מיקרוסופט חושפת גרסה מקוונת חדשה של חבילת אופיס

החבילה המקוונת כוללת את תוכנת הדואר האלקטרוני אאוטלוק, הגיליון האלקטרוני אקסל וכלי השיתוף SharePoint, וניתן לגשת אליה ממגוון רחב של מכשירים שמחוברים לאינטרנט ● היא ממוצבת כתחרות ישירה מול גוגל, שכרסמה עד כה נתח קטן, אך מעורר חשש, משוק הלקוחות הארגוניים של מיקרוסופט

מיקרוסופט (Microsoft) מעמיקה את חדירתה לעולם מיחשוב הענן: החברה חשפה השבוע גרסה מקוונת חדשה ומשופרת של חבילת התוכנות אופיס (Office). החבילה המקוונת כוללת את תוכנת הדואר האלקטרוני אאוטלוק (Outlook), הגיליון האלקטרוני אקסל (Excel) וכלי השיתוף SharePoint, וניתן לגשת אליה ממגוון רחב של מכשירים שמחוברים לאינטרנט.

החבילה ממוצבת כתחרות ישירה מול גוגל (Google), שכרסמה עד כה נתח קטן, אך מעורר חשש, משוק הלקוחות הארגוניים של מיקרוסופט. לקוחות אלה מגלים עניין בחלופות זולות שפועלות באינטרנט וחוסכות את הצורך להקדיש זמן ומשאבים להתקנת תוכנות וניהול שרתים.

"אין ספק שמיקרוסופט חייבת לתת מענה כדי לשמור על מעמדה בתחרות מול גוגל", אמר מייקל יושיקמי, מנכ"ל חברת YCMNET Advisors לניהול כספים. "הם חייבים לעשות זאת".

ביום ב' רשמו המניות של מיקרוסופט את העלייה הגדולה ביותר ביום מסחר בודד מאז חודש ספטמבר – בשיעור של 3.7%. העלייה משקפת, אולי, תקווה מסוימת של משקיעים שמיקרוסופט תשכיל לשמור על מעמדה הדומיננטי בשוק התוכנה גם בעולם מיחשוב הענן.

"אם הם יפעלו ביעילות ויזכו לאימוץ, הדבר עשוי לשנות את כללי המשחק", על פי יושיקמי. "כעת נותר לראות אם זה יקרה או לא".

מיקרוסופט מציעה ללקוחות ארגוניים גרסאות מקוונות של תוכנות אופיס, ובעיקר של אאוטלוק, מזה מספר שנים. בשנה שעברה שחררה החברה גם גרסאות חופשיות של תוכנות אופיס למשתמשים ביתיים.

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, אמור להציג את הגרסאות החדשות והמשופרות של התוכנות המקוונות, במסגרת חבילת אופיס 365 (Office 365), באירוע שייערך בניו-יורק הבוקר (ג', לפי שעון החוף המזרחי של ארצות הברית).

שוק התוכנות שמוצעות באינטרנט במתכונת שירות מתלהט. גורמי ממשל ורשויות מקומיות בוחנים מחדש את מחויבותם לתוכנות אופיס ושוקלים פתרונות מקוונים שמציעות מיקרוסופט וגוגל.

מבחינתה של מיקרוסופט, המבססת את פעילותה על גרסאות תוכנה יקרות שמותקנות במחשבים מקומיים, מדובר באתגר חדש. המודל העסקי של החברה מבוסס במידה רבה על חטיבת אופיס, שהיא החטיבה הרווחית ביותר של הענקית מרדמונד. ברבעון האחרון הסתכמו ההכנסות שלהן אחראית חטיבה זו לבדה ביותר משלושה מיליארד דולרים.

במיקרוסופט מקווים שעל מתח הרווחים הנמוך יותר שמניבים יישומי האינטרנט – שתחזוקתם כרוכה בטיפול בנתונים והפעלת שרתים – יפצה נתח גדול יותר שתגרוף החברה מכלל ההוצאות של הארגונים על טכנולוגיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים