ספר חדש: מערכות מידע לא רק טכנולוגיה

הספר, שכתב אריה עמית, מורכב מהמאמרים שהוא מפרסם מדי שבוע באנשים ומחשבים, ועוסק בנושאים החל מאתגרי הניהול בעולם הטכנולוגי, והמנמ"ר והמנכ"ל ומה שביניהם, ועד לטרנדים טכנולוגיים כמו Big Data ואנליטיקה

מחבר הספר, אריה עמית. צילום: פלי הנמר

במשך יותר משנתיים רצופות מתמיד אריה עמית לפרסם מאמרים, אחת לשבוע, בפורטל של אנשים ומחשבים, שעוסקים בנושאים שקשורים בטכנולוגיה וניהול. זאת, מתוך הכרה כי אנחנו חיים בעידן שבו כל מנהל מוצא את עצמו בשלב מסוים מתמודד עם אתגרים טכנולוגיים כדי למקסם את היתרונות העסקיים שבה. עמית, המעיד על עצמו כמי שמצוי בעיצומה של הקריירה השלישית שלו, מפרסם את המאמרים מתוך יישום אסטרטגיה של שיתוף והעברת הידע הניהולי והעסקי שצבר במשך השנים.

השלב הבא בפעילות שהוא התווה לעצמו היה ריכוז כל המאמרים האלה לספר, שיצא לאור באחרונה, בהפקת העמותה להנצחת חיל הקשר והתקשוב, והוא נקרא מערכות מידע לא רק טכנולוגיה.

מימין: ראש אגף התקשוב, אלוף נדב פדן; נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב והנחלת המורשת, אלוף (מיל׳) שלמה ענבר; אריה עמית; וקצין הקשר והתקשוב הראשי, תא״ל נתי כהן

מימין: ראש אגף התקשוב, אלוף נדב פדן; נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב והנחלת המורשת, אלוף (מיל׳) שלמה ענבר; אריה עמית; וקצין הקשר והתקשוב הראשי, תא״ל נתי כהן. צילום: העמותה

עמית פרש לגמלאות לפני שנתיים אחרי 47 שנות פעילות בענף, בהן כיהן בתפקידי ניהול בכירים, בין היתר בנס טכנולוגיות, קבוצת מלם, אלרון, PWC ובדיגיטל ההיסטורית. לתפקידים אלה הגיע אחרי שירות צבאי עד לדרגת אל"מ, שבמהלכו מילא, בין היתר, תפקידי פיקוד בממר"ם והיה מפקד ממכ"א.

כיום הוא פועל תחת חברה שבבעלותו, I-AMIT, ועוסק הרבה מאוד בפעולות התנדבות, בעיקר בקרב הדור הצעיר, דור העתיד של טכנולוגיית המידע. "אוסף המאמרים בספר הוא חלק מאסטרטגיה שגיבשתי במטרה לשתף במורשת, בתובנות, בידע ובניסיון שרכשתי במהלך השנים", כותב עמית בדברי ההקדמה לספר.

עטיפת הספר

עטיפת הספר

הספר כולל 10 פרקים, שעוסקים בנושאים החל מאתגרי הניהול בעולם הטכנולוגי, והמנמ"ר והמנכ"ל ומה שביניהם, ועד לטרנדים טכנולוגיים כמו Big Data ואנליטיקה.

אך טבעי הוא שהעמותה להנצחת חיל הקשר והתקשוב נרתמה לסייע לעמית בהפקת הספר והוציאה אותו תחת חסותה.

בפתח דבר של הספר מציינים תא"ל נתי כהן, קצין הקשר והתקשוב הראשי, ואלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה, כי "יישום עקרונות ושיטות המובאים בספר זה יכולים, בין היתר, לתרום לשיפור ולקידום תהליכים, מיזמים וביצועים במערכות הביטחוניות בצבא בכל תחומי העשייה, וחשוב שאנשי מערכת הביטחון יעיינו בספר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים