פול דורטי, אקסנצ'ר: "מנמ"ר שלא יהפוך ממאותגר דיגיטלי למוביל חדשנות עסקית – לא יהיה רלוונטי"

"אסטרטגיית ה-IT והאסטרטגיה העסקית בארגון הופכות להיות בלתי נפרדות זו מזו", ציין דורטי, ה-CTO של החברה, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "הארגונים צריכים להחליט כבר עכשיו איזה תפקיד הם ישחקו בעסקים הדיגיטליים המתעוררים"

"המהפכה הדיגיטלית, שצפויה לעבור על העולם העסקי כולו, מטשטשת את הגבולות בין אסטרטגיית ה-IT לאסטרטגיה העסקית בארגון, הן הופכות להיות בלתי נפרדות זו מזו. מנמ"רים שלא יהפכו ממאותגרים דיגיטלית למובילי חדשנות עסקית דיגיטלית מבוססת IT לא יהיו רלוונטיים", כך אמר פול דורטי, ה-CTO של אקסנצ'ר (Accenture) העולמית.

דורטי אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שהתקיים במהלך ביקורו בארץ. הוא עשה בישראל כדי להיפגש עם הצוות המקומי של החברה ועם לקוחות. לצד תפקידו כסמנכ"ל טכנולוגיות משמש דורטי כמנהל האסטרטגיה והחדשנות של ענקית הייעוץ הרב לאומית, שמעסיקה 281 אלף עובדים, 40 מתוכם בישראל.

לדבריו, "הארגונים צריכים להחליט כבר עכשיו איזה תפקיד הם ישחקו בעסקים הדיגיטליים המתעוררים. הם נדרשים לחזק את עמוד השדרה הטכנולוגי שלהם ולצייד את הצד העסקי בידע, הבנה ושותפות עם ה-IT, על מנת למנף את עצמם בצד העסקי. חברות מבינות שהן לא יכולות להשתרך מאחור ועליהן להיכנס למגרש המשחקים הדיגיטלי. פרוקטר אנד גמבל (Procter & Gamble), טסקו (Tesco), דיסני (Disney) וג'נרל אלקטריק (General Electric) הן רק ארבע מ-2,000 החברות הגדולות בעולם שהבינו זאת ופעלו בהתאם. השאלה שכל מנהל עסקי וכל מנמ"ר נדרשים לשאול עצמם היא לא 'האם להיות עסק דיגיטלי?' אלא 'כיצד להיות במהירות עסק דיגיטלי, כזה שה-IT יהיה מחובר לצד העסקי שלו, ובנוסף יביא לבידול וליתרון תחרותי?'"

להתמודד בעידן הדיגיטלי
"העידן הנוכחי הוא השלב האחרון בהתפתחות של עולם המיחשוב והקישור שלו לעולם העסקי", אמר דורטי. "בדור הראשון, של המיינפריים, היה טיפול בתהליכים העסקיים הפשוטים. לאחר מכן, בעידן בו הופיעו ה-PC, השרתים, בסיסי הנתונים והרשתות, החל הטיפול המהיר יותר בתהליכים העסקיים. ראשית המילניום הנוכחי התאפיינה בעליית האינטרנט, הגידול בכוחם של הצרכנים והקשרים שארגונים יצרו עם הלקוחות לטובת יצירת ערכים עסקיים חדשים. העידן הדיגיטלי, הנוכחי, כולל את כל מגמות העל שמדברים עליהן: רשתות חברתיות, Analytics, מובייל, אינטרנט של הדברים, BI ו-Big Data. כעת, האתגר של המנמ"ר הוא לקחת את כל מגמות העל ולרתום אותן יחדיו לטובת העסק".

"המשימה של המנמ"ר היא למנוע את המצב בו העולם הדיגיטלי משבש במשמעותו השלילית. המטרה היא שהדיגיטל יסייע לארגונים להפוך לחלוצים ולא שהם יופרעו ממנו. אנחנו, באקסנצ'ר, קוראים קריאת השכמה: הטכנולוגיה ההגיעה לבשלות, ארגוניים חייבים לנצל אותה ולהסתייע בה", ציין.

IT חוסך מיליארדים
"דוגמה למינוף של IT לטובת היבט עסקי הוא מיזם משותף שלנו עם חטיבת התעופה של ג'נרל אלקטריק, GE Aviation, בשם Taleris", הוסיף דורטי. "המיזם הזה מביא להגדלת היעילות התפעולית באמצעות ניתוח של נתוני ביצועים של מטוסים ופתרונות מיטוב אחרים. הוא כולל איסוף של כל המידע על המראות ונחיתות מטוסים, ועל ביצועי המנועים, ביצוע פעולות BI ו-Analytics עליהם וחיסכון של 1% בעלויות של חברות התעופה, כי אז יש פחות ביטולי טיסות. לכאורה מדובר בחיסכון זעיר, אבל המשמעות שלו היא מיליארדים רבים של דולרים".

הוא אמר כי "על מנת להיערך כראוי לעולם החדש, יש לקחת בחשבון כמה מגמות: ראשית, העולם האמיתי הופך להיות מקוון. אובייקטים חכמים, מכשירים ומכונות מגדילים את התובנה שלנו על העולם הפיזי. המגמה השנייה היא שמיחשוב הענן, הדיגיטל וטכנולוגיות השיתוף מרחיבים את כוח העבודה של הארגונים, מעבר למצבת העובדים הקיימת. יש מעבר מ-Work force ל- Crowd source. כוח העבודה הארגוני מורכב מכל משתמש ברשת ואלה יכולים לסייע, בחינם, לפתור כמה מהבעיות שארגונים נאבקים איתן כיום. עוד מגמה היא שרשרת האספקה של המידע. כדי להפיק את מלוא הערך, חברות חייבות להתחיל לנהוג בנתונים כשרשרת אספקה ולאפשר להם לזרום בקלות. על המנמ"רים 'לנקות' את המידע ולחתור להגיע למקורות מידע חדשים. מגמות נוספות הן עובדת היותה של החומרה כאן כדי להישאר, הענן לא ייתר אותה; העובדה שארגונים נדרשים להיות מוטי תוכנה. הדרך בה אנחנו בונים תוכנה משתנית. כיום , כשארגונים דוחפים ליותר גמישות תפעולית, יש מעבר חד לעבר פיתוח אפליקציות פשוטות ומודולריות יותר. מנמ"רים יחליטו לא רק מי מפתח איזו אפליקציה, אלא גם איך לשנות את אופי פיתוח האפליקציה; המגמה השישית היא שרידות ארכיטקטונית. על המנמ"רים לוודא כי תשתיות המיחשוב של הארגון בנויות כדי לשרוד כישלון".

הזווית המקומית
"אני רואה הרבה מהחזון של אקסנצ'ר ממומש בישראל", אמר דורטי. "הארץ שלכם היא סיפור נפלא של חדשנות. יש לישראל את התשתית הנדרשת של חדשנות על מנת לסייע למנמ"רים לממש את המגמות הטכנולוגיות שארגונים נדרשים להם בימים אלה".

דורטי סיכם באמרו כי "בעשור הקרוב נראה את החברות המסורתיות הגדולות מתעוררות והופכות לענקיות דיגיטליות. תאגידי הענק עדיין לא נמצאים במקום הזה. סטארט-אפים וחברות קטנות ישחקו תפקיד מפתח בשינוי הסטטוס-קוו הקיים. חברות גדולות מתחילות בהחלט למתוח את השרירים שלהן. כל מנמ"ר צריך לשאול את עצמו האם הוא רוצה לשחק במגרש המשחקים הדיגיטלי של הגדולים או שהוא ימצא עצמו מורחק מהמגרש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים