איתיאל מעין, עיריית ת"א: "חסכון בתקציבי ה-IT מגיע רק דרך שיתופי פעולה עם מנהלי הכספים"

מעין, CTO באגף המיחשוב בעירייה, הסביר למשתתפי פאנל CTO בכנס המנמ"רים כיצד לבצע פרויקטים ללא תקציב ● קבע: מגמת הווירטואליזציה תימשך

"שיתופי פעולה בין מערכי המיחשוב ומנהלי הכספים בארגונים יכולים להביא לתועלת הדדית ולהניב ערך עבור כלל הארגון", כך אמר איתיאל מעין, CTO אגף המיחשוב בעיריית תל אביב. מעין היה ממשתתפי פאנל CTO שנערך במסגרת הכנס החצי שנתי של המנמ"רים וה-CTO, היום (ד') במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה. הכנס, שערכה קבוצת אנשים ומחשבים, עמד בסימן ההיערכות ליציאה מהמיתון. הנחה את פאנל ה-CTO יהודה קונפורטס, העורך הראשי בקבוצה.

לדברי מעין, בעיריית תל אביב, אגף המיחשוב השכיל להשיג תקציבים לפרויקטי IT, באמצעות שיתופי פעולה עם מנהלי הכספים בעירייה. כך, סיפר, אגף המיחשוב בעירייה ערך פרויקט לצמצום כמות השרתים הפיסיים במרכז המיחשוב, פרויקט שהמימון המלא שלו נעשה על ידי אגף התקציבים. זאת, כיוון שאנשי ה-IT הוכיחו את החזר ההשקעה המהיר שיגיע בשל צמצום תקציב החשמל. מעין אמר כי שורה ארוכה של פרויקטים נעשתה בעירייה באופן זהה, לשביעות רצון שני הצדדים.

מעין אמר, כי המגמות בהן הוא מבחין, הן וירטואליזציה חוצת ארגון, מניעת שכפול, דה-דופליקציה, "כי אנו משלמים מחירים מאד יקרים על אחסון מידע, וכמות נפחי האחסון גדלה באופן מטורף, פי שלוש, יש לנו 44 טרה-בייט כיום". הוא סיים בציינו, כי המערכת לניהול קשרי לקוחות בעירייה הפכה למרכזית, ומאחדת כמה מערכות ניהול וכך הלקוחות מקבלים מענה טוב יותר.

דורון יצחקי, CTO שירותי בריאות כללית, אמר כי אגף המיחשוב עורך פרויקטים הנוגעים לשלוש שכבות: בדטה סנטר, בעמדות הקצה של המשתמשים, ובתווך שביניהם. לדברי יצחקי, "בדטה סנטר אנו מתמקדים בהתייעלות התפעולית של המערכות המצויות בו". המטרה, ציין, היא "הורדת עלויות הקיום של המערכות, דבר הנעשה על ידי פרויקטי וירטואליזציה ומיכון תהליכים". לדברי יצחקי, הם מבחינים ביותר ויותר דרישה בקרב משתמשי הקצה לפתרונות ניידות.

אהוד בג'רנו, מנכ"ל Coolit, אמר כי אחת הבעיות שיש בארגונים היא שההוצאות הכרוכות בתפעול מערכי המיחשוב, אינן תמיד מצויות אצל המנמ"ר. כך, הסביר, נדרש לבצע שינוי ארגוני על מנת שהוצאות הקירור של חדרי המיחשוב יהיו "עליו". מצב זה, ציין בג'רנו, היה מביא לכך שהמנמ"ר היה משקיע בהטמעת טכנולוגיות בתחום, ולמרות עלויות ההשקעה הראשונית, היה מקבל מהן החזר השקעה מהיר.

נמרוד הירשהורן, CTO כלנית, אמר כי הם מבחינים בכמה מגמות טכנולוגיות שמופיעות אצל הלקוחות, ביניהן וירטואליזציה גם בקרב תחנות הקצה. הוא הוסיף וציין כי "אני מסכים עם דברי בג'רנו על הצורך בשינוי מודל העבודה הארגוני, שלפיו כיום המנמ"ר אינו משלם את חשבון החשמל שלו".

ארי רוזנבאום, יועץ מיחשוב עצמאי, אמר כי חלק את שנותיו בעולם המיחשוב בין צד הספק וצד הלקוח. לדבריו, הוא מבחין במגמה שצומחת, לפיה העולם הולך לכיוון מיחשוב רזה, "אין משמעות לחומרה, במיוחד בהיבט קליינט. הם מתקלקלים יותר מאשר הרשת. לכן יש לשאוף למצב בו אנשים יבואו לעבוד עם USB, מול טרמינל סרבר עם שירותים מנוהלים. זה קיים וזה עובד, יש להפסיק לתחזק קליינטים כמו מטורפים".

פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר, STKI, אמר כי ישנן כמה מגמות הצומחות בעולם המיחשוב, ביניהן מיחשוב ענן, קוד פתוח, ותוכנה כשירות, SaaS. לדבריו, "מגמת מיחשוב הענן מצויה עדיין בתחילת הדרך, אולם היא תשנה את פני המיחשוב הארגוני והאופן בו נצרוך את השירותים. הענן עוד לא בשל אולם הוא משמעותי".

הוא אמר, כי בעת שרואים סטרט-אפ חדש, השאלה אותה יש לבחון לגביו בעת שדנים האם להטמיע את הטכנולוגיה, היא האם המדובר בפתרון סטנדרטי. "אם יש פתרון לא סטנדרטי, אזי זה לא מעניין, בשל ההתאמות שתידרשנה", אמר כהן, "מה שחשוב הוא למצוא את הערך העסקי הטמון בטכנולוגיה ואת היתרון התחרותי שארגון יכול להפיק ממנה". הוא סיים בציינו, כי "טכנולוגיות חזקות מתות לאט יותר ממה שנראה לעין".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מורן

    נציג עיריית ת"א לא מתבייש לדבר על חסכון?? פרוייקט שאמדנו 80 מליון כבר חצה מזמן את ה-100 מליון ועדיין לא הסתיים למרות שבשנת 2006 אמרו שיארך שנה וחצי. מתחילים לכסת"ח??

אירועים קרובים