פייסבוק הטמיעה תכונה שמאפשרת להיחשף לפוסטים "מדוברים"

הרשת החברתית הכניסה את "שיחות אחרונות" - תכונה שבאמצעותה יוכל משתמש לראות פוסטים שפרסמו אנשים שאינם חברים שלו, ושעוסקים בנושאים חמים ● הכוונה היא לחשוף אנשים ליותר חדשות בתוך פייסבוק ולהקטין את הצורך שלהם לחפש תוכן באתרים אחרים

עוד פיצ'ר של פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) רוצה להביא למשתמשיה מנעד רחב של חדשות ותכנים, ובמקביל לנפץ את בועת הסינון שלהם, שמותירה אותם חשופים לחומרים מסוימים ומוגבלים במיוחד. במסגרת זו, החברה הוסיפה לשירותיה תכונה חדשה שתציג בפני משתמשים הודעות של משתמשים אחרים שאותם הם לא מכירים, שעוסקים בנושאים מדוברים ברשת החברתית.

התכונה החדשה, שנקראת "שיחות אחרונות", תציג, לאחר חיפוש של נושא חדשותי, פוסטים שהוגדרו כציבוריים ושנוצרו על ידי משתמשים שאינם חברי פייסבוק של המשתמש.

אל החשיפה הזו יצטרף טיקר חי שיעריך את מספר האנשים העוסקים בנושא המסוים. למעשה, התכונה מאפשרת לבעלי סבלנות לשבת ולבחון נושאים שמופיעים בה ואת מידת ההתעניינות בהם לאורך זמן, כך שניתן לראות מגמה עולה או מאבדת גובה ממש לנגד העיניים.

הפיצ'ר הושאל מטוויטר

היכולת לראות הודעות ציבוריות של זרים אינה דבר חדש בפייסבוק, אבל מדור ה-"שיחות האחרונות" שונה ממה שהיה זמין למשתמשים עד כה. למעשה, מדובר בפיצ'ר שפייסבוק "שואלת" מטוויטר (Twitter). התכונה מרגישה כניסיון של הרשת החברתית הגדולה בעולם להיכנס לטריטוריה של הרשת המצייצת, כיוון שכמותה, היא מאפשרת למשתמשים לראות עדכון של פרשנות ציבורית בנושא ספציפי.

פיזית, מופיעה הכרטיסייה החדשה "שיחות אחרונות" מתחת לסעיפים "תמונות" ו-"חדשות", כאשר מחפשים דבר מה בפייסבוק. הלכה למעשה, לאחר שלוחצים על הקישור בכדי לראות את התוכן המלא, התכונה מתנהגת באופן שונה מפיד החדשות ברשת החברתית ולא מתעדכנת בפוסטים חדשים כאשר הם מגיעים. עדכון חדשות יצוץ בהודעות חדשות (New Posts), שיעבירו את המשתמש בחזרה למעלה, בכדי לראות את התוכן העדכני ביותר, כך שיוצא שבאופן מעט אירוני, "השיחות האחרונות" הן למעשה עמוד סטטי.

לחשוף משתמשים לדעות שונות

התוספת מגיעה בתקופה שבה מנסה פייסבוק לפוצץ את "בועות הסינון" של המשתמשים – כלומר, לחשוף אותם לדעות של מי שנמצא מחוץ לרשת החברים שהם בחרו לעצמם, שלעתים קרובות משתפים ערכים והלך רוח שעשויים לסקרן ולעניין אותם.

הסיבה המרכזית לצורך זה היא העובדה שהאלגוריתמים של פייסבוק הפכו להיות חכמים מספיק בכדי לדעת אילו נושאים מעוניין המשתמש לראות ועשויים להעסיק אותו, מה שהוביל לאופטימיזציית פיד החדשות של המשתמשים לסוגי פוסטים שכאלה. אבל משמעות הדבר היא שמשתמשים כבר לא רואים מה אומר הצד הנגדי או במה עוסקים אנשים בעלי תפישות עולם שונות. דבר זה הביא לתוצאות לא ממש רצויות עבור מארק צוקרברג ואנשיו בחברה.

ענקית הרשת החברתית קיבלה ביקורת על הבדלנות שהפלטפורמה מייצרת, במיוחד בעקבות הבחירות לנשיאות ארצות הברית. זאת, לאחר שבדיעבד התברר שמשתמשים ראו במהלך הקמפיין רק חדשות, נושאים ופרסומים שחיזקו את השקפותיהם הקיימות, ולא חשפו אותם לאלה הנגדיות.

לסיכום, ניתן לומר ש-"שיחות אחרונות" הוא צעד ראשון בדרך חזרה אל הפיד המעורב, שיהיה יותר פלורליסטי ואולי גם יותר מעניין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים