TSMC שוקלת פתיחת מפעל ייצור בארצות הברית

למרות שמדובר במהלך שיעלה את ההוצאות הכרוכות בייצור מעבדים - הצעד נעשה כי חלק גדול מההכנסות של החברה מגיעות מצפון אמריקה ● וכן, גם בגלל דונלד טראמפ

מרחיבה את קיבולת הייצור באריזונה. TSMC

TSMC, יצרנית השבבים הטייוואנית המובילה, שוקלת פתיחת מפעל ייצור בארצות הברית – למרות שמדובר במהלך שיעלה את ההוצאות הכרוכות בייצור מעבדים – וזאת כמובן בגלל העובדה שכוח העבודה האמריקני יקר יותר.

הסיבה היא שחלק גדול מההכנסות של החברה, כ-65% ב-2016 ועם צפי לכ-60% ב-2017, מגיעות מצפון אמריקה.

סיבה נוספת היא שיקולים סמי-פוליטיים, עקב ההכרזה של הנשיא הנכנס דונלד טראמפ, שאחד ההישגים הגדולים שלו יהיה להגדיל את התעסוקה בייצור שנמצא בירידה מזה עשור בגלל מעבר שרשרת הייצור למזרח אסיה. במהלך הקמפיין שלו הוא אף אמר כי יגדיל את המיסים על מוצרים שמיוצרים בפועל בחוץ לארץ, עד 35%.

פתיחת מפעל של TSMC יכולה לענות על הבעיה הזו עבור אפל (Apple) לדוגמה, כי TSMC היא אחת מיצרניות המעבדים של ה-iPhone. הישארות בטייוואן בלבד יכולה להוביל בסופו של דבר לאיבוד הלקוח החשוב הזה.

יש לציין ש-TSMC אינה היחידה ששוקלת מהלך כזה, למרות שבמקרה שלה היו"ר, מוריס צ'אנד, כבר התבטא כי "לא בהכרח מדובר במהלך טוב". גם פוקסקון (Foxconn) שמרכיבה עבור אפל את המכשירים שלה, ציינה בדצמבר האחרון שהיא שוקלת התרחבות לארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים