סקירת אוזניות אלחוטיות – MIFA X3

האוזניות זולות יחסית, ומחירן עומד על כ-100 שקלים, הן גם נראות טוב ומזכירות את ה-AirPods של אפל - אבל האם הן עומדות במבחן האיכות והפונקציונליות?

אוזניות MIFA X3. צילום: דורון קצבורג

שוק האוזניות האלחוטיות פורח. מי בכלל יכול לזכור שמדובר בשוק יחסית צעיר? המבחר בו הופך מרגע לרגע לעצום בכל קנה מידה, ומתווספות לו כמעט בכל שבוע שעובר עוד ועוד יצרניות, במיוחד בנקודות המחיר הנמוכות – אותן נקודות שבהן מחפשים רוב המשתמשים שמגיעים לשם את התמורה לכסף.

באופן טבעי, האוזניות שנמכרות ברמות המחירים הנמוכות מחסירות הרבה מאוד דברים חכמים שאפשר למצוא עם אוזניות שמחירן מתחילים בכמה מאות טובות ומגיעים עד אלפים. אבל מצד שני, עבור אנשים שמחפשים אוזניות שיהיו פרטנריות לריצה או הליכה, ייתכן שאותן תכונות מתקדמות לא ממש נמצאות ברשימה, והם מוכנים לוותר עליהן.

'מציאות' בחלקים התחתונים של היקום הדיגיטלי המודרני האישי

מניסיון, בהחלט אפשר למצוא 'מציאות' בחלקים התחתונים של היקום הדיגיטלי המודרני האישי, ולכן כשה-X3 של MIFA הגיעו לבדיקה, הצפי היה בהתאם. אמנם מדובר בחברה יחסית צעירה בתחום, אבל אפילו הקופסה האלגנטית-משהו שבה הן מגיעות, ושעל גביה הכיתוב: 'Just Enjoy', נראתה מבטיחה.

מבחינת מראה חיצוני, X3 כמובן מזכירות את ה-AirPods עטורות התהילה של אפל. אין מה לעשות, כל האוזניות שמציעות מוט ישר בסגנון הזה מושוות באופן מיידי למוצר המסוים הזה של הענקית מקופרטינו, וקשה להאמין שב-MIFA לא ממש חשבו על זה. בכל אופן, הן נכנסות לאוזן כמו אוזניות רגילות, עם מתאם גומי/סיליקון, וצריך קצת לשחק עד שמוצאים את הנקודה המתאימה.

בדרך כלל האוזניות הללו נוחות לשימוש, אבל הדעות היו חלוקות בקרב המתנסים – מיושבות בדרך כלל היטב במשך שעות השימוש, במקרה שלי, ועד פשוט עפות החוצה, של ידידה שהתנסתה עם המתאמים הקטנים ביותר, ועם עוד שני חברים באמצע, שאמרו שזה כמו תמיד באוזניות מהסוג הזה: כן הן יכולות ליפול בעת ריצה או קפיצות.

יממה שלמה של עבודה ללא צורך בשקע חשמלי

כשהן כבר יושבות בתוך האוזניים, בתנוחה הנכונה, הן לא ממש מורגשות מבחינת משקל ומציעות עד ארבע שעות עבודה עם סוללה של 40mAh שעה בכל אחת מהן. מארז הסוללה מכיל סוללה פנימית של 450mAh שעה, מה שאומר שהוא יכול לספק עוד חמישה מחזורי טעינה לערך, ובסך הכל להגיע ליממה שלמה של עבודה ללא צורך להתקרב לשקע חשמלי. טעינה מלאה של הסוללות נמשכת כשעה בתוך המארז.

האוזניות תומכת בבלוטות 5.0, כך שהן יכולות להציע חיבור ממרחק של עד 10 מטרים מהטלפון, והצימוד פשוט וקל. ברגע שהן מוצאות מהמארז הן כבר מוכנות לעבודה, והצימוד שלהן דרך הגדרות הבלוטות' של הטלפון נמשך בערך שלוש שניות. עם זאת צריך לזכור שאפשר לצמד אותן לטלפון אחד בכל זמן נתון.

כאמור, מדובר באוזניות פשוטות, ולמרות שאפשר להשתמש בכל אחת בהן גם לבד, כסוג של דיבורית, הימנית משמשת כמאסטר. מה זה אומר? לא בטוח שיותר מדי, כי בשתי האוזניות אפשר לענות לשיחה או לעצור את ניגון השיר הנוכחי. ההבדל היחיד המשמעותי ביניהן הוא שבימנית מעבירים שיר קדימה, ובשמאלית מחזירים את השיר אחורה. אין שליטה בעוצמת הקול, אלא דרך הטלפון עצמו.

רגישות מדי באופן מוזר

הבקרות הללו מבוססות על מגע, והנה אחת הבעיות הראשונות. בעיקרון זה נחמד. הבעיה היא שהן רגישות מדי, וקשה מאוד להתרגל לבצע את כמות המגע הנדרשת כדי, לדוגמה, לבצע לחיצה כפולה בכדי להפסיק את השיר. בנוסף, לעיתים קרובות מיותר, כשמסדרים אותן באוזן למצוא יציבות, אפשר לגעת בלי כוונה בנקודת המגע התפעולית.

בעיה אחרת היא אפיון ממש מוזר. בהתחלה ההנחה הייתה שזה מקרי, אבל אחרי כמה בדיקות וכמה אנשים, כמוזכר לעיל, התברר שלא רק שה-X3 של MIFA מוכנות לעבודה ברגע שמוציאים אותן מהקופסה, הן גם מפעילות כמעט מייד את אפליקציית השמעת המוזיקה שבה נעשה שימוש, עוד לפני שהן בכלל מגיעות לאוזן – ואם הייתי משתמש בסימני קריאה זה היה המקום בו הייתי מניח אחד.

האוזניות מספקות מידה נאה מאוד של הפחתת הקולות הסביבתיים, אבל העוצמה המרבית שהן מספקות לא מספיק חזקה עבורי, כך שזה לא ממש רלוונטי. בנוסף, בשיחות טלפון שמעתי היטב את הצד השני, אבל הצד השני ממש לא התלהב ממה שהוא (לא) שמע בצד שלו.

בקיצור, לפעמים זה קורה. מוצרים מגיעים לשוק ולבדיקה והם פשוט לא מספיק טובים. MIFA X3 זולות יחסית, ומחירן עומד על כ-100 שקלים, ולמרות שהן נראות טוב, ולגבי הנוחות זה כנראה טעם וריח, הן פשוט לא מספיק טובות ומציגות התנהגות קצת מוזרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים