Realme 4K Smart Stick – טלוויזיה על מקל

מזרים המדיה החדש של רילמי קל ונוח לשימוש, ומציע חיבור למגוון שירותי סטרימינג, אבל הזיכרון שהוא מציע הוא, אפעס, לא משהו

ה-4K Smart Stick של רילמי.

עם הכמות הגדלה והולכת של שירותי הסטרימינג שנוחתים עלינו, בארץ הקודש, בתקופה האחרונה, נדמה ששוב עולה החשיבות של רכישת מזרימי מדיה זולים יחסית, לטובת שימוש ביתי.

אחת ההצעות היא 4K Smart Stick – סטרימר של רילמי, שהיא חברה שהולכת ומחזקת את אחיזתה בתחומים רבים של המחשוב הדיגיטלי הצרכני הביתי, מעבר לטלפונים. זה תהליך שמוכר היטב משיאומי, שהסטרימר שלה נחשב כיום אחד המובילים, אם לא ה-מוביל, בתחום הזה.

מזרים המדיה של רילמי נראה כמו כונן USB גדול וכדי להתחיל להשתמש בו, כל מה שצריך לעשות הוא לחבר אותו לשקע HDMI פנוי בטלוויזיה או במסך המחשב – אפשר גם באמצעות כבל מאריך קצר שמגיע כחלק מהערכה, ולחבר את נקודת החשמל שלו לשקע USB של מטען או בטלוויזיה עצמה. ברוב המכריע של המסכים והטלוויזיות מהשנים האחרונות, הוא נמצא בצמוד לחיבור ה-HDMI.

הפתעה, הפתעה…

אחד הדברים המפתיעים שמציע הסטרימר הזה הוא מערכת ההפעלה שלו, שהיא Google TV, כמו בכרומקאסט של גוגל עצמה, ולא Android TV, כמו בסטרימרים האחרים. אם אני לא טועה, זו הפעם הראשונה שמכשיר חוץ גוגלי כלשהו משתמש במערכת ההפעלה הזו, שהייתה עד לאחרונה בלעדית למוצרים של חברת הענק. על אף שאין יותר מדי הבדלים בין שתי המערכות, Google TV מציעה עוד כמה אפשרויות בתפריט לצורך הצגת תכנים מועדפים, ועוד תפריטים שאינם קיימים ב-Android TV. משימוש במקביל יש הרגשה שהיא גם מעט קלה ומהירה יותר מאחותה.

עם זאת, חלק מהשירותים שמציעה Google TV לא זמינים בישראל, וחבל – ובהם מערכת ההמלצות, שמבוססת על התאמה אישית, וכן הספרייה האישית נשארת ריקה מתכנים ואי אפשר להוסיף לה פרטים.

שלט קל, נהדר ונוח לשימוש

תהליך ההתקנה מתבצע בסמארטפון, דרך אפליקציית Google Home. אפשר לבצע אותו גם באופן ידני – עם השלט הנהדר, הקל והנוח מאוד לשימוש, שמתחבר באמצעות בלוטות' ולא אינפרה אדום, כך שאין צורך בקו ראייה ישיר ל-4K Smart Stick – וזה יתרון גדול מאוד שלו. אבל אני ממליץ מאוד שלא לנסות את ההתקנה הידנית. אמנם, התהליך באמצעות האפליקציה איטי וקצת מעצבן, אבל בסופו של דבר, הוא מציע התקנה שלמה, כולל כל הסיסמאות השמורות בגוגל, עבור שירותי ההזרמה השונים: נטפליקס, דיסני פלוס, אמזון פריים ועוד, לרבות שירותים ישראליים. מה גם שבכל מקרה, ההתקנה באופן ידני ממושכת ונמתחת כמו מסטיק.

לאחר ההתקנה, אפשר לתת לסטרימר הוראות קוליות באמצעות Google Assistant, ויש כפתורים מוכנים מראש לנטפליקס, אמזון פריים ויוטיוב. זה יוצר קיצורי דרך מבורכים למי שמשתמש בכמה מהשירותים הללו בו זמנית.

המפרט

מבחינה טכנית, ה-4K Smart Stick פועל על המעבד מרובע הליבות AMlogic S905W2 עם שני גיגה-בייט זיכרון עבודה – שזו חומרה טובה יחסית בתחום. עם זאת, זיכרון האחסון יחסית מוגבל ועומד על שמונה גיגה-בייט בלבד, ללא אפשרות הרחבה. עוד מציע המכשיר תמיכה בקישוריות Wi-Fi בתדר כפול של 2.4 ו-5 גיגה-הרץ, וקישוריות בלוטות' 5.0. החיבור הוא באמצעות HDMI 2.1.

בסופו של דבר, היתרון הגדול של התקן הזרמת המדיה הזה הוא הניידות שלו. עם משקל של כ-30 גרם בלבד ועם אורך של תשעה ס"מ, כשכל מה שהוא צריך זה שקע USB שמספק כוח (מה שכאמור כלול ברוב הטלוויזיות החדשות), אפשר להכניס אותו לכיס ולקחת אותו לכל מקום, וגם להשתמש בו בכל מקום (כמעט). אחרי שמגדירים אותו פעם אחת, הוא שומר את כל הנתונים, כך שאפשר להמשיך לראות את הפרק בסדרה האהובה שהתחלתם לראות בבית גם אם יוצאים ממנו, כל עוד יש חיבור Wi-Fi זמין בסביבה. עם מחירי ומהירויות הקישוריות בטלפונים המודרניים, גם זו לא אמורה להיות בעיה.

כפי שהשם של ה-4K Smart Stick רומז באופן כל כך ברור, מזרים המדיה הזה תומך בהצגה של תכנים שהרזולוציה שלהם היא, ובכן, 4K. בכל הבדיקות שביצעתי עם תכנים ברמת האבחנה הזו, התצוגה הייתה חלקה וזרמה בקלות, ללא כל בעיה.

החיסרון הוא מעט מאוד זיכרון מובנה שאינו ניתן להרחבה, כי אין חיבור USB, כך שאי אפשר, לדוגמה, לשמור חומרים על כונן USB ולהציג אותם. אי אפשר גם לחבר עכבר, למשל אם רוצים להשתמש בדפדפן. אין גם יותר מדי מקום להתקין אפליקציות נוספות, אף על פי שזו לא אמורה להיות בעיה גדולה מדי.

המחיר בהחלט נוח גם מול המתחרה הגדול, ה-Mi Box S של שיאומי. הסטימר של רילמי עולה כ-55 דולר בלבד באתר Hekka, ששלח אותו אליי לבדיקה. עם זאת, אם אתם לא ממש צריכים ניידות, נראה שהפתרון של שיאומי בכל זאת עדיף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים