גדי גילאון, מוביסק: "המנמ"רים צריכים להתייחס לסמארטפונים כמו למחשבים ניידים"

"צריך לתכנן את תהליך הטמעת האפליקציות הניידות בארגונים, וצריך לגבש מדיניות ארגונית ביחס לשימוש בטלפונים חכמים וטאבלטים בארגון", אמר גילאון, שותף בחברת מוביסק טכנולוגיות, בכנס הפתיחה של פורום Mobility מקבוצת אנשים ומחשבים ● ד"ר יעקב גרינשפן, מומחה בתחום הנדסת אנוש וממשק משתמש, העומד בראש פורום Mobility של אנשים ומחשבים, אמר כי "המשתמשים לא מוכנים להסתפק באפליקציה - הם רוצים חוויה"

"צריך לתכנן את תהליך הטמעת האפליקציות הניידות בארגונים, וצריך לגבש מדיניות ארגונית ביחס לשימוש בטלפונים חכמים וטאבלטים בארגון", כך אמר אתמול (ב') גדי גילאון, שותף בחברת מוביסק טכנולוגיות, העוסקת בפתרונות ניהול שליטה ובקרה של טלפונים חכמים וטאבלטים, בכנס הפתיחה של פורום Mobility מקבוצת אנשים ומחשבים.

"ברור שהעולם עובר לניידות", אמר גילאון, "והדילמה הגדולה אצל המנמ"ר היא האם מדובר בטלפון או במחשב, וזה מה שהופך את השאלה למורכבת. אם זה טלפון, מדוע ה-IT מטפל בזה? אם זה מחשב, מדוע אין אחריות מלאה של ה-IT ברוב הארגונים?".

לדברי גילאון, "ברור לחלוטין שמדובר פה במכשיר מורכב בעל יותר מתפקוד אחד. מצד שני, המכשירים הללו גם מייצגים פן אישי של המשתמש בהם, ללא תלות במי בעל המכשיר. הרי בטלפונים האישיים שלנו, גם התמונות האישיות הן שלנו, לכן ההתייחסות היא מורכבת ואין תשובה פשוטה".

"כשמדברים על מורכבות מתכוונים למספר היבטים המסבכים את חיי המנמ"ר", ציין גילאון. "ראשית, הוא נתקל במערכות הפעלה חדשות שהוא לא מכיר, וביצרנים שונים שמריצים את אותה מערכת הפעלה, בעיקר כשמדובר באנדרואיד, שרצה על טלפונים של HTC, סמסונג (Samsung), מוטורולה (Motorola) ו-LG. הוא גם נתקל בסוגיות של אבטחת מידע, שנובעות מהניידות ולא מהמכשיר עצמו, ובבעיה המורכבת של הבעלות על המכשירים בארגונים הנוהגים בשיטת 'הבא את המכשיר שלך', דבר שגורם לבעיות משפטיות".

"התמיכה", אומר גילאון, "הופכת להיות קריטית. כאשר עובד עוזב את הארגון צריך למחוק את האפליקציות והמידע מהטלפון, וכאשר עובד מצטרף לארגון צריך להגדיר את הטלפון שלו, ולזה המנמ"רים לא מקבלים גיבוי מההנהלה. צריך להתייחס לסמארטפונים כמו למחשבים ניידים".

אופיר רון, מנכ"ל אפליקט, המתמחה בהקמת ערוצי מובייל בארגוני אנטרפרייז ובחברות תוכנה (ISV), המליץ לכתוב אפליקציות ייעודיות לכל מערכת הפעלה ניידת – המכונה בז'רגון המקצועי אפליקציות Native, ולא להסתפק במערכת היברידית.

ד"ר יעקב גרינשפן, מומחה בתחום הנדסת אנוש וממשק משתמש, העומד בראש פורום Mobility של אנשים ומחשבים, אמר כי "המועדון הוקם על ידי אנשים ומחשבים במטרה להעלות את המודעות והרמה וללמוד איך עושים מערכות מובייל טובות יותר. טאבלטים וסמארטפונים תופסים נפח אדיר בחיים שלנו, הן בעולם העסקי והן בעולם הצרכני, והמשתמשים לא מוכנים להסתפק באפליקציה – הם רוצים חוויה".

"אנו כמפתחים רוצים להגיע לחוויית שימוש נעימה. לא תמיד מה שנוח הוא יעיל ולא תמיד מה שיעיל גם מושך", סיכם ד"ר גרינשפן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מרסלו

    מסכים לכל מילה אבל הכי נכון לשלוט בזה דרך MDM בענן כמו פתרון MaaS360.

אירועים קרובים