כנס המפתחים של גוגל, I/O 2019: כל החידושים וההמצאות

שינויים באפליקציית החיפוש, צילום לילה מתקדם בטלפונים החדשים לשוק הביניים של החברה, Pixel 3a והאח הגדול יותר במשפחה, Pixel 3a XL, שדרוג מערכת ההשכמה של Google Home , ועוד

קנס באיטליה לגוגל. צילום: BigStock

היום הראשון של כנס המפתחים של גוגל, I/O 2019, היה עמוס בהכרזות כשאנשי גוגל הציגו על הבמה שילוב של חומרה עם תוכנה בכל היבט כמעט שגוגל מעורבת בו.

הטלפונים החדשים לשוק הביניים של החברה, Pixel 3a והאח הגדול יותר במשפחה, Pixel 3a XL תפסו זמן במה נרחב במיוחד.

אמנם המכשירים נחשפו עוד לפני הכנס באופן מלא, אך בגוגל כמובן לא וויתרו על הבמה, וגם שלחו בדרך סוג של עקיצה לכיוון של אפל כשהראו כיצד המכשיר הזול יחסית, עם מחיר התחלתי של 399 דולרים, ועם מצלמה אחת בלבד מאחור, מצליח להפיק תמונות יותר טובות בצילום בלילה מה-iPhone XR שיקר פי כמה.

המכשירים, מעבר למסכים, 5.6 ו-6 אינץ' בהתאמה, והסוללות, 3,000mAh ו-3,700mAh בהתאמה, זהים. הם מבוססים על Snapdragon 670 ומגיעים עם 4/64 גיגה-בייט זיכרון. המצלמות זהות לאלו שבמכשירי ה-Pixel 3 המקוריים עם כי כיאה לקו מכשירי ה-Pixel, בגוגל לא התפשרו על תחום הצילום ולכן צמד דגמי Pixel 3A ו-Pixel 3A XL מצוידים באותם חיישני צילום של דגם ה-Pixel 3 היקר יותר: מצלמה מאחור ברזולוציה של 12.2 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם של f/1.8 ומצלמת סלפי עם חיישן 8 מגה-פיקסל. הבינה המלאכותית באפליקציית הצילום מאפשרת את מה שמוגדר בידי גוגל סופר זום, עם יכולת להתמקד באזור מסוים. כמוזכר לעיל יש גם מצב מיוחד לצילום לילה.

הזדמנות להציג על הבמה את Android Q,

השקת המכשירים הייתה גם הזדמנות להציג על הבמה את Android Q, הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה לטלפונים של החברה. אחד הדברים הבולטים שהוצגו היה האפשרות להחיל ערכת כהה על המכשיר באופן רוחבי ומלא כדי לנצל את מסכי ה-OLED שצריכת החשמל שלהם בתצוגה כהה כמעט אפסית, וכדי לשפר את חיי הסוללה.

כמו כן הוצגה האפשרות להגדיר 'מצב התמקדות'. מצב זה מוגדר על ידי גוגל לשימוש ברגעים בהם רוצים להתמקד בעבודה, בכתיבה, בצפייה בסרט, לדוגמה, ורוצים פחות הפרעות. הוא מאפשר משתמשים לקבוע איזה אפליקציות מוגדרות כ-'מציקות' וכל להפחית במידה ניכרת את קבלת ההתראות – עד שמחזירים את מצב העבודה הרגיל.

עוד תכונה חדשה מכונה 'כתוביות חיות' והיא נכנסת לתמונה, תרתי משמע, כשצופים בווידאו. היא מאפשרת הצגת כתוביות על התמונה כשהכתוביות נוצרות תוך כדי צפייה, ללא תלות בחיבור לאינטרנט. רמת הדיוק שהוצגה בכנס הייתה יחסית גבוהה, אבל יש להניח שיש צורך באימון כדי להכשיר את הבינה המלאכותית שעומדת מאחור. ואל תצפו לעברית בקרוב.

גירסאת הבטא השלישית של Q כבר זמינה להורדה, ויש כבר 21 מכשירים שיכולים לבדוק אותה.

אפליקציית החיפוש של גוגל עוברת גם היא שינויים גדולים, וב-I/O 2019 הציג סונדר פיצ'אי, מנכ"ל החברה, את השילוב של המציאו הרבודה בתוך החיפוש עצמו. הוא ציין שהמטרה היא להפוך את גוגל מחברה שעוזרת למצוא תשובות לחברה שגורמת לדברים להתרחש, כשבדרך החיפוש אמור להיות יעיל ושימושי יותר.

ובהיבט של מציאות רבודה, הכוונה היא לאפשר להציג מתוך החיפוש עצמו מודלים תלת-ממדיים כדי לבחון כיצד הוא משתלב בעולם האמיתי. לדוגמה, כיצד יראה הכסא המסוים אם יציבו אותו בפינה המסוימת של החדר. אפשר גם יהיה לבדוק גם מול המראה אם החולצה מתאימה. עם זאת גוגל לא הסבירה כמה מודלים כאלה יוצגו בכל חיפוש, וגם האם מדובר בפלטפורמה פתוחה שכל יצרן יוכל להכין מודלים ויבחר מתי להציג אותם. היא כן מסרה שהמודלים הללו יתחילו להשתלב בחיפוש עוד לפני סוף 2019 ושהיא כבר עובדת מול מספר חברות – כולל New Balance, סמסונג ויצרית הרכב וולוו.

גוגל גם הציגה את העדכונים האחרונים לאפליקציות שלה שכבר הוצגו ברשת לפני כן. כך לדוגמה האפשרות האוטומטית לבטל את ההיסטוריה של המיקומים ושל הפעילות באפליקציות וברשת אחרי 3 או 18 חודשים, ולא רק באופן ידני. כן הוצג היכולת להציג הוראות הליכה על הסך באפליקציית המפות עם ממשק משופר ונקי יותר.

פרטיות הנתונים באפליקציית המפות תקבל חיזוק נוסף מאוחר יתר השנה: המשתמשים יוכלו לבחור לעבור למצב גלישה בסתר, כמו בדפדפן. כל עוד נמצאים במצב אינקוגניטו, האפליקציה לא תבצע מעקב ורישום מיקום ותנועה.

משהו קצר ונחמד נוסף שהוצג ביום הראשון של הכנס, שיסתיים מחר (ה') והוא ישמח את אלו שיש להם מכשיר Google Home ומשתמשים בו כדי שיעיר אותם משנתם: מעכשיו כדי להפסיק את צלצול וההצקה מספיק יהיה לומר Stop במקום Hey Google,stop alarm – ואז לחזור לישון?

מדובר בשינוי שהוא בעצם חלק מהשיפורים של העוזרת האישית Google Assistant שגוגל רוצה שהיא תתפקד יותר מהר ויותר מדויק. למעשה לפי החברה מכשירי ה-Pixel שלה, מאוחר יותר ב-2019, יזכו לראות שיפור של עד פי עשר במהירות העבודה, עד כדי תגובות מיידיות , ובהרבה מאוד מקרים כבר בלי לומר, כאמור, Hey Google.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים