האם מכשירי הדור השישי כבר מעבר לפינה?

ביפן נערכו השבוע, לראשונה, בדיקות של התקן קישוריות ראשון שפועל ב-6G ● התוצאה הייתה מרשימה במיוחד: קצב העברת נתונים שמגיע ל-100 גיגה-ביט/לשנייה - עם פוטנציאל לקצב העברה של עד פי 20 ממה ש-G5 מספקת לנו

הטכנולוגיה כבר נבחנת אבל הדרך עוד ארוכה. 6G.

קבוצת חברות תקשורת וטלקום יפניות ביצעה השבוע, לראשונה, בדיקות של התקן קישוריות ראשון שפועל ב-6G. ההתקן נבחן פעמיים – בעבודה בתוך בניין ברצועת התדרים של 300 גיגה-הרץ, וברחוב, ברצועת התדרים של 100 גיגה-הרץ. בשני המקרים הפיילוט נערך במרחק של 100 מטר בין נקודות הבדיקה. התוצאה הייתה מרשימה במיוחד: קצב העברת נתונים שמגיע ל-100 גיגה-ביט/לשנייה.

לפי החברות המשתתפות, מהמובילות בשוק הטלקום היפני – DOCOMO, NTT, NEC ו-פוג'יטסו – מדובר בקצב העברת נתונים שגדול עד פי 20 ממה שיכולה טכנולוגיית ה-5G הנוכחית לספק בפועל.

עם זאת, יש לציין כי מדובר בקצב תיאורטי בלבד, וכנראה שכמו במקרה של הדור החמישי של הקישוריות הסלולרית, תנאי השטח בפועל לא יאפשרו להגיע למהירות השיא, ואחת הסיבות לכך היא התדרים בהן פועלות הרשתות: ככל שהשידור מבוצע ברצועה בתדר גבוה יותר, כך המרחק שהוא עובר עד לאנטנה הבאה מבלי לאבד קצב הולך וקטן. עוד נקודה נוספת היא שעוצמת החדירה נמוכה יותר, כך שייתכנו בעיות קליטה בתוך בניינים, ולכן יהיה צורך בפתרונות חדשים. למעשה, אפילו גשם יוכל להפריע לשידור.

בנוסף, בעוד שבמהלך המעבר מ-4G ל-5G השידור בדור המתקדם יותר 'רכב' על אנטנות של התשתית הקודמת – וכמו שדווח לאחרונה רק עכשיו מתחילים לעבור לקישוריות 5G אמיתית – במעבר ל-6G יהיה צורך בתשתית חדשה לחלוטין, כך שהדרך עוד ארוכה מאוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים