הדלפת סודות המכונית האוטונומית של אפל נבלמה ברגע האחרון

מהנדס שפוטר מאפל ניסה להימלט לאחר שגנב את תוכניותיה הסודיות לפיתוח מכונית אוטונומית ● סוכני FBI תפסו אותו והוא שוחרר בערבות של 300 אלף דולר

עשור של סייבר. אילוסטרציה: BigStock

מהנדס שפוטר מאפל (Apple) ניסה להימלט מארצות הברית למדינת הולדתו סין לאחר שגנב את תוכניותיה הסודיות של החברה הנוגעות למכונית האוטונומית שלה.

שיאולאנג זאנג, מהנדס החומרה, נתפס בבדיקת האבטחה בשדה התעופה הבינלאומי בסאן חוזה ב-7 ביולי, לאחר שבאפל גילו כי הוריד את הקבצים הסודיים על תוכניות החברה של הרכב האוטונומי שהיא מפתחת.

זאנג בילה חופשת מולדת באפריל השנה וכשחזר לארצות הברית אמר למנהלו כי אימו חולה מאוד ועליו לעזוב את משרתו ולשוב לסין כדי לטפל בה. הוא אף טרח לספר כי כשהיה בסין, השיג לעצמו משרה בחברת XMOTORS – סטארט-אפ שמפתח מכוניות אוטונומיות.

בעקבות השיחה הזאת החל מנהלו לחשוד והוא התבקש מיד להחזיר את הציוד של החברה ואת תג העובד שלו. הוא גם הוזהר בקשר למדיניות החברה הנוגעת לנכסיה הרוחניים, והובל החוצה ממשרדי המטה שבקופרטינו. מסתבר, כך לפי סוכני ה-FBI, שזה היה לאחר שכבר הוריד מן המחשב שלו תוכניות, שרטוטים וקבצים סודיים הנוגעים למכונית ללא נהג של החברה.

מאוחר יותר הסתבר גם כי זאנג בילה חלק מחופשת המולדת שלו במשרדי המטה של אפל. הוא תועד במצלמות האבטחה כשהוא נושא מקלדת, כבלים וקופסה גדולה.

הודה כי לקח קבצים הקשורים לפרויקט

בתחילה הוא הכחיש בחקירתו כי נטל מהחברה ציוד או קבצים כלשהם הקשורים למידע הסודי, אך לאחר מכן נשבר והודה. לדבריו, הוא הוריד את הקבצים עוד לפני שתכנן לעזוב את החברה, ורק לאחר כמה ימים הודיע על התפטרותו.

זאנג הודה כי לקח קבצים הקשורים לפרויקט ואף הודה כי העביר אותם למכשיר נוסף, לא של אפל. כשסוכני ה-FBI גילו שהוא רכש כרטיס לכיוון אחד לסין, הם פגשו אותו בשדה התעופה ועצרו אותו. הוא הואשם בגניבת סודות מסחריים ושוחרר בערבות של 300 אלף דולר.

ב-XMOTORS, שיש לה משרדים בקליפורניה, הכחישו כי שכרו אותו כדי לגנוב את סודותיה של אפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים