עלייה במספר גנבי האייפונים שמזהים את פרטי המשתמשים בעצמם

הפושעים מבצעים את זממם בדרכים מגוונות: למשל, שיחה ידידותית עם משתמש בפאב, שבמהלכה הם מבקשים את המכשיר כדי "לצלם תמונה", מכבים וגונבים אותו

כנראה שמה שצריך זה לנעול את ה-iPhone...

הנה תופעה חדשה של פשיעה בארצות הברית, וכנראה שגם במקומות אחרים בעולם: יותר ויותר פושעים לא מזדקקים לאמצעים דיגיטליים כדי להוציא כספים ממשתמשי iPhone – הם פשוט גונבים את המכשיר פיזית.

לפי דיווחים, יש עלייה במספר המקרים שבהם פושעים יחידים, או קבוצות של קרימינלים, הצליחו, באמצעים שונים, לחשוף את שמות המשתמש והסיסמאות שבהן אנשים משתמשים. אחת הדוגמאות שמוזכרות בהקשר זה היא שאותם פושעים פוצחים בשיחה ידידותית עם המשתמש בפאב, ובמהלכה הם מבקשים ממנו את ה-iPhone "כדי לצלם תמונה". אלא שבמקום לצלם תמונה הם מכבים את המכשיר, לכאורה בטעות, ולאחר שהם מזהים את השם והסיסמה, הם גונבים את המכשיר פיזית בעורמה, בכוח או אפילו על ידי שימוש בסם טשטוש.

ברגע שהפושעים יודעים כיצד להיכנס למערכת ההפעלה הם משנים את קודי הגישה כדי לחסום את הגישה של הבעלים, וגם משביתים את השירות Find My iPhone, כדי שלא ניתן יהיה לאתר אותו מרחוק. הם יכולים בנוסף לשנות את כתובת המייל שמשמשת לשחזור וגיבויים, וכך למנוע שימוש במפתח שחזור שיכול להשבית את הטלפון.

סכומי הגניבות: אלפי דולרים בכל פעם

מעבר לכך שהשינוי של קוד הגישה חוסם את הגישה המקורית לחשבון המשתמש ושירותי הענן של אפל, הוא גם מספק גישה ליישומים ושירותים כספיים שונים, כולל אפליקציות בנקאיות – כך שהפושעים יכולים לממש את יעדם העיקרי ולגנוב מהמשתמש כספים.

לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, קורבנות של השיטה הזו מדווחים על גניבת אלפי דולרים מהחשבונות שלהם, ויש כאלה שסיפרו שהפושעים גם נרשמו בשמם לכרטיסי אשראי חדשים. רובם פנו למשטרה וזכו להחזר כספי מהבנקים ומהאפליקציות הפיננסיות שהם הלקוחות שלהם.

מאפל נמסר ש-"חוקרי אבטחה מסכימים ש-iPhone הוא המכשיר הנייד הצרכני המאובטח ביותר, ואנחנו עובדים ללא לאות מדי יום כדי להגן על כל המשתמשים שלנו מפני איומים חדשים ומתעוררים. אנחנו מזדהים עם משתמשים שעברו את החוויה הזו ומתייחסים ברצינות רבה לכל ההתקפות על המשתמשים שלנו, לא משנה עד כמה הן נדירות. נמשיך לקדם את ההגנות כדי לסייע בשמירה על אבטחת חשבונות המשתמשים". החברה הזכירה בהודעתה בנוסף ששימוש ב-Face ID וב-Touch ID יכול לעזור ולמנוע שינוי סיסמאות.

דרך אגב, לא מדובר ב-"תרגיל" בלעדי ל-iPhone – זה יכול לקרות גם עם מכשירי אנדרואיד. הפושעים מעדיפים את ה-iPhone כי הערך של המכשיר הוא, בדרך כלל, גבוה יותר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רלי

    שלא נדע . מפחיד . הגנבים והנוכלים מתלבשים על כל חלקה טובה . ד. א. , צריך לשנות את שם א י י פ ו ן ל א י י ס ו ן מכל המשתמע לטוב ולרע .

אירועים קרובים