מחקר: שימוש באנטי וירוס חינמי באנדרואיד – חסר תועלת

החוקרים הטמינו במכשירים שנבדקו 172 נוזקות וביצעו סריקה ידנית, ולאחר מכן ביצעו התקנות של עשרה יישומים נגועים ● שישה מיישומי האנטי וירוס שנבדקו השיגו תוצאות אפסיות ורק אחד מהם גילה כשליש מהנוזקות בקבצים ושמונה יישומים נגועים בזמן ההתקנה ● בחברת AV-Test.org, שערכה את המחקר, קובעים שעדיף לא להתקין כלל תוכנות אנטי וירוס חינמיות, מאחר שברוב הפעמים, התקנה שכזו גורמת למשתמש לחשוב שהוא מוגן, בעוד שהוא בדרך כלל לא

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

שימוש במוצרי אנטי וירוס חינמיים בטלפונים חכמים ובטאבלטים הפועלים בסביבת אנדרואיד (Android), מערכת ההפעלה של גוגל (Google), הינו חסר תועלת – כך עולה ממחקר שביצעה חברת AV-Test.org, שמתמחה בבדיקות של מוצרי אנטי וירוס. למעשה, קובעים הנדריק פילץ וסטפן שניידר, האנליסטים שערכו את המחקר, כי עדיף שלא להתקין תוכנות אנטי וירוס חינמיות, מאחר שברוב הפעמים, התקנה שכזו גורמת למשתמש לחשוב שהוא מוגן, בעוד שהוא בדרך כלל לא מוגן.

המחקר כלל בדיקה של שבעה יישומי אנטי וירוס שמספקים הגנות וכלים נוספים לטלפונים, לפחות על הנייר. הבולט ביניהם הוא היישום Antivirus Free, שעד כה הורד יותר משני מיליון פעמים וזכה לציון ממוצע של 4.5 כוכבים מהמשתמשים שדירגו אותו. למרות זאת, בבדיקות שביצעו חוקרי AV-Test.org, הוא לא הצליח לנטרל ולו אחת מנוזקות הבדיקה שהחוקרים השתמשו בהן.

החוקרים הטמינו במכשירים שנבדקו 172 נוזקות וביצעו סריקה ידנית, ולאחר מכן התקינו עשרה יישומים נגועים, כדי לבדוק האם יישומי האנטי וירוס מצליחים לזהות את הבעיה בזמן ההתקנה. שישה מהיישומים שנבדקו השיגו תוצאות אפסיות ורק Zoner Antivirus Free גילה כ-32% מהנוזקות בקבצים ושמונה איומים בזמן ההתקנה. אולם, לפי החוקרים, גם זה רחוק מלספק.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    נשמח לקבל קישור לקריאת המחקר המלא, שכולל את שמות התוכנות החינמיות והנוזקות. הצורה בה פורסמה הכתבה משאירה טעם רע של פרסום שיווקי שמבוסס על הפחדה.

אירועים קרובים