מו"פ
תמונת מצב: ההיי-טק הישראלי במספרים
איזה אחוז מהווה ההיי-טק מכלל המועסקים במשק? כמה מרכזי מו"פ יש בארץ? וכמה משקיעה המדינה בחדשנות? לפניכם נתונים נבחרים שפרסמה רשות החדשנות
"גישת ביידן להיי-טק: שותפות – אך גם יותר רגולציה"
מורן זילברשטיין, הנספחת הכלכלית של ישראל בסן פרנסיסקו, מדברת בראיון לאנשים ומחשבים על המדיניות שהנשיא החדש מתכוון ליישם בכל הנוגע לחדשנות ולטכנולוגיה, וכיצד זה ישפיע על ההיי-טק הישראלי
המבקר: ההיי-טק זוכה לתקציבי מו"פ בשיעור מוגזם לעומת שאר הענפים
בתחום האנרגיה, היקפי ההשקעות במו"פ בישראל הם מהנמוכים בעולם המערבי, קובע מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בדו''ח שפרסם היום (ב') ● ברשות החדשנות טוענים כי הם משקיעים על פי קריטריונים שהשתייכות של החברה למגזר מסוים היא לא אחד מהם
מבקר המדינה: ישראל עלולה לאבד את יתרונה הטכנולוגי
"קיימים פערים שעלולים להביא לאיבוד היתרון של ישראל בזירה הטכנולוגית ולהקשות על תעשיית ההיי-טק להתמודד עם אתגרי העתיד", כתב מבקר המדינה בדו''ח השנתי שלו, שמתפרסם היום (ב') ● כמו כן, הוא קובע שהחדשנות הישראלית היא בכלל לא מה שהייתה פעם ● להלן עיקרי הממצאים - וההמלצות
טרנד מיקרו תפתח בישראל מרכז מו"פ
במרכז יפותחו פתרונות להתמודדות עם בעיות מורכבות בזירת הסייבר, כמו גם אבות טיפוס לפתרונות, הבשלתם והבאתם לשוק ● קווין סימזר, מנהל התפעול הראשי של החברה, מספר בראיון לאנשים ומחשבים על המרכז ועל פעילותה באופן כללי
ההוצאה הלאומית על מו"פ גדלה – אבל עדיין נמוכה מהממוצע ב-OECD
הוצאות המו"פ של הממשלה - בין אם על ידי מכוני מחקר ממשלתיים או כאלה הממומנים על ידה - הגיעה ב-2016 ל-1.42, או 1.6% ● ישראל עדיין רחוקה מאוד מממוצע ה-OECD, שם הנתון עומד על 13%
הלמ"ס: מספר מרכזי המו"פ שנפתחו בארץ גדל ב-9%
מדובר בעלייה שבין 2015 ל-2016 - נתון שאותו פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסוף השבוע ● סך ההוצאות של מרכזי המו"פ עלו בשיעור דומה
אינטל מקימה בישראל מרכז מו"פ לתחום הבינה המלאכותית
מנהל המרכז יהיה אורן גרשון והוא ימוקם בקמפוסים של אינטל בחיפה וברעננה ● הוא יעסוק בהגדרה, ניהול ופיתוח של קו מוצרי הבינה המלאכותית של החברה, ובפיתוח פתרונות סיליקון בתחום זה לכלל מוצריה




