יוני תורג'מן, E4D: "כיום הרבה יותר קל לפתח ב-SharePoint"

"עד גרסה 13, הפיתוח היה מסובך ולרוב יקר, משום שנדרשו עובדים עם הכשרה ייעודית לסביבה זו", אמר תורג'מן, ארכיטקט ראשי לתחום בחברה ● לדבריו, "עם היציאה של הגרסה החדשה שינתה מיקרוסופט גישה, ועכשיו הדגש הוא פיתוח על ה-Client באמצעות כלי פיתוח סטנדרטיים לווב"

"הכישורים הנדרשים לפיתוח יישומים בסביבת SharePoint השתנו בשנה האחרונה מקצה לקצה", כך אמר יוני תורג'מן, ארכיטקט ראשי לתחום ה-SharePoint ב-E4D, חברת ייעוץ המתמחה בטכנולוגיות מיקרוסופט (Microsoft). לדבריו, "הסיבה לכך היא שמיקרוסופט עברה בגרסה זו מהתבססות על צד השרת – לצד ה-Client".

"עד גרסה 13, פיתוח ב-SharePoint היה מסובך ובדרך כלל יקר, משום שנדרשו עובדים עם הכשרה ייעודית לסביבה זו", אמר. "עם היציאה של הגרסה הנוכחית, שינתה מיקרוסופט גישה ועכשיו הדגש הוא פיתוח על ה-Client באמצעות כלי פיתוח סטנדרטיים לווב, כגון Web Services וג'אווה סקריפט (Java Script)".

הוא הוסיף כי "מפתחים הוסיפו למערכות ה-SharePoint הארגוניות Web parts – הרחבות לאפליקציות עסקיות של שיתוף מידע; רשתות חברתיות פנים ארגוניות – כל יישום שדרש מערכות טפסים; לוחות מחוונים (Dashbords); ויישומים של שיתופיות מידע ארגונית – חד כיוונית ובשנים האחרונות גם דו כיוונית, כאשר המידע מתקבל בזמן אמת, ברגע שהוא נוצר, ולא עובר עיבוד".

"לפני הגרסה הנוכחית", ציין, "היה נדרש מפתח שידע לפתח רק בסביבת SharePoint ולהבין את ה-API. בנוסף, היה צורך בהתקנת הפתרונות על שרת ה-SharePoint עצמו – דבר שגרם לו בסופו של דבר לכבדות ואיטיות, ודרש הרבה אדמיניסטרציה בהקמת ובניטור המערכת. כמו כן, היה צריך לשכפל את הסביבות, דבר יקר כשלעצמו, לפחות שלוש פעמים: שרת פעיל, שרת לפיתוח ושרת לבדיקות. פיתוח אפליקציות, שזו השיטה הנפוצה כיום, לא מצריך שרת. כל אחד יכול לפתח מה-PC שלו בכל טכנולוגיה שהוא מכיר. הוא לא מחויב רק לדוט.נט. מכיוון שהפתרון הוא על תחנת הקצה, ההתקנה שעל השרת נשארת נקייה והשרת יעבוד כמו בהתחלה".

תורג'מן הסביר כי "יש שלוש שיטות לשימוש באפליקציות: Sharepoint Hosted Apps ,Auto hosted ו-Provider Hosted Apps. אם בוחרים בשיטת האיחסון העצמי, יכולים להשתמש בטכנולוגית הענן של מיקרוסופט – Azure, ואילו ב-Provider Hosted חופשיים לפתח את האפליקציה בכל שפה, כולל PHP, לדוגמה".

אילו דברים ניתן לעשות עם הפלטפורמה החדשה שהיה קשה קודם?
"כיום קל יותר לבנות אתרי אינטנרט. SharePoint 13 תומכת בסביבת HTML5 ובעזרת frameworks של תכנון מגיב (Responsive Design) ניתן לפתח אתרים המתאימים את המראה שלהם לגודל המסך. כותבים את האתר פעם אחת, אבל במסך של ה-PC הוא ייראה שונה מאיך שהוא ייראה במסך של הטלפון. זו תכונה שלא התאפשרה בגרסאות קודמות. לכן, עד כה היה קשה לכתוב אתרי אינטרנט פתוחים לציבור הרחב באמצעות SharePoint, אלא רק אתרים פנימיים (אינטרה-נט).

כעת ניתן לכתוב אפליקציות פנים ארגוניות, שלא מיועדות לרוץ רק על מחשב רגיל אלא גם בטלפונים ובטאבלטים. כך, למשל, טופס בקשה לחופשה או אפילו לוח מחוונים ליישום שהם מנהלים זמין בכל פלטפורמה. העובדים יכולים להביא את המכשיר שלהם לעבודה – מגמת ה-BYOD".

תורג'מן סיפר לסיום על E4D: "אנחנו מתמחים במתן שירותי ייעוץ, פיתוח והדרכה בטכנולוגיות מיקרוסופט, ווב ומובייל. מדובר בחברה בבעלות פרטית שהוקמה ב-2008 ומונה כיום כ-100 עובדים. בין ההתמחויות שלה: פיתוח Client side ל-SharePoint, חיפוש ארגוני ופיתוח והטמעה של רשתות חברתיות פנים ארגוניות (Sharepoint online)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים