הופכת לפרטית: Rackspace נמכרה תמורת 4.3 מיליארד דולר במזומן

ספקית הענן הולכת בדרכן של חברות נוספות שהיו במצוקה, או שלא רצו להיות תחת בקרה רבעונית של מחזיקי המניות שלהן

Rackspace

Rackspace האמריקנית הודיעה בסוף השבוע האחרון כי תנטוש את אור הזרקורים של המשקיעים בבורסה. ענקית שירותי הענן נרכשה על ידי חברת ההשקעות אפולו (Apollo Global Management) תמורת 4.3 מיליארד דולר במזומן.

העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי השנה, מסרה החברה, והיא מותנית באישורים רגולטורים. הכנסותיה עמדו בשנה החולפת על כשני מיליארד דולר והיא מונה יותר מ-6,000 עובדים.

בכך מצטרפת Rackspace לשורה ארוכה של חברות שבחרו להפוך לפרטיות, אם בשל מצוקה כלכלית, אם בשל לחץ של בעלי המניות, ואם בשל רצון הבעלים שלא להיות חשוף ללחץ הכרוך בדו"חות הרבעוניים, כמו במקרה של דל (Dell).

הפיכת ספקית הענן לחברה בבעלות פרטית, נמסר, תספק לה "יותר גמישות בעריכת התאמות לשינויים בביקוש מצד הלקוחות, בפיתוח מוצרים ושירותי IT חדשים ובחדירה לשווקים חדשים".

רואים שקוף

הנרכשת קמה בשנת 1998 כחברה לפיתוח יישומים עבור משתמשי הקצה, ולאחר מכן כחברה לאירוח יישומים ולאחסון אתרים, תוך שימת דגש על שירות ותמיכה ללקוחותיה.

במהלך השנים החברה הרחיבה את פעילותה לתחום הענן. ב-2008 דורגה על ידי המגזין פורצ'ן (Fortune) בין 100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן, בין השאר בשל השקיפות שהונהגה בחברה, ובשיתוף העובדים במהלכיה הכספיים. אותה שנה החברה הונפקה בבורסת NYSE.

ב-2014 בחנה החברה "את האפשרויות האסטרטגיות, לרבות להירכש או להתמזג עם חברות טכנולוגיה אחרות". המתחרות שלה בתחום שירותי הענן הן המובילה בשוק, אמזון (Amazon) עם AWS, וכן גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft). מתחרות נוספות הן יבמ (IBM), וכן, בתחומים מסוימים, סאפ (SAP) ואורקל (Oracle).

הפיכתה של Rackspace לחברה פרטית היא האחרונה בשורה ארוכה של חברות שערכו את המהלך הזה בחמש השנים האחרונות. לצד דל, שעשתה זאת ב-2013, עשו זאת גם ריברבד (Riverbed), אינפורמטיקה (Informatica), וובסנס (Websense), וריטאס (Veritas) ו-BMC.

לפעול בשיתוף פעולה

מולי בודי, אנליסט ב-TBR, אמר כי "הפיכת החברה לפרטית תיתן ל-Rackspace את הזמן והמרחב הנדרשים להמשיך ולפתח מפת דרכים לשירותי ענן ממוקדים – מבלי לדווח לוול סטריט. החברה בחרה שלא להתמודד מול ענקיות שירותי הענן הציבורי – אלא לפעול עימן בשיתוף פעולה, תוך מיקוד על תמיכה בלקוחות".

אנליסטים ציינו מנגד, כי בתחום שירותי הענן, תמצא עצמה החברה מתחרה מול יבמ, אקסנצ'ר (Accenture) ו-HPE.

בשנת 2013 רכשה Rackspace את ZeroVM הישראלית, שפיתחה מערכת שרתים וירטואלית המיועדת לענן.

ביולי השנה פורסם כי בזק בינלאומי תציע שירותי ענן מבוססי Rackspace, במסגרת שיתוף פעולה ששתי החברות הודיעו שחתמו עליו. גורמים בשוק העריכו בפני אנשים ומחשבים כי ההסכם יניב לבזק בינלאומי מכירות של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

הענן של בזק בינלאומי יתחרה בעננים הציבורי והיברידי של בינת תקשורת מחשבים, שמבוססים על CSC, ובענן הציבורי של AWS מבית אמזון. בשל ההסכם, בזק בינלאומי תרחיב את היצע שירותי הענן ללקוחותיה, בין השאר עקב יכולותיה של Rackspace בניהול סביבות OpenStack ובשירותי ענן מנוהלים, לצד עבודה מול ספק IT מקומי ובליווי המקצועי של אנשי בזק בינלאומי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים