"איש לא שיער עד כמה המולטימדיה תהיה חזקה ומשמעותית"

"אנחנו חושבים שאנחנו נמצאים, כאן, בישראל, בקצה הכי עליון של הטכנולוגיה בכלל וה-AV בפרט,והכול חדש לחלוטין אצל כולם, אבל בפועל, יש הרבה מאוד ארגונים שעוד לא שם", אמר דותן שובל, מייסד פורטל הידע AVmaster

דותן שובל, מייסד פורטל הידע AVmaster.

"בחרנו עבור הכנס השנה את הסלוגן 'מולטימדיה זה בכל מקום'. כבר לפני כמה שנים דמיינו את מה שקורה כיום, אבל אף אחד מאיתנו לא ידע עד כמה זה יהיה חזק ומשמעותי: כל מי שעוסק בשיווק, כל איש שטח והרבה עובדים נוספים – כולם תלויים בכלי השיתוף ויכולת העבודה מרחוק, ואחד הדברים שבהם אני מאמין הוא שצריך ללמוד אותם, לאמץ אותם ולהתרגל אליהם. אבל יש עוד הרבה מה לעשות. בכל פעם שאני נוסע לכנס בעולם, אני בודק בלהיטות מה חדש ומה עוד לא ראינו ולא בדקנו. אנחנו חושבים שאנחנו נמצאים, כאן, בישראל, בקצה הכי עליון של הטכנולוגיה בכלל וה-AV בפרט, והכול חדש לחלוטין אצל כולם, אבל בפועל, יש הרבה מאוד ארגונים שעוד לא שם. אני לא אומר שצריך לעשות הכול, אבל חייבים לפחות לנסות חלק מהכלים החדשים, להרגיש אותם ואת עוצמתם", כך אמר דותן שובל, מייסד פורטל הידע AVmaster, בפתיחת כנס המולטימדיה השנתי AV-TLV 2024.

הכנס, שנערך באחרונה באולמי לאגו בראשון לציון, הופק, כמו בכל שנה, על ידי אנשים ומחשבים. הוא עסק באסטרטגיות, במתודולוגיות ובכלים שעומדים לארגונים כדי לשפר את יכולת העבודה ההיברידית שלהם, ובהיבט חשוב במיוחד: שהמוכנות של מחלקות של ה-IT עוברת דרך הטמעת טכנולוגיות אודיו ו-וידיאו, שלדברי שובל, הן קריטיות להתמודד עם האתגרים הארגוניים שנובעים מהמלחמה הנוכחית.

"הכאב של המלחמה וכל מה שקורה במדינה כיום הוא אתגר נוסף, שחייבים להתייחס אליו", אמר. "זה קורה בעידן שבו גם כך נעשית המון עבודה מאחורי הקלעים כדי לשפר את חוויית השימוש, את היבט שיתוף הפעולה, ובמגוון הנושאים שהם סביב היכולת להשתמש בכלים כדי לקדם את התעשייה וכדי לעקוב אחר קצב החידושים. צריך ללמוד גם את היבטי הגמישות והמודולריות, להבין כיצד להצטייד נכון כדי לעמוד בכך". שובל ציין כי ה-AV הוא "גשר בין הארגון לכל דבר שמתרחש בו, כשהכול נעשה גם מקרוב וגם מרחוק – וחייבים ללמוד את זה ולהתרגל לכך. כדאי להכיר, ללמוד ולהשתמש ב-AV, והגיע הזמן לעזוב את הציניות בצד".

יונתן שמוקלר, מנהל תחום Space UX בקריאייטיב לאבס.

יונתן שמוקלר, מנהל תחום Space UX בקריאייטיב לאבס. צילום: ניב קנטור

יונתן שמוקלר, מנהל תחום Space UX בקריאייטיב לאבס, הציג את המתודולוגיה שעומדת מאחורי מערך הכלים של החברה, וכיצד היא עוזרת להגדיר מחדש את חוויית המשתמש במרחב.

"למדתי להבין שמה שמוביל את הפרויקטים שאני מנהל זה לא טכנולוגיה, אלא חוויית משתמש", אמר. "המסע שלי חייב להתחיל בהבנה מהם הצרכים האמיתיים של המשתמש – של כל משתמש בארגון. חייבים לעשות מחקר ולהעמיק טיפה, ואז לפתח את הממשקים ואת הטכנולוגיות שמביאים את זה. אל תשאלו אותי אילו טכנולוגיות לשים בבניין כדי שיהיה חכם, הכי חכם בעולם. זאת לא השאלה הנכונה. אני אומר שהשאלה הנכונה צריכה להיות: מיהם המשתמשים? שהם יספרו לנו מהי סביבת העבודה שלהם, מה הם צריכים ורוצים כדי לעבוד בנוח, ורק אחרי זה עלינו לבחור את הטכנולוגיות שיתאימו לדרישות הללו".

"זו הצורה שאני עובד בה בפרויקטים שלי, ולא משנה אם מדובר בחדר בבניין, בבניין שלם או במרכז חדשנות", הוסיף שמוקלר. "אני מתחיל קודם כל באמפטיה – קודם כל לחשוב, אחר כך לשבת וליצור, ולבסוף לספק. זו המתודולוגיה".

לדבריו, "צריך להיות דיאלוג בין הבניין לעובדים, והלקוחות דורשים כיום חוויה – הם לא רוצים לדעת מה הטכנולוגיה שמוטמעת במרחב העבודה, אלא מה הסיפור ואיך הטכנולוגיה משרתת אותו. כל זה קשור, והוא מקבל תשובה באמצעות Space UX".

ד"ר דן הרמן, אסטרטג עסקי-שיווקי ויוצר מותגים.

ד"ר דן הרמן, אסטרטג עסקי-שיווקי ויוצר מותגים. צילום: ניב קנטור

מאחורי כל פרויקט צריכה להיות אסטרטגיה, וד"ר דן הרמן, אסטרטג עסקי-שיווקי ויוצר מותגים, התייחס לבינה המלאכותית ככלי לפיצוח אסטרטגיה עסקית-שיווקית. "סטיב ג'ובס היה אחראי לשתי מהפכות טכנולוגיות שיצרו ערך של מאות מיליארדי דולרים", אמר. "הראשונה הייתה להביא למחשבים ממשק משתמש לפי התפיסה שהטכנולוגיה צריכה להתאים את עצמה לדרך שבה אנחנו עובדים ולא להיפך. השנייה הייתה ה-iPod, שהוביל ל-iPhone. בשני המקרים מדובר במהפכה בחשיבה האסטרטגית, שהוא הכניס לעולם שלנו".

אבל מה זו אסטרטגיה? מה עומד מאחורי המילה הגדולה הזו, שמרבים לשמוע אותה בהיבטים רבים של החיים? ד"ר הרמן השיב: "אנשים מתרגשים מאסטרטגיה, אבל היא מאוד פשוטה ומאוד מדויקת: זו הדרך שבה נשיג את המטרות שלנו למרות האתגרים שעומדים בדרך",. הוא הסביר ש-"הבעיות שלנו מתחילות כשאנחנו רוצים משהו. יש מטרות ויש מכשולים בדרך, ואז אנחנו צריכים לראות איך אנחנו משיגים את המטרות בכל זאת – וזה מצטמצם למשהו מאוד פשוט: איך אנחנו עושים את זה?".

הוא ציין שאסטרטגיה אינה תוכנית פעולה, היא לא משהו שבונים לטווח ארוך. "אם אתם יודעים מה אתם רוצים לעשות, אתם לא צריכים אסטרטגיה, אלא תוכנית פעולה. אתם זקוקים לאסטרטגיה רק כשאינכם יודעים איך להשיג את המטרה, ואם אין בסוף משהו חדש – לא בניתם אסטרטגיה נכונה", אמר.

לדברי ד"ר הרמן, "יש התלהבות מהבינה המלאכותית, והיא מוצדקת, אבל בתור ייעוץ אני יכול לומר שזה לא מספיק טוב. אם אתם משתמשים נכון בכלי AI, אתם יכולים לפתח אסטרטגיות מעניינות, אבל כל עוד הדבר נעשה בשליטה מלאה שלכם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים