רד-האט הכריזה על גרסה חדשה ל-JBoss ועל תמיכה בדוט.נט

הוועידה השנתית של החברה נפתחה בסן פרנסיסקו במליאה של DevNation - אירוע מפתחי קהילת הקוד הפתוח - בה הוכרזו מספר חידושים סביב פיתוח מתקדם של אפליקציות

29/06/2016 10:58
מארק ליטל, סגן נשיא, רד-האט

מושב הפתיחה של DevNation – אירוע מפתחי קהילת הקוד הפתוח, נפתח בהכרזה על JBoss EAP 7 כתשתית עבור יישומי ענן היברדי.

"רד-האט ממשיכה לקבוע את חותמה בעולם פיתוח היישומים, כאשר JBoss EAP 7 מהווה פלטפורמה אשר מגשרת על הצרכים הדחופים של הארגונים, שמתמודדים עם פרדיגמות שונות של פיתוח וארכיטקטורות״, אמר מארק ליטל, סגן נשיא, רד-האט.

לדבריו, ההכרזה מסמנת בין היתר עשור לכניסה של רד-האט לשוק פיתוח היישומים. במהלך ההכרזה הדגישו הדוברים במליאה את רוחבה של מערכת השותפים האקולוגית סביב JBoss EAP 7, ובתוך כך את תפקידו של כל שותף בתמיכה במסע של הלקוח לעבר טרנספורמציה דיגיטלית.


ליטל אמר במליאת המפתחים כי הטכנולוגיות שחברי הקהילה יוצרים לא רק משנות את האופן שבו בונים תוכנה אלא יש לכך השפעה עצומה על הכלכלה העתידית. "צירת תוכנה בעלת ערך היא המפתח להצלחה ואנו גם יודעים שהישומים שיביאו ערך זה יהיו כאלה עם מורכבות שבנינו מעולם. יישומים אלה ישמשו בדטה סנטר ובטכנולוגיות פיתוח. אנחנו מאמינים שאנו צריכים לדמיין מחדש כמה מהקונספטים הבסיסיים של פיתוח תוכנה; אנו נמצאים בנקודה מכרעת בתעשייה  והצפי כי בשנים הבאות הדרישה לפרויקטי תוכנה מוצלחים יותר תהיה במוקד תשומת הלב".

"אנחנו צריכים לאפשר למפתחים להיות אפקטיביים יותר ואנחנו צריכים להוריד את המחסומים כדי שיותר מפתחים יוכלו לבנות תוכנות גדולות. אלו אומנם רעיונות שאפתניים וייקח זמן לפתחם, אבל אני מבטיח מעל במה זו שאנו נעבוד באופן הדוק עם השותפים שלנו  ועם הקהילה כדי להפכם בשנים הקרובות למציאות". ליטל ציין כי העבודה המאומצת מופנית עתה מבחינת רד האט לשלושה תחומים: תמיכה של הפלטפורמה בכל טכנולוגיה בה יבחר המפתח לעשות שימוש,  הגברת האפקטיביות של המפתח דרך כלי פיתוח חדשניים, ויצירת סנכרון ותאימות רבה יותר בין הצרכים והדרישות של הפיתוח מול אלו של הייצור.

לפתור את הבעיות המורכבות ביותר

עוד הוכרז במליאה של DevNation על open source NET. Core על גבי Red Hat Enterprise Linux, כמו גם על גבי Red Hat OpenShift. בהתאם למפת הדרכים שגיבשו ביניהן רד-האט ומיקרוסופט (Microsoft) ופורסמה בנובמבר 2015, הוכרז עתה רשמית על תמיכה של קומפיילר – הקוד הפתוח בפלטפורמה הארגונית של רד-האט – NET. Core on RHEL and OpenShift, כאשר התמיכה מתבצעת באופן היברידי הן על ידי מיקרוסופט והן על ידי רד-האט.


"זהו אירוע DevNation השלישי, ובכל שנה האירוע הופך גדול יותר משמעותית", אמר הארי מאוור, מפתח תוכנה בכיר ברד-האט, בהתלהבות למשתתפי המליאה, רובם ככולם אנשי קהילת הקוד הפתוח.

"התכנים שנשמע בכנס אינם נוגעים לבניית תוכנות טובות יותר בדרכים טובות יותר בלבד, אלא גם איך אנשים וארגונים יכולים לשלב כוחות כדי לפתור את הבעיות המורכבות ביותר", אמר.

הארי מאוור, מפתח תוכנה בכיר ברד-האט

הארי מאוור, מפתח תוכנה בכיר ברד-האט

לדבריו, כל דבר שרד-האט עושה, נעשה באופן גלוי לעיני הקהילה. "יש לנו מחויבות מוחלטת לקוד פתוח, ואמונה ברעיון שהפתרונות הטובים ביותר נוצרים כאשר לכל אחד ניתנת האפשרות להשתתף".

התשתית לטכנולוגיה מודרנית

מאוור הודה לחברי הקהילה וציין כי במהלך השנים נעשתה עבודה חשובה יחד. "אני באמת מאמין שהעבודה שעשינו כקהילה גדולה יצרה את התשתית לטכנולוגיה מודרנית, ואני עומד מאחורי הצהרה זו".

לדבריו, התרומה של רד-האט לעולם הקוד פתוח היא רבה, אך רבים לא מודעים לכך. רד-האט תורמת רבות כדי להביא לשטח טכנולוגיות וכלים שרבים מאיתנו עושים בהם שימוש יומיומי".

"במהלך השנים סייענו ליצור ותרמנו למאות פרויקטי פיתוח כמו Hibernate ,CDI ,DCC, שחשיבותם רבה למערכת האקולוגית של Linux. לאחרונה אף תרמנו משמעותית ל-Docker ו-Covertix".

עוד אמר ליטל כי "פרויקט חשוב בו השתתפה רד-האט במלך השנים הוא Eclipse Adi, שכולנו בקהילה עשינו בו שימוש באופן כלשהו. Eclipse Adi הפך לסטנדרט במהלך השנים ונהיה למרכיב חיוני באסטרטגית הפיתוח של החברה. במהלך השנה האחרונה המשכנו לעבוד באופן רחב עם הקהילה, עם הגרסה של Eclipse Neon ותרמנו בין היתר אף לתמיכה ב-docker".

ליטל ציין כי רבים מהמוצרים של רד-האט מבוססים על Eclipse. "אני שמח לבשר עתה על JBoss EAP 7; גרסה מתקדמת זו היא  ספינת הדגל שלנו בכל הקשור לפיתוח מוצרים".

אבן דרך משמעותית

הדוברים במליאה הדגישו בין היתר את Java כמרכיב מרכזי באסטרטגיית הפיתוח של רד-האט. "מתרוצצות לאחרונה שמועות על מותה של Java EE בארגונים, שככל הנראה מיוצרות על ידי גורמים בעלי אינטרס. בכל מקרה, אני לא מתכוון להגיב על המניעים של ספק זה או אחר לייצר שמועות אלו, אלא רק להצהיר בפניכם שרד-האט תמשיך את תמיכתה ב-Java. אנו רואים בה אבן דרך משמעותית באבולציה של Java EE, ועתיד מזהיר לJava ארגונית״. אמר ליטל.

"אני יכול להבטיח כי בעוד חמש שנים Java EE תהיה שונה ככל הנראה מזו שהיא היום, כפי שהיא השתנתה בחמש השנים האחרונות״. לדבריו, Java תרמה רבות ליוניפקציה בין מפתחים ולמגמות המשמעותיות בעולם הטכנולוגי כמו: Web, האינטרנט של הדברים, Big Data, מובייל וענן.

"Java EE הצליחה להשיג את מה שאף פלטפורמת תווכה לא הצליחה לפניה – להוות סטנדרט לתווכה ארגונית חוצת תעשיות", אמר. "Java EE מייצגת עשורים של אבולציה בעולם התווכה הארגונית והיא ממשיכה להתפתח ולהיות מרכיב קריטי בכל ארגז כלים ארגוני״, חתם ליטל, והדגיש את ההשקעה הרבה של רד-האט ב- JBoss ובתווכה בכלל בעשור האחרון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים