איראן מבקשת מפייסבוק עזרה במלחמה בפורנוגרפיה

השלטונות בטהרן מבקשים פייסבוק לסייע להם ב-"טיהור" הרשת החברתית ● התקנון של פייסבוק אוסר על פרסום חומרים פורנוגרפיים ברשת החברתית, אולם ההגדרה האיראנית מחמירה יותר מזו הנהוגה במדינות אחרות

אובדן משמעותי של חיים, או של רכוש, גרימת נזק, או גניבה ברמות של עשרות מיליארדים דולרים. BigStock

בכירים באיראן מקווים לגייס את פייסבוק (Facebook) למלחמתה בפורנוגרפיה ובשידול לזנות. במקביל, הכריזו במשטרה האיראנית על תוכנית למלחמה בתכנים "לא הולמים" באינטרנט – כך אמר כמאל הדיאנפר, מפקד היחידה לפשעי מחשב של משטרת איראן, בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות הרשמית למחצה של המדינה, ISNA.

הדיאנפר אמר, כי הרשויות באיראן ישתפו פעולה עם פייסבוק במהלך החדש, אולם לא הוסיף פרטים על התוכנית. לדבריו, "פורנוגרפיה היא פשע לא רק באיראן אלא גם במדינות נוספות, ובהן ארצות הברית". הוא ציין, כי "ב-2010 שימשה פייסבוק כר פורה לפעילות עבריינית, אך בשם האל ובאמצעות נוכחות משטרתית, ב-15 החודשים האחרונים ביצענו מהלכים משמעותיים רבים לטיהור הרשתות החברתיות, ובכלל זה פייסבוק".

בפייסבוק לא מתירים פרסום של תכנים פורנוגרפיים. על פי סעיף 7 לתקנון של הרשת החברתית, "אסור לפרסם תכנים של שנאה, איומים או פורנוגרפיה". אולם, האיראנים מגדירים פורנוגרפיה בצורה שונה ממדינות אחרות, וההגדרה האיראנית גורפת ומחמירה בהרבה.

יצוין, כי בעבר נחסמה הרשת החברתית הפופולרית באיראן מספר פעמים, כדי להקשות על התארגנויות של מתנגדי המשטר בתקופות רגישות, אם כי כעת לא מבקשים האיראנים לחסום אותה, אלא רק "לטהר" אותה.

לא ניתן היה לקבל תגובה מפייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים