נמשכות הצרות של אלוביץ': האם יורוקום בדרך לקריסה?

הפועלים, דיסקונט והבינלאומי הגישו לבית המשפט בקשה לפירוק החברה, שחייבת להם כמעט מיליארד שקלים

שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק. צילום: יח"צ

הצרות של שאול אלוביץ' נמשכות: לאחר שלא צלחו המגעים לגבי הסדר חובותיו וחובות החברות שבבעלותו, הגישו היום (ד') הבנקים הפועלים, דיסקונט והבינלאומי לבית המשפט בקשת פירוק נגד יורוקום, שבבעלותו ובבעלות יוסף אלוביץ'.

כמו כן, הבנקים מבקשים מבית המשפט למנות את עורכי הדין שמייצגים אותם בהליך – עו"ד פיני רובין מטעם הפועלים, עו"ד אמנון לורך מטעם דיסקונט ועו"ד אורי גאון מטעם הבינלאומי – כבעלי תפקיד שיממשו את נכסי החברה המשועבדים.

לאלוביץ' וליורוקום חובות לבנקים בהיקף של 961 מיליון שקלים – 350 מיליון מהם לבנק הפועלים, 480 לבנק דיסקונט ו-141 מיליון לבנק הבינלאומי. בימים האחרונים הוא ניסה לאתר משקיע לחברה, ואף פורסם כי מאיר שמיר שקל לרכוש את השליטה בבזק שבבעלות יורוקום ובחברות שבשליטתה, יחד עם קבוצת משקיעים. עם זאת, עד כה לא התגבש דבר בנושא.

קבוצת יורוקום מחזיקה, גם באמצעות פירמידת החברות שתחתיה, בנכסים שונים, שהעיקריים שבהם הם אחזקה בחלקים שונים של אינטרנט זהב, בזק, אנלייט אנרגיה, חלל תקשורת, יורוקום תקשורת דיגיטלית וסלולרית ועוד. כמו כן, היא מחזיקה בנכסי נדל"ן, בהם בית יורוקום וחלק מפרויקט מידטאון בתל אביב. בנוסף, יש לאלוביץ' נכסים שונים באופן אישי.

בחודש שעבר המליצה רשות ניירות ערך להעמיד לדין את אלוביץ', בכירים נוספים בבזק, בהם המנכ"לית, סטלה הנדלר, ואת מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. זאת, לאחר שניהלה חקירה בשתי פרשות שונות שהועלה חשד לפלילים בהקשר שלהן: האחת נוגעת לעסקת שבה רכשה בזק את יתרת המניות של yes מאלוביץ' והשנייה – לעסקה למתן שירותי תקשורת לוויינית של חלל תקשורת ל-yes. כל החברות הללו נכללות, כאמור, באימפריית התקשורת של אלוביץ'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים