סופטבנק, שמחזיקה ב-75% מ-ARM, רוצה להשיג שליטה מלאה על החברה

סופטבנק מנהלת משא ומתן עם קרן ההשקעות שלה, שמחזיקה את 25% המניות הנותרות ב-ARM ● לפי ההערכות, אחרי שתרכוש את 100% המניות של החברה הבריטית, היא תנפיק 15% מהן

האם סופטבנק תשתלט עליה לחלוטין? ARM

על רקע הכוונה להנפיק את ARM, סופטבנק מנסה להשיג שליטה מלאה על החברה, שאותה היא קיוותה לא מזמן למכור לאנבידיה תמורת 40 מיליארד דולר. בחברת הענק היפנית רוצים להנפיק את מתכננת השבבים הבריטית, לאחר שישיגו את השליטה המלאה בה, לפי שווי של 65 מיליארד דולר.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה שסופטבנק, שמחזיקה ב-75% מהמניות של ARM, נמצאת במשא ומתן עם מחזיקת שאר המניות, Vision Fund 1 – שהיא קרן השקעות שהקימה החברה היפנית עצמה, בהיקף שהגיע ב-2017 ל-100 מיליארד דולר. הקרן עוסקת בעיקר בהשקעות בחברות ענן ובינה מלאכותית, ובין המשקיעים הגדולים בה נמצאות שתי קרנות גדולות מחצי האי ערב: זו הציבורית של ערב הסעודית ומובדאלה מאבו דאבי.

לפי הדיווח, לפני ההחלטה לנסות לרכוש את המניות במלואן, סופטבנק שקלה להשאיר אותן בידי הקרן, שתמכור אותן לציבור לאחר ההנפקה. אלא שהיא שינתה את דעתה לאחר שעל פי ההערכות, מהלך שכזה צפוי לקחת כשנתיים, בעוד שהיא שואפת להשיג מכירה מהירה יותר של המניות שהיא מתכוונת להציע לציבור. סופטבנק רכשה את המניות שלה בחברה ב-32 מיליארד דולר.

הערכה נוספת היא שבסופו של דבר, אחרי שתשלים את הרכישה של כל 100% המניות של ARM, סופטבנק תנפיק כ-15% מהן בלבד – מה שאומר שהיא תשאיר בידיה שליטה כמעט מוחלטת בחברה.

מאסיושי סאן, מנכ"ל סופטבנק, עומד גם בראש הקרן, והוא החליט שלא להתערב במשא ומתן. זאת, על פי רויטרס, כדי להבטיח את השגת מיטב התשואה עבור המשקיעים בקרן, שסבלה בעבר לא מעט הפסדים בגין ההשקעות של הענקית היפנית ב-WeWork, שדי ירדו לטמיון בעקבות המשבר שעבר עליה, ובדידי גלובל – חברה שהציעה פתרונות לשיתוף נסיעות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים