מחקר: 36% מהארגונים איבדו מידע בשנה האחרונה בשל פרצת אבטחה

על פי מחקר של EMC, חלה עלייה של 13% בכמות הארגונים שחוו אובדן מידע או הפרעה בזמינותו ב-12 החודשים האחרונים ● הנזק שנגרם לכל ארגון עמד על 914 אלף דולר בממוצע

פרטיות המשתמש לאן? אילוסטרציה: BigStock

ארגונים נכשלים בהערכת האתגרים המתגברים בהגנה על המידע שלהם, וכתוצאה מכך חווים הפסדים כספיים הנובעים מאיבוד מידע. כך עולה ממדד אבטחת המידע הגלובלי של EMC לשנת 2016.

"בעוד שארגונים הצליחו  להפחית את השפעתם של האיומים הנפוצים ביותר לאובדן מידע, הם עדיין אינם ערוכים להגן על עצמם מפני איומים חדשים שמתהווים", כתבו החוקרים. המחקר נערך על ידי Vanson Bourne במרץ-אפריל השנה, בקרב 2,200 מנהלי IT בארגונים פרטיים וציבוריים, המונים יותר מ-250 עובדים, ב-18 מדינות.

בהשוואה לתוצאות מדד אבטחת המידע של EMC משנת 2014, חלה עליה של 13% בכמות הארגונים שחוו אובדן מידע, או הפרעה בזמינותו ב-12 החודשים האחרונים, והנזק  שנגרם לכל ארגון הגיע ל-914 אלף דולר בממוצע.

לפגוע בעותקי הגיבוי

שלושת האתגרים המשמעותיים מולם ניצבים כיום ארגונים בתחום הגנת המידע הם, מתקפות האקרים, הגנה על המידע בענן, והגנה שלו בתשתיות פלאש (Flash).

בתחום מתקפות האקרים, המחקר העלה כי 36% מהארגונים חוו אובדן מידע, או הפרעה בזמינות מערכות ה-IT, בשל פרצת אבטחה, חיצונית או פנימית. "ארגונים נחשפים באופן גובר לאיומים שאינם מופנים רק למידע הבסיסי שלהם, אלא גם למידע המגובה והמאובטח", נכתב.

"כאשר מנסים להגן מפני אובדן מידע שנגרם מרשלנות או טעות, הפתרון הוא בדרך כלל יצירת גיבוי או העתק של המידע. אולם, כאשר מדובר במתקפת האקרים המיועדת לפגיעה מכוונת במידע, התוקפים עשויים לפגוע גם בעותקי הגיבוי".

בתחום ההגנה על מידע בענן, המחקר העלה כי פחות ממחצית הארגונים מגנים כיום על המידע שלהם המצוי בענן מפני פגיעה, ופחות ממחצית מהארגונים מגינים עליו מפני מחיקה.

צורך קריטי להגן על שלמות ובטחון המידע

"אותם ארגונים מאמינים כי ספק שירותי הענן שלהם יגן על המידע עבורם", נכתב, "אך כשם שיש צורך קריטי להגן על שלמות ובטחון המידע בעת שהוא מצוי במתחם החברה עצמה, כך יש צורך קריטי להגן על שלמות ובטחון המידע בעת שהוא מאוחסן בשרתי ספק חיצוני. אם עובד החברה, בעל הרשאות, ימחק בטעות מידע המאוחסן בענן, או שיחדיר אליו בטעות וירוס שיפגע באיכות המידע – ברוב המקרים ספק שירותי הענן אינו אחראי לנזק שיגרם כתוצאה מפעולה זו".

בתחום ההגנה על מידע המאוחסן בתשתית פלאש, 73% מהעסקים הודו כי אינם חשים בטחון רב בכך שפתרונות הגנת המידע המשרתים אותם כיום, יוכלו לעמוד באתגרים שמציב קצב ההתקדמות המהיר והביצועים של תשתית אחסון מבוסס פלאש.

ככלל, פחות מחמישית (18%) מהארגונים טענו כי הם בטוחים ביכולתם של פתרונות הגנת המידע שלהם לעמוד בהצלחה מול אתגרים עסקיים עתידיים. הנזק הממוצע לכל ארגון מגיע ל-914 אלף דולר בשנה, כתוצאה מאובדן או פגיעה במידע.

לכן, נכתב, "על הארגונים לפעול כעת על מנת להבטיח כי אסטרטגיית אבטחת המידע שלהם יכולה להבטיח גם את עתידם. ההתקדמות של האיומים מסורתיים, צריכה לעודד ארגונים להמשיך ולהתקדם גם במישור האיומים החדשים יותר. עליהם להרחיב את מעגל האבטחה לאתגרים חדשים, על מנת ליצור סביבה מאובטחת בכל היבט של הפעילות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים