ארצות הברית: מס הכנסה קורא מיילים של אזרחים בלי לקבל צווים משפטיים

רשויות המס האמריקניות ממשיכות "לחטט" בתקשורת הפרטית של האזרחים למרות פסק דין שניתן כבר ב-2010 ואוסר זאת - כך עולה ממסמכים של מס הכנסה שהגיעו לידי ארגון זכויות האזרח ACLU ● חברות וארגונים דורשים מהקונגרס לשנות את החוק כך שיאסור על חדירה שכזו בלי צו מפורש מבית המשפט ומשרד המשפטים הודיע, כי יגיש בקרוב הצעת חוק בנושא

מי הזיז את המייל שלי. אילוסטרציה: אימג'בנק

לאזרחים האמריקניים יש סיבה טובה לדאגה: מסמכים של מס ההכנסה שחשף האיגוד האמריקני לחירויות האזרח, ACLU (ר"ת American Civil Liberties Union), מעידים על כך שהאמריקנים לא נהנים משום פרטיות באי-מיילים, ברשתות חברתיות או בכל תקשורת דיגיטלית אחרת – כשזה נוגע לרשויות המס.

לפי המסמכים, רשויות המס יכולות "לחטט" בכל כלי התקשורת הדיגיטלית של האזרחים, בניגוד למגמה המתגברת מצד רשויות השיפוט האמריקניות. אלה דוגלות בהחלת התיקון הרביעי לחוקת ארצות הברית, שמגן על האזרחים מפני חיפוש בלתי חוקי והחרמת רכוש פרטי ועוסק בשמירה על תקני הפרטיות הנובעים ממנו. בהתאם לכך, נדרשים צווי חיפוש פרטניים לצורך כניסה לכוננים קשיחים בבתים או לניירת פיזית.

האיגוד השיג את המדריך לצווי חיפוש ל-2009 של רשויות מס ההכנסה בארצות הברית, רק בעקבות דרישה לפי החוק לחופש המידע. המדריך קובע ש-"אי-מיילים ותמסורות אחרות באופן כללי מאבדים את הציפייה ההגיונית לפרטיות ואי לכך, גם את ההגנה הנובעת מן התיקון הרביעי לחוקה, ברגע שנשלחו ממחשבו הפרטי של אדם".

לדברי נתן וסלר, משפטן מ-ACLU, הפעולות של רשויות המס בקשר לזכויות הפרטיות מפירות את התיקון הרביעי לחוקה. הוא ציין שרשויות המס ממשיכות לעשות זאת למרות פסק דין שניתן ב-2010 בו נפסק, כי לאמריקנים יש זכות לצפות לפרטיות בנוגע לאי-מיילים שלהם. לעומת זאת, חברות אינטרנט גדולות כמו גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft), יאהו! (!Yahoo) ופייסבוק (Facebook) מיישמות את פסק הדין ודורשות צו מבית המשפט במקרה שהן רוצות לבדוק אי-מיילים של אזרחים.

לפני פסק הדין האמור, הנוהג היה שרשויות החוק קיבלו גישה לאי-מיילים והודעות בני יותר מ-180 יום רק לאחר פנייה אדמיניסטרטיבית, שלא חייבה לציין את הסיבה לדרישה.

לעומת זאת, בעדכונים למדריך שפורסמו במרץ ובאוקטובר 2011 – שניהם מועדים שלאחר מתן פסק הדין – נכתב שדבר לא השתנה וש-"חוקרי מס ההכנסה יכולים להשיג כל דבר בחשבון של משתמשים ללא צו, מלבד אי-מייל שלא נקרא או הודעה קולית המאוחסנת בשרתי ספקיות במשך 180 יום או פחות".

בשנה האחרונה דרשו מהקונגרס האמריקני חברות כמו AT&T, אפל (Apple), אי-ביי (eBay), גוגל, אינטל (Intel), מיקרוסופט וטוויטר (Twitter), כמו גם ארגוני זכויות אדם, לעדכן את חוק הפרטיות של התקשורת האלקטרונית כדי שיהיה ברור שיש צורך בצווי חיפוש על מנת לבצע אכיפה וחדירה לתקשורת פרטית.

בנובמבר האחרון פעלו סנטורים אמריקנים ביוזמות חקיקה בנושא ומשרד המשפטים של ארצות הברית הודיע לפני כחודש, כי יניח הצעת חוק שתצריך הוצאת צו לכניסה לאי-מיילים לצורך חקירה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים