גוגל השיקה את אזור הענן שלה בישראל

ההשקה - בהתאם למכרז הענן הממשלתי נימבוס, שגוגל היא אחת הזוכות בו ● בחברה חוזים כי עד 2030 הוא יתרום לתמ"ג של ישראל סכום מצטבר של 7.6 מיליארד דולר

בועז מעוז, מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל.

גוגל קלאוד השיקה היום (ד') את אזור הענן (Region) החדש שלה בישראל. יש לציין שהחברה זכתה במכרז הענן הממשלתי נימבוס, שהקמת אזור ענן מקומי הייתה אחד מהתנאים המרכזיים בו. בכך היא מצטרפת לזוכה השנייה במכרז, AWS, שתעשה זאת בקרוב. גם המפסידות יקימו (במקרה של מיקרוסופט) או הקימו (אורקל) אזורי ענן בישראל.

לפי גוגל, "הענן הישראלי שלנו ינגיש את החדשנות ממגזר הסטארט-אפים לתעשיות אחרות, יאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית וייצור מקומות עבודה חדשים". עוד ציינו בגוגל כי "ענן ישראלי מקומי יאפשר שירותי מדינה חדשניים לאזרח, שישפרו את חוויית השירות של האזרחים".

החברה ערכה באחרונה מחקר, שממנו עולה הערכה שעד 2030, הענן המקומי שלה, שממוקם בתל אביב, יתרום, במצטבר, 7.6 מיליארד דולר לתמ"ג של ישראל, ויתמוך ביצירת 21,200 מקומות עבודה בשנה זו בלבד.

בהודעת החברה צוין כי "אזור הענן של גוגל בישראל מצטרף לאזורי הענן שלה ברחבי העולם, ומספק שירותים בביצועים גבוהים וזמן השהייה נמוך, לארגונים בכל הגדלים ומכל התעשיות. אזור הענן בישראל יעזור לארגונים מקומיים להתחבר למשתמשים ולקוחות ברחבי העולם, וכן יאיץ חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית בכל מגזרי הכלכלה".

באשר לממשלה, בגוגל אומרים כי "שירותי הענן שלנו יאפשרו לה לפשט את השירות לאזרחים, ליצור גישה אחידה לאבטחה, לשמור את המידע בתוך גבולות המדינה ולעמוד בדרישות רגולטוריות, וכן לשפר את אבטחת המידע".

"להבין נתונים טוב יותר ולהשתמש בהם"

"ישראל מהווה מזה זמן רב מוקד של חדשנות טכנולוגית", אמר בועז מעוז, מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל. "אנחנו תומכים בלקוחות באמצעות ענן שעוזר להם להבין נתונים טוב יותר ולהשתמש בהם. הענן שלנו מסייע ללקוחות לקבל החלטות טובות יותר באמצעות פלטפורמת נתונים אחידה, כמו גם להפחית את המורכבות ולשלב נתונים לא מובנים ומובנים, בכל מקום שבו הם נמצאים, כדי לייצר תובנות חשובות במהירות ובקלות".

מעוז הוסיף כי "אנחנו מסייעים לארגונים להקים תשתית פתוחה לצמיחה. כשלקוחות עוברים לענן שלנו, הם מקבלים פלטפורמה גמישה, מאובטחת ופתוחה, שמתפתחת יחד עם הארגון שלהם. המחויבות שלנו לסביבה מרובת עננים, לענן היברידי ולקוד פתוח מאפשרת לארגונים את חופש הבחירה, ולמפתחים שלהם לבנות מהר יותר".

"אנחנו מסייעים ליצור סביבת עבודה שיתופית: בסביבת העבודה ההיברידית של היום, אנחנו מספקים את הכלים הדרושים כדי לשנות את האופן שבו אנשים מתחברים, יוצרים ומשתפים פעולה", ציין. לדברי מעוז, "אנחנו מתמקדים במערכות ובמשתמשים מאובטחים: מכיוון שכל חברה חושבת מחדש על מצב האבטחה שלה, אנחנו עוזרים ללקוחות להגן על הנתונים שלהם באמצעות אותם תשתית ושירותי אבטחה שגוגל משתמשת בהם לפעילותה שלה. עוד אנחנו פועלים כדי לבנות עתיד נקי יותר ובר קיימא. גוגל קלאוד עובדת כדי לפעול על אנרגיה נטולת פחמן לחלוטין עד 2030".

השקת אזור הענן החדש בישראל תצוין באירוע שיתקיים ביום ד', ה-9 בנובמבר, באקספו תל אביב.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים