שוק האפליקציות העולמי: גידול בהורדות וגידול בהוצאה של משתמשים

לפי נתונים שפרסמה חברת האנליטיקה והנתונים על שוק הסלולר App Annie, בשנת 2019 נראה גידול של 5% בכמות ההורדות של אפליקציות, וגידול של 15% בהוצאה על אפליקציות מצד צרכנים בהשוואה לשנה הקודמת ● מספר ההורדות: 120 מיליארד; היקף הההוצאות על אפליקציות: 90 מיליארד דולר

בעוד כמה ימים, כשתסתיים שנת 2019, יסתכמו הורדות האפליקציות מחנויות App Store של אפל ו-Play של גוגל ב-120 מיליארד, לפי נתונים שפרסמה חברת האנליטיקה והנתונים על שוק הסלולר App Annie, המייצגים עלייה של 5% יחסית לשנה שעברה. לדברי החברה המספר מרשים במיוחד בהתחשב בעובדה שהוא כולל הורדות חדשות בלבד ולא הורדות חוזרות או עדכונים של אפליקציות. ההוצאה על האפליקציות אף תתבטא בגידול רב יותר, של 15% יחסית לשנה הקודמת, ותסתכם ב-2019 בכ-90 מיליארד דולרים (לא כולל אפליקציות אנדרואיד מצד שלישי).

הדו"ח של החברה מדרג את האפליקציות והמשחקים הפופולריים ביותר מבחינת הורדות, לצד האפליקציות הרווחיות ביותר.

האפליקציות והמשחקים הפופולטריים ביותר. צילום: App Annie

רשימת האפליקציות הפופולאריות ביותר ב-2019 שהן לא משחקים דומה לזו של השנה הקודמת עם המסנג'ר של פייסבוק במקום הראשון, ואחריה אפליקציות פייסבוק ו-ווטסאפ. רק אפליקציה אחת חדשה נכנסה לעשירייה הראשונה – אפליקציית Likee במקום השביעי, שבדומה לטיקטוק מציעה יצירה ושיתוף של סרטוני וידיאו קצרים, המשתלבת בפופולאריות הכללית של צריכת סרטוני וידיאו קצרים. טיקטוק היא במקום הרביעי, ואחריה אינסטגרם במקום החמישי, וסנאפצ'ט, נטפליקט וספוטיפיי במקום השמיני עד העשירי.

עשרת המשחקים המובילים מציגים שינוי לעומת השנה הקודמת, ושבעה מתוך העשירייה המובילה הם משחקים חדשים. במקום הראשון – Free Fire, ובמקום העשירי Call of Duty: Mobile.

קטגוריית המשחקים מובילה אמנם ברמת ההכנסות מאפליקציות, אבל כלכלת המנויים גם היא מציעה הכנסות לחברות תוכן, שעוד יגדלו להערכת חברת המחקר, על רקע השקת שירותים חדשים, כמו דיסני+, ושירותי וידיאו שצפויים להגיע בשנה הבאה, של HBO וחברות תוכן גדולות אחרות, כשכבר רבות מן האפליקציות המובילות כיום הן כאלה שמציעות רכישת מנוי. לפי הנתונים של חברת המחקרים – 95% מרשימת 100 האפליקציות המובילות בהכנסות, שהן לא משחקים, הן כאלה שמציעות רכישת מנוי. במהלך השנה הקרובה צופה חברת המחקרים כי חברות התוכן עוד ירחיבו את ההיצע שלהן לשירותי מנוי, מה שיניע צמיחה נוספת בהכנסות משירותי תוכן.

האפליקציות והמשחקים המכניסים ביותר. צילום: App Annie

האפליקציות המכניסות ביותר שהן לא משחקים היו טינדר במקום הראשון, שהחליפה את נטפליקס, שעברה למקום השני. בהמשך הרשימה – יו-טיוב במקום החמישי ופנדורה במקום השישי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים