תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - BI & BIG DATA 2017

"Talend מאפשרת לארגונים חופש פעולה להתנסות ביישום של Big Data"

בראיון עם קוסטין מרזאה, "האבא" של אינפורמטיקה בישראל, המשמש כ-CTO באקורייט מקבוצת UCL, נציגת Talend בישראל, הוא מספר על התשוקה שלו לטכנולוגיה, ומדוע לדעתו Talend נמצאת על הנתיב הבטוח לכבוש את השוק הישראלי

25/09/2017 14:36
קוסטין מרזאה, CTO באקורייט. צילום: יח"צ

יש הרואים בקוסטין מרזאה, גורו מקומי של עולם ה-BI. יש באמירה הזו הרבה יותר מתחושה, אם לוקחים בחשבון שמרזאה, שכבר חגג את יום הולדתו ה-60, מביא איתו יותר מ-35 שנות ניסיון טכנולוגי, במהלכן זכה לכינוי "האבא" של אינפורמטיקה (Informatica) בישראל, והיה הראשון להביא את הפתרון לישראל.

מרזאה הוא כיום "האבא" של Talend, המתמחה בפיתוח פתרונות לניהול מידע, אינטגרציית נתונים ותשתיות Big Data.

"אני עוקב אחרי Talend מאז שנת 2011", מספר מרזאה, "וכבר אז בלטה המשנה הסדורה והראייה הכוללת שלה את תחום ה-Big Data. עקבתי אחרי סקירות מוצר, כתבות וכמובן התנסיתי בו. כאשר ראיתי שארגונים גדולים, דוגמת וולמארט (Walmart) או אמריקן אקספרס (American Express), בחרו בפתרון – הבנתי שהפוטנציאל של Talend מתממש, והחלטתי להביא אותה לישראל".

שני כנסים לשנה בחו"ל

אבל נחזור להתחלה. במחצית השנייה של שנות ה-90 שימש מרזאה כיועץ בארגונים לתחום מחסני הנתונים הארגוניים, DW (ר"ת Data Warehouse), ובין לקוחותיו נמנו ארגונים דוגמת: קוקה קולה (Coca Cola), מוטורולה (Motorola), ECI ואחרים.

"הייתי נוסע כל שנה לשני כנסי BI מובילים בארצות הברית כדי להתעדכן, כאשר בשנת 1996 פגשתי באחד הכנסים את נציגי אינפורמטיקה. בעקבות הקשר שנוצר ביקרתי במטה החברה בפאלו אלטו. אינפורמטיקה הייתה אז חברה של 45 אנשים ו-12 לקוחות בלבד. קיבלתי את הנציגות שלהם בארץ בשנת 1999, ומשם יצאתי לשותפות עם אמן מחשבים, שהסתיימה בשנת 2011".

הנציגים של Talend בישראל. מימין לשמאל: קוסטין מרזאה, CTO אקורייט; ויוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט. צילום: יח"צ

הנציגים של Talend בישראל. מימין לשמאל: קוסטין מרזאה, CTO אקורייט; ויוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט. צילום: יח"צ

מרזאה מציין כי "התשוקה שלי לטכנולוגיה היא כמעט אינסופית. אני אוהב לבדוק טכנולוגיות חדשות, ובכל רגע נתון עוקב אחרי כ-10 מוצרים חדשים. כבר בשנת 2011 זיהיתי את היתרונות של Talend. לא היססתי לפעול, ומאז 2015 אני ויוסי רודריק משתפים פעולה כנציגי החברה בישראל באמצעות אקורייט (aQurate)".

"Talend מובילה בשנתיים על פני התחרות"

כאשר נשאל מרזאה על היתרונות של Talend פניו מאירות. "Talend מובילה מבחינה טכנולוגית בשנתיים לעומת המתחרות שלה. יש לכך מספר סיבות. הראשונה היא בחירתה לבסס את הפלטפורמה שלה על קוד פתוח. יש לכך שני יתרונות מרכזיים – קוד פתוח מאפשר ללקוח לבנות את הפתרון הייעודי לו. בנוסף, הקהילה לעולם תפתח בקצב שאף חברה עסקית לא יכולה לעמוד בו. זה מאפשר לפלטפורמה להתפתח בקצב מהיר יותר, ולהתאים את עצמה לדרישות העולם העסקי החדש".

"אבל הסיבה היותר חשובה בעיני נוגעת לאפשרות שמציעה Talend לארגונים להתנסות. ארגונים רבים עדיין לא רואים את הערך העסקי של יישום Big Data ואיך לממש אותו. כאשר אתה בוחר מוצר שמחויב בתשלום מהיום הראשון זה לא מאפשר לך לעבור מהלך של ניסוי וטעייה, אתה צריך להיות ממוקד ב-ROI".

"Talend מציעה גרסה חינמית המאפשרת לבצע תהליך של ניסוי וטעייה, שמשחרר מהלחץ הכרוך ברכישת מוצר יקר העוטף את הקוד, נוצר מרכיבים קנייניים, ומחייב את הארגון בכל ליבה של מעבד".

מעבר לכך, מסכם קוסטין, "אנחנו רואים ש-Talend משלבת בסוויטה שלה יכולות בחזית הטכנולוגית, דוגמת: Machine Learning ,Natural Language Programing ואחרות. לדעתי השוק הישראלי בשל לפתרון של Talend, והפוטנציאל הוא עצום. האימוץ של Talend נמצא בעלייה, עם עשרות לקוחות ישראלים שכבר בחרו בנו, מינוי חמישה אינטגרטורים מקומיים, וקורסי הכשרה להפצת הידע".

אירועים קרובים