גיא מזרחי, סייבריה: "איראנים שמתחזים לישראלים בפייסבוק העלו ברשתם רבים בתעשיות הביטחון"

הגולשים האיראנים נכנסים בשמות כמו שירי באר, שמתחזה לעובדת באלביט ש-"התקדמה" כביכול לתעשייה האווירית, במטרה לפתות עובדים בתעשיות הביטחוניות לחשוף סודות – מתריע מזרחי, יועץ לוחמת סייבר בחברה ● לדבריו, מטרתם היא לאפשר בעתיד מתקפת APT על תעשיות אלה

"איראנים שנכנסים בשמות ישראליים בדויים ומציעים חברות בפייסבוק (Facebook) העלו ברשתם רבים בתעשיות הביטחוניות של ישראל", כך אמר גיא מזרחי, יועץ לוחמת סייבר מחברת סייבריה. מזרחי דיבר במסלול ממשלה וביטחון בכנס SyberSec 2012, שהתקיים שלשום (א') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים.

הוא סיפר, כי באחרונה ביקש ממנו מתחזה חברות בפייסבוק, במסווה של בחורה בשם שירי באר, שטענה שהיא עובדת באלביט. מכיוון שמזרחי עצמו עבד בעברו באלביט ולא הכיר אותה, הוא ביצע בדיקה קלה בפייסבוק והעלה ש-"שירי באר" היא בעצם איראנית. בינתיים היא התקדמה כביכול לתעשייה האווירית ויש לה 112 חברים ישראלים בפייסבוק.

מוטי שגיא, יועץ בכיר לאבטחת מידע בפורטינט. צילום: קובי קנטורמזרחי תיאר את תהליך ביצועה של מתקפת סייבר על גופי היעד (APT – ר"ת Advanced Persisted Threat). לדבריו, התהליך מתחיל באיסוף מידע במטרה להשיג סיסמאות כניסה לתיבות דואר של אנשים שקשורים לארגון המותקף, למשל באמצעות חבירה אליהם ברשתות חברתיות כגון פייסבוק ולינקדאין (LinkedIn). לאחר מכן מבוצעים חדירה לתיבת הדואר של הקורבן ומשלוח של מסמך תמים לכאורה שבעצם מכיל סוס טרויאני. החברים של המתחזה פותחים ומפעילים את התוכנה הזדונית, ללא ידיעה.

"יש לעבור לפתרונות הגנה לא מסורתיים"
מוטי שגיא
, יועץ בכיר לאבטחת מידע בפורטינט (Fortinet), אמר שיש זן חדש של איומים מצידם של "האקטיביסטים", כמו אלה שפגעו באתרים של ממשלות סין, אסטוניה וגיאורגיה. הוא ציין שהאקרים מסוג זה יזמו את מתקפות הסייבר על אתרי הבורסה בתל אביב ואל על, שלא לדבר על ההאקר הסעודי, שחשף מספרי כרטיסי אשראי של ישראלים.

"אנחנו עדים למעבר מ-'סתם' פריצות למתקפות APT ממושכות על מטרה מוגדרת מראש", אמר. "חייבים לעבור לפתרונות הגנה לא מסורתיים מפני מתקפות כאלה, מפתרונות מבוססי חתימות לפתרונות פרו-אקטיביים, כאלה שיודעים להתמודד עם איומי זמן אפס. הפתרונות צריכים לתמוך גם בתווך הפיזי וגם בתווך האלחוטי".

ד"ר גיל דוד, מנכ"ל חברת הייעוץ Brainstorm. צילום: קובי קנטורלאחר מכן הציג שגיא את מערכת התוכנה Application Control, שבוחנת את התנהגות המשתמש ואם יש סטייה – היא מתריעה. כמו כן מציעה פורטינט גלאי הסורק את רשת הרדיו ומחפש פגיעויות במתגים האלחוטיים.

הגנה ממוקדת באמצעות זיהוי אנומליות
ד"ר גיל דוד, מנכ"ל חברת הייעוץ Brainstorm, אמר ש-"מתקפות APT הפכו קשות בשנים האחרונות". הוא מנה ביניהן "מתקפות ממוקדות על כורים גרעיניים, השתלטות על תחנות כוח והחשכה של ערים שלמות, הדלפת מידע מסווג מארגונים ביטחוניים, גניבת כרטיסי אשראי במסות, השתלטויות על אתרי מסחר המרכזים טריליוני דולרים ותולעים המתפשטות למיליוני מחשבים בתוך דקות".

"כל ההתקפות הללו קרו, קורות ויקרו יותר בעתיד", אמר. "הן מאיימות על הביטחון הלאומי של מדינות. מתקפות APT הן מתקפות מאוד מתוחכמות שנבנות במאמצים רבים. הן עובדות לאט ונמוך מתחת לרדאר. מדובר בהתקפות שעוברות אמצעי הגנה ובלתי ניתנות לזיהוי, והן נבנו במיוחד לארגון ספציפי". כמו כן, הוא ציין ש-"לתוקף יש הרבה מוטיבציה, הרבה סבלנות, משאבים גדולים וכוח אדם טכנולוגי מיומן".

"נגד אותן מתקפות יום הדין הגיע הזמן להכניס למערכה את ה-Dooms Day Analysis And Mining, שבעזרתו אפשר להשביח את מערך ההגנה", הוסיף ד"ר דוד. לדבריו, "הדרך שבה פועלות מערכות אלה היא באמצעות זיהוי אנומליות. אנומליה היא תבנית שחורגת ממידע נורמלי שראינו בעבר, מידע שאנחנו מצפים לראות אותו במקום שבו אנחנו נמצאים. אותן אנומליות מתורגמות לאינפורמציה קריטית, שיכולה להעיד על שינוי משמעותי מההתנהגות הנורמלית".

הוא ציין, כי "על ידי זיהוי אנומליות אפשר להגיע להגנה ממוקדת, שנבנית אוטומטית וספציפית עבור הארגון והמשאב עליו רוצים להגן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים