תוכן שיווקי
לקראת אירוע - COMMVAULT - MAKE YOUR DATA WORK FOR YOU Conference, יום ב' 16 בנובמבר, אווניו מרכז אירועים וקונגרסים, קריית שדה התעופה

"המנמ"ר אינו מעוניין בתוכנת גיבוי שתהיה מעורבת בתהליך, הוא רוצה הכל מהיר וזמין"

08/11/2015 12:24
יוסי אשכנזי, מהנדס מערכות בכיר בקומוולט ישראל

לקראת כנס הלקוחות השנתי של קומוולט (CommVault), שוחננו עם יוסי אשכנזי, מהנדס מערכות בקומוולט ישראל, על מה שעבר על החברה בשנה האחרונה, עם מה היא נאלצה להתמודד ומה צופן לה העתיד.

ספר בקצרה על השנה שעברה על קומוולט?
"קומוולט מובילה עולמית בתחומה ומתאפיינת בחדשנות המציגה פלטפורמה אחת המאפשרת ניהול חכם ומתן ערך למידע הארגוני. בישראל החלה המהפכה עם הקמת הסניף ב-2012, כאשר בפרק זמן קצר הצליחה קומוולט לספק פתרון ללקוחות אנטרפרייז ו-SMB. קומוולט נותנת מענה לאתגרים היומיומיים הנובעים מהגידול בנפח המידע. וזאת תודות לתפיסה האחודה הייחודית שלה. כיום, הדבר המרכזי שמעניין את הלקוחות הוא כיצד ניתן להפיק תובנות מהמידע הרב הנמצא ברשותם, בין אם מדובר ביכולות חיפוש, מידע מגובה או מידע מאורכב. התובנות שוות כסף עבור הלקוחות, ומסייעות להם לקבל החלטות חשובות בנוגע לאספקטים של גידול וניהול מידע".

עם אילו אתגרים נאלצתם להתמודד השנה?
"השנה התמודדנו עם אתגרים כגון: דרישות מצד הלקוחות להתממשקות עם הענן הציבורי והפרטי, צמצום חלון הגיבוי, שיפור זמני השחזור, היכולת לספק ללקוחות ממשק אחוד אשר נותן מענה בניהול יומיומי של סביבות וירטואליזציה ובגדילה מתמדת, ויכולות התאוששות מאסון. התוכנה שלנו מתממשקת עם מרבית מערכי האחסון, והדבר חיוני במיוחד עבור ארגונים בהם קיימות מערכות אחסון מרובות מספקים שונים. היתרון שלנו הוא היכולת של התוכנה לנהל snapshots מהממשק האחוד של תוכנת קומוולט. על ידי כך אנו מאפשרים הורדת עומסים, שיפור עצום בזמני גיבוי, הורדת התלות בסקריפטים ועוד".

"אתגר נוסף עבור ארגונים הוא זה של עמדות הקצה. התוכנה שלנו מספקת מענה לעמדות הקצה, ומאפשרת גיבוי חכם של מחשבים ניידים גם אם המחשב נמצא מחוץ לארגון. אחד הנושאים החשובים ביותר בגיבוי מחשבים ניידים הוא שמשתמש הקצה לא יושפע מתהליך הגיבוי בהיבט הביצועים, אנו משיגים זאת בזכות טכנולוגיית מניעת הכפילויות אשר מתבצעת במחשב הקצה וכך מידע כפול לא נשלח לגיבוי על גבי קן הרשת החיצוני, והוא כלל אינו מורגש. אנחנו מאפשרים למשתמש הקצה לשחזר את המידע בעצמו בלי הצורך לבקש זאת ממנהל התשתית. המשתמש יכול לשחזר את המידע על מחשב הקצה על ידי פורטל ארגוני חכם, או על ידי כל סמארטפון וטבלט. בצורה זו השחזור הופך לפשוט וקל למשתמש הקצה, ואינו מוגבל בפרמטרים אחרים".

"גם נושא הענן החיצוני היווה אתגר השנה. מנמ"רים רבים מגלים כי עובדי הארגון מעלים ל-Dropbox מידע ארגוני חיוני אשר לא אמור לצאת מתחום הארגון. הבעייתיות הנוצרת היא היעדר אבטחה ראוי וחוסר יכולת השליטה של המנמ"ר לגבי החומר המועלה. אנחנו מספקים מעין Dropbox-ארגוני, כאשר החידוש הוא בהימצאות שלו בתוך הארגון עצמו, דבר המאפשר למנמ"ר לשלוט על המידע המשותף בין משתמשי הארגון, תוך כדי הצפנתו ואבטחת המידע בצורה מקסימלית בהשוואה לחלופה".

אילו חידושים במערכת של קומוולט אנו צפויים לראות בכנס הקרוב?
"בכנס נציג את הגרסה ה-11 של התוכנה, ונסביר אודות היכולות החדשות שהיא מביאה עמה. בכל גרסה קומוולט משנה את כללי המשחק, כדי לתת מענה אמיתי לאתגרי ה-IT המשתנים בתכיפות".

"היכולת החדשנית ביותר בתחום תהיה האפשרות לגשת למידע בין אם הוא מידע מגובה, מאורכב או Snapshots לטובת בדיקות ופיתוח, כל זאת בצורה מהירה ללא צורך בממשק תוכנת הגיבוי. זאת אחת המהפכות המשמעותיות ביותר שאנו מביאים לשוק כבר היום. בהשוואה לתוכנות הגיבוי המסורתיות שעל מנת לגשת למידע יש לבצע תהליך שחזור שיכול להימשך זמן לא מבוטל, בעולם של היום זה לא מספיק טוב – המידע חייב להיות נגיש כל הזמן, ולא משנה איפה המידע נמצא. עיכוב בהגשת המידע משמע הפסד כספי. כמו כן הוספנו עוד כ-100 יכולות חדשות כבר במופע הראשון של גרסה 11, ואנו נשחרר עוד יכולות רבות בחודשים הקרובים".

"בכנס הלקוחות נציג תמיכה במערכי אחסון של יצרנים חדשים, תמיכה בטכנולוגיית ה-Hyper Converged, התממשקות עם הענן הפרטי והציבורי, יכולות הניהול והגיבוי שלנו לענן, עם דגש מיוחד על התאוששות מאסון בענן, שכפול מכונות וירטואליות לטובת התאוששות מאסון, ארכיון לשרת דואר,VMeare  SharePoint , NAS , Oracle , כל זאת על מנת לסייע בצמצום הנפח שבכלל לא נמצא בשימוש והגירתו למדיה זולה בהרבה יותר מהמקור שמידע זה מאוכלס.
בנוסף נציג פתרון חדש בשם Log and File Analytics, אשר מאפשר לנתח את הלוגים והקבצים  של הארגון, ומחולל דו"חות אשר ניתן להפיק מהם תובנות עסקיות וזאת ללא צורך בקנייה של תוכנה ייעודית לנושא זה".

מה האתגר העיקרי שעומד מול חברות וארגונים בתחום ניהול הנתונים?
"קיימים מספר אתגרים מהותיים:
● הגידול במידע – המידע בארגונים כיום הולך וגדל ויש צורך לתת מענה הולם לגידול זה באופן ליניארי. אנחנו מאפשרים גיבוי מהיר והשפעה מינימלית על ביצועי המערכת באמצעות שילוב בין טכנולוגיות שונות.
● חיפושים – ארגונים תחת רגולציה נדרשים לתת אישור למשתמשים על מנת לחפש תוכן של מידע – בין אם זהו מידע פעיל או שנמצא בארכיון. אנו מספקים יכולת חיפוש מידע ברמת התוכן בתוך הארגון וכך חוסכים את הצורך בקניית תוכנה נוספת.
● זמינות המידע – לא משנה מהיכן המידע מגיע, הוא כל הזמן צריך להיות זמין. אנו מאפשרים גישה מהירה ומיידית למידע זה ללא צורך בהמתנה בזמן השחזור".

מה יהיו המגמות והטרנדים שישפיעו על השוק בשנה הבאה?
"הלקוחות מחפשים תוכנה אחודה שתספק מענה לאתגרים שמעבר לעולם הגיבוי. הגיבוי הוא חשוב מאוד, תפקיד תוכנת הגיבוי לתת תעודת ביטוח ומעגל אבטחה נוסף כאשר יש צורך בשחזור מידע, אבל יש צורך לתת מענה לאתגרים לא מבוטלים אחרים שלאו דווקא קשורים לגיבוי. בנוסף, הענן הפנימי והחיצוני צוברים פופולריות וחשוב שהתוכנה תדע להשתלב עמם. מגמה נוספת שתשפיע על השוק היא זמינות ונגישות המידע בארגון – המנמ"ר אינו מעוניין בתוכנת גיבוי שתהיה מעורבת בתהליך, אלא רוצה שהתהליך יהיה מהיר וזמין, ללא הצורך להסתמך על תוכנת הגיבוי על מנת לגשת למידע המגובה וללא הצורך בתהליכים מסובכים".

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים