איך מלמדים את האלגוריתם את הקריאטיביות, שעומדת בבסיס ענף הפרסום?
"גילינו שמאחורי יצירתיות יש מדע. כולנו רוצים לחשוב שאנחנו ייחודיים, אבל כשמתחילים לחשוף את הדברים רואים שיש בהכל דפוסים שחוזרים על עצמם.

המערכת יודעת למצוא טרנדים חדשים ולשנות את מערכת החוקים הראשונית שלה. היא מתפתחת. המערכת עושה טעויות בצורה מושכלת ומבינה מה ממה שהיא עושה אלה טעויות ומה משהו מדהים, שיתחיל טרנד – זו קריאטיביות. היא גם לומדת להכיר את המסורת העיצובית של כל מדינה, שמושפעת מאוד ממקור השפה שלה. התרבויות של המדינות הלטיניות, למשל, דומות יותר זו לזו יותר מאשר לתרבות של ישראל, שהיא ממקור שמי. היא יודעת איפה כל אחד שמשתמש בה יושב ופועלת בהתאם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים