מולי אדן, אינטל: "המיתון העולמי משפיע גם עלינו, אבל אין סיבה להיכנס להיסטריה וייאוש"

נשיא אינטל ישראל מוטרד ממערכת החינוך הרבה יותר מאשר מהמיתון העולמי: "צריך לנקוט בשינויים דרסטיים" ● לדבריו, "יש להבטיח שהחברות שכבר נמצאות פה, לא יעבירו את הפעילות למקומות אחרים" ● "האם אנו עושים היום את הדברים הנכונים כדי שבעוד 10 שנים נמשיך ליהנות מפירות ההיי-טק? התפקיד שלנו הוא לעשות יותר"

"אין ספק שהמיתון העולמי משפיע גם על השוק המקומי, וכך גם על אינטל (Intel). זה דגל אדום, אבל בהחלט לא סיבה להיכנס להיסטריה וייאוש". כך אומר מולי אדן, נשיא אינטל ישראל וסגן נשיא בחברה העולמית, בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים.

"העולם הוא שטוח והמאמץ להעביר פעילות של חברות ממדינה למדינה הוא קטן. אנחנו מחויבים להמשיך ולשמור על רמת מצוינות כדי שנבטיח קודם כל שהחברות שכבר נמצאות פה יישארו ולא יעבירו את הפעילות למקומות אחרים", אומר אדן. "זה יצור מציאות שתעניק לנו סוג של ביטוח, כך שלא נצטרך לחשוש ולהיכנס לפאניקה מכל משבר כלכלי בעולם".

לדבריו, "ההיי-טק הוא הקטר של המשק ומהפירות שלנו נהנים לא רק אנשי היי-טק. זה לא במקרה: זו תוצאה של השקעה בחינוך ובתשתיות לפני 15 שנים. השאלה היא האם אנו עושים היום את הדברים הנכונים כדי שבעוד 10 שנים נמשיך ליהנות מפירות אלו".

"צריך ואפשר עוד לעשות הרבה", השיב אדן. "זה תפקידנו היום. הדרך עוברת בחינוך למצוינות בכל הרבדים של החברה הישראלית, שתביא לכך שחברות הזנק ישראליות, שמפתחות רעיונות מעולים ובזכותן אנו נקראים מדינת היי-טק, יישארו פה ולא יעברו לניו יורק".

באיזו מידה החדשנות הזו מקבלת ביטוי בפעילות אינטל?
"העתיד הטכנולוגי בא לידי ביטוי בפיתוח מעבדים מהירים, אשר מתקרבים למוח של בני האדם. האם הם יחליפו אותנו? תודה לאל, לא. אבל העתיד מדבר על ממשק אדם מכונה שונה לגמרי ממה שאנו מכירים כיום. בקרוב לא נצטרך לדבר או להפעיל את המחשבים בכל תחום כמעט – הם יידעו בדיוק מה הם הצרכים שלנו ומה אנו צריכים לעשות, ויהיו מוכנים לפעולה. מה שעד לא מכבר ראינו בסרטי מדע בדיוני, היום זה כבר קורה ועוד יקרה בעתיד. אחת הדוגמאות היא המיזם של Perceptual computing שאנו שותפים לו פה בישראל".


צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

אתם משקיעים לא מעט משאבים בחינוך הדור הבא של המהנדסים. המצב כיום לא מטריד אותך?
"אני מאמין שבטווח הארוך, העתיד של תעשיית ההיי-טק הישראלית טמון בקידום המצוינות במערכת החינוך הישראלית. להערכתי יש לנקוט בשינויים דרסטיים במערכת החינוך, במטרה להצמיח דור חדש של יזמים וכישרונות צעירים אשר ימציאו את הסטארט-אפים החדשים בעשורים הבאים.

בראש וראשונה דרוש עידוד בני נוער ללמוד מדעים וטכנולוגיה. בילדותי הלכתי לבית ספר מקצועי טכנולוגי כי הורי אמרו לי בזמנו שמבוגר אחראי צריך מקצוע. ומקצוע זה להיות טכנאי או הנדסאי. היום, בתור מי שלמד הנדסת אלקטרוניקה ונמצא בתעשיית היי-טק הישראלית יותר מ-30 שנה, אני יודע שלא כולם חייבים לעסוק במדע וטכנולוגיה. אנחנו צריכים רופאים, אנשי רוח ובעלי מקצועות שונים. אבל למידה של מדע וטכנולוגיה נותנת לבני הנוער, כפי שנתנה לי, מפתחות להצלחה בחיים".

הוא מוסיף ואומר, כי "זאת גם הסיבה שאנחנו באינטל ובמשרד החינוך לקחנו על עצמנו משימה גדולה של הדלקת אותו ניצוץ אצל תלמידי ישראל בכדי שיתאהבו בלימודי מדע וטכנולוגיה. מדובר בפרויקט בשם 'אנחנו המחר'. הוא מתפרש על פני ארבע שנים ונועד להגדיל את שיעור התלמידים המסיימים תיכון עם לימודי מתמטיקה, מדעים וטכנולוגיה מוגברים, על מנת להזרים 'דם חדש' לתעשייה המקומית, שכבר היום מתמודדת עם מחסור שנתי של כ-2,500 בוגרי מדעי המחשב והנדסת מחשבים ואלקטרוניקה. עלינו לייצר את הניצוץ שיעודד אותם ללכת ללמוד מדעים.

במסגרת הפעילות שלנו אנחנו מביאים את התלמידים לאינטל ומראים להם את מפעל השבבים. בנוסף, המהנדסים שלנו מגיעים לבתי ספר ומראים להם איך הטכנולוגיה יכולה להיות דבר מדליק. מי יודע, אולי הם יהיו אלה שממציאים את הטאבלט הבא שיכבוש את כל העולם".


צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

אתה אופטימי לגבי סיכויי ההצלחה של מיזמים אלו?
אני מאמין שקטר ההיי-טק יכול לקדם צמיחה בישראל ולסגור פערים סוציו-אקונומיים. ילד עם מחשב מירוחם ואופקים לא צריך תשתיות ומשאבים כדי לכתוב אפליקציות. לכן, כניסה לעולם המדע והטכנולוגיה, לא רק פותחת להם אישית עולם מרתק, שמאפשר בשלב מאוחר יותר בחייהם המקצועיים להגיע לאינספור מקצועות – אלא היא גם תורמת למדינה, לכלכלה ולחברה".

מולי אדן יהיה אחד מדוברי המפתח בכנס EDUTECH

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משטרת האופנה

    מישהו יכול להגיד לו להוריד כבר את הכובע המטופש ולהתגלח?!

אירועים קרובים