נס תקים מערכת BI לרשות לבטיחות בדרכים במיליוני שקלים

החברות האחרות שהפסידו מול נס הן: מלם מקבוצת מלם-תים, מטריקס, ליבי טכנולוגיות, דטה קיוב ואופיסופט

עדינה מרסיאנו, מנמ"רית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. צילום: יח"צ

נס זכתה במכרז של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ותקים ותתפעל מאגר מידע מרכזי בתחום הבטיחות בדרכים, כך נודע לאנשים ומחשבים. המאגר יוקם וינוהל על ידי עובדי הרשות, אולם התחזוקה וההקמה שלו יהיו במיקור-חוץ על ידי נס. היקפו הכספי של הפרויקט יעמוד על מיליוני שקלים.

נס גברה במכרז על המתמודדות האחרות – מלם מקבוצת מלם-תים, מטריקס, ליבי טכנולוגיות, דטה קיוב ואופיסופט. לאנשים ומחשבים נודע כי במסגרת הפרויקט תפותח מערכת BI בטכנולוגיית מיקרוסופט (Microsoft), במודל תוכנה כשירות, SaaS מלא – על גבי ענן, בשילוב פורטל הזנה. הפורטל יפעל גם על טאבלטים ומכשירים ניידים, של מנהלי הבטיחות ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

נס תיקח על עצמה את כל ניהול ותחזוקת המאגר, כולל פיתוח התוכנה, ניהול החומרה והתקשורת, פיתוח ממשקים ידידותיים וכמובן ניהול החומרה ותמיכה במשתמשים וכל גורם אחר שיהיה חשוף למידע.

לצמצם את הקטל בדרכים

הפרויקט כולל שלושה שלבים. השלב הראשון הוא שדרוג והחלפת מערכות המידע הקיימות; השלב השני, הקמת מאגר מידע מבוסס על מערכות BI אנליטיות שיספקו מידע רחב וכולל על מצב הבטיחות בדרכים בישראל; והשלב השלישי הוא הנגשת המידע לציבור באמצעות אפליקציה ומדיות אחרות.

עם פרסום המכרז, מוקדם יותר השנה, אמרה עדינה מרסיאנו, מנמ"רית הרשות, כי "התשתית הקיימת כיום ברשות הינה מצומצמת בתחום זה ולכן החלטנו לשדרג את המערכות הקיימות ולהקים מערך מידע שירכז ויארגן את כל הנתונים והמידע הרלוונטיים בתחום הבטיחות בדרכים".

היא הוסיפה כי "המידע האיכותי שיוזרם למאגר, ינותח וינוהל באופן אופטימלי על ידי עובדי הרשות, ויהיה נגיש למקבלי ההחלטות, למומחי בטיחות, לסטארט-אפים טכנולוגיים ואף לקהל הרחב".

את המכרז הובילה מרסיאנו, בשיתוף עם חברת הייעוץ B-Pro בראשותו של אמיר רסקין. ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים יש 50 משתמשים, ומערכות המידע מבוססות כיום בין היתר על קוגנוס (Cognos) מבית יבמ (IBM) ומערכות תומכות אחרות.

"הטכנולוגיה הקיימת היום מייצרת הזדמנויות להפיק מידע מנותח ומשמעותי על היקפי התאונות והנפגעים, ולהשפיע על המדיניות ועל מקבלי ההחלטות", אמרה מרסיאנו.

לדבריה, "ניהול אפקטיבי של הבטיחות בדרכים דורש מידע נרחב, מדויק ואמין. זאת, כדי לאפשר שיפור של זיהוי הבעיות בתחום, זיהוי הסיכונים, פיתוח אסטרטגי ומעורבות, קביעת יעדים וניתור ביצועים".

"סביבת המחשוב החדשה תאפשר לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לנתח טוב יותר את המידע על תאונות, ולבצע פעולות מתקדמות של אנליטיקה על בסיס כלי BI קיימים".

הרשות הוקמה ב-2006 בעקבות המלצת הוועדה הציבורית שתפקידה להכין תוכנית מיתאר לבטיחות בדרכים. בראש הוועדה עמד הכלכלן, ד"ר יעקב שיינין. בעזרת מאגר מידע לאומי, מתכננת הרשות לתאם פעילויות עם גורמים נוספים, לעיצוב תרבות נהיגה נכונה, וכמובן להמשיך במשימה המרכזית: לצמצם את הקטל בדרכים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים