גרטנר: אפל תמשיך להוביל את שוק הטאבלטים – גם ב-2015

נתח השוק של מחשבי הלוח מתוצרת אפל יעמוד ב-2015 על 47% - כך מעריכה חברת המחקר ● גוגל צפויה לצמצם משמעותית את הפער, כאשר נתח השוק של אנדרואיד יעמוד אז על 39% ● לעומת זאת, השנה יעמוד הפער בין אפל לגוגל על 49% ● מספר משלוחי הטאבלטים צפוי להגיע ב-2011 ל-69.8 מיליון יחידות, וב-2015 – ל-294 מיליון

להבדיל משוק הטלפונים החכמים, גרטנר (Gartner) צופה שגם ב-2015 תהיה מערכת ההפעלה של אפל (Apple) זו שתשלוט בשוק הטאבלטים. בדו"ח שפרסמה החברה באחרונה היא מעריכה, כי חלקה של iOS אמנם יצטמצם בשנים הקרובות, אולם היא תהיה מותקנת ב-2015 בכ-47% מכלל הטאבלטים שיימכרו, מה שאומר שה-iPad ימשיך להיות גם בשנים הקרובות מחשב הלוח הנמכר ביותר.

חברת המחקר חוזה, כי מספר משלוחי ה-iPad יגדל ב-2011 ב-224% ל-48 מיליון יחידות, מה שיקנה לאפל כ-69% מנפח השוק. לעומתם, המשלוחים של מכשירי האנדרואיד (Android) יסתכמו השנה ב-14 מיליון יחידות – כ-20% מהשוק. זאת, על אף ההכרזות הרבות על טאבלטים המבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל (Google).

לעומת הפער האדיר השנה, ב-2015 יעמוד הפער בין מכשירי האנדרואיד לאלה המבוססים על מערכת ההפעלה של אפל על 8% בלבד – 47%, כאמור, לאפל לעומת 39% לגוגל. בסך הכול, על פי תחזית גרטנר, יעמוד מספר משלוחי הטאבלטים השנה על כ-69.8 מיליון יחידות, בעוד שב-2015 הוא יגיע ל-294 מיליון יחידות – זינוק של 321%.

נראה, כי מערכות ההפעלה הרבות המוצעות כיום בשוק, שרובן נמצאות בחיתוליהן, לא תפרענה בשנים הקרובות לשליטה של iOS ואנדרואיד. יוצאת מן הכלל היא, על פי התחזית, QNX, מערכת ההפעלה החדשה של RIM, יצרנית הבלקברי (Blackberry). לפי ההערכות של גרטנר, זו יכולה להגיע ב-2015 עם ה-BlackPad שלה לכ-10% מהשוק (29.5 מיליון יחידות). הערכה בולטת נוספת של חברת המחקר מצביעה על כך שמיקרוסופט (Microsoft) לא תהיה שחקנית משמעותית בשוק הטאבלטים, אם בכלל.

"הרבה יצרניות רואות את התגובות ל-iPad מצד צרכנים וארגונים כאחד ומנסות להתחרות בו על ידי אספקת חומרה חדשה. אז הן מנסות למנף את האקוסיסטמה של הפלטפורמה", אמרה קרולינה מילנזי, סגנית נשיא למחקר בגרטנר. "עם זאת, רבות מהיצרניות עושות את אותה השגיאה שנעשתה בגל התגובות הראשוני ל-iPhone – הן נותנות עדיפות למאפייני החומרה על חשבון היישומים, השירותים וחוויית המשתמש הכוללת. טאבלטים יהיו הרבה יותר תלויים בשלושת הגורמים האחרונים מאשר הטלפונים החכמים, וככל שהיצרניות יבינו זאת מהר יותר – כך יהיה להן סיכוי גדול יותר להתמודד ראש עם ראש באפל".

גרטנר אף מעריכה שהירידה במחירים הממוצעים של מחשבי הלוח תהיה איטית יותר מאשר בשוק הטלפונים החכמים. הסיבה העיקרית לכך היא, על פי חברת המחקר, מודל הרישוי החדש של גוגל, שהוצג יחד עם הטעימות הראשונות מ-Honeycomb, גרסת האנדרואיד המיועדת לשימוש במחשבי לוח. לפי מודל זה, יש לגוגל שליטה רבה יותר בתצורה הסופית של כל מחשב לוח שמבוסס על מערכת ההפעלה שלה, מה שבאופן טבעי יוביל לזמן הגעה לשוק (TTM) איטי יותר, ולכן גם ימנע הורדות מחירים חדות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים