AWS השיקה את אזור הענן שלה בישראל

ההשקה - לאחר שהחברה זכתה במכרז נימבוס, שאחד התנאים שלו היה הקמת אזור ענן מקומי ● לפי AWS, האזור "מאפשר להריץ יישומים ולשמור את המידע בצורה מאובטחת בישראל, ולשרת את משתמשי הקצה בזמני שיהוי קצרים"

ב-AWS לא אוהבים את ההחלטה של ברודקום.

AWS השיקה היום (ג') את אזור הענן (Region) החדש שלה בישראל. זאת, לאחר שהחברה זכתה במכרז הענן הממשלתי נימבוס, והקמת אזור ענן מקומי הייתה אחד התנאים המרכזיים בו. בכך AWS מצטרפת לזוכה השנייה במכרז, גוגל קלאוד, שהשיקה את אזור הענן המקומי שלה באוקטובר האחרון. גם המפסידות במרכז נימבוס יקימו (במקרה של מיקרוסופט) או הקימו (במקרה של אורקל) אזורי ענן בישראל.

אזור הענן המקומי (Region AWS Tel Aviv), נמסר, "מאפשר ללקוחות להריץ יישומים ולשמור את המידע שלהם בצורה מאובטחת בישראל, ולשרת את משתמשי הקצה בזמני שיהוי קצרים אף יותר".

AWS תשקיע בישראל 7.2 מיליארד דולר עד 2037

ב-AWS ערכו מחקר שממנו עולה כי ההשקעות המתוכננות שלה בישראל, שהקמת הענן המקומי היא מהמרכזיות שבהן, יעמדו על כ-7.2 מיליארד דולר (כ-26.6 מיליארד שקלים) עד 2037. על הלקוחות של ענקית הענן בארץ נמנים בנק הפועלים, בנק לאומי, אמדוקס, הרשות להגנת הצרכן, מגדל, הראל ביטוח, הפניקס, פז, כי"ל, נטפים, תנובה, וויז (Wiz), משרדי ממשלה וסטארט-אפים.

יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר, אמר כי "הקמת אזור הענן המקומי משקפת את המחויבות ארוכת הטווח של AWS לישראל ולהמשך השקעותיה הגדולות בשוק המקומי. הקמת האזור תאפשר לנו להעביר עומסי עבודה ממשלתיים משמעותיים לענן. אנחנו בטוחים שזה יעזור לנו להאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית במגזר הציבורי, למנף טכנולוגיה להנעת חדשנות בממשלה, לשפר את חוויית הלקוח – האזרח – ולקדם את האקו-סיסטם הטכנולוגי בישראל".

"ההשקה של הענן המקומי בישראל מספקת ללקוחות את היכולת לבנות את היישומים מבוססי טכנולוגיית ענן המתקדמים ביותר ולהשיג את הרמות הגבוהות ביותר של אבטחה, זמינות ועמידות", אמר פרסאד קליאנארמן, סגן נשיא לשירותי תשתיות ב-AWS. "טכנולוגיות הענן הן לב ליבה של כל תוכנית טרנספורמציה דיגיטלית. נתמוך במאמצי ישראל לשפר את השירותים לאזרחים לשנים רבות קדימה".

עם השקת אזור הענן המקומי בארץ, ל-AWS יש 102 אזורי זמינות (Availability Zones) ב-32 אזורים גיאוגרפיים. בכוונת ענקית הענן להשיק 12 אזורי זמינות נוספים, ועוד ארבעה אזורי ענן מקומיים בקנדה, מלזיה, ניו זילנד ותאילנד. אזורי הזמינות ממקמים תשתיות במיקומים גיאוגרפיים נפרדים. לאזור הענן בישראל יש שלושה אזורי זמינות נפרדים גיאוגרפית, לטובת היכולת לספק המשכיות העסקית, לצד זמני תגובה נמוכים ליישומים בעלי זמינות גבוהה. כל אזור זמינות מוזן ממקור חשמל עצמאי, ובעל מערכות קירור ומערכות אבטחה פיזית עצמאיות. הוא מחובר באמצעות רשתות יתירות בעלות זמני שיהוי נמוכים במיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים