"אסור לטפל מחר בנתוני האתמול – אלא למנף עכשיו את הנתונים של היום"

"טכנולוגיות Big Data והאינטרנט של הדברים יסייעו למנמ"ר לעצב מחדש תהליכים עסקיים בארגון", אמר לאנשים ומחשבים דיוויד ג'ונקר, מנהל בכיר ליוזמות של Big Data וחדשנות בסאפ

דיוויד ג'ונקר, מנהל בכיר ליוזמות של Big Data וחדשנות בסאפ. צילום: קובי קנטור

"ארגונים נדרשים לעבור מהפך ולהיות דיגיטליים. ארגון שלא יעשה זאת לא יצליח להיות תחרותי, דינמי וגמיש. חלק בלתי נפרד מהמהפכה הדיגיטלית הוא להכניס טכנולוגיות Big Data ואינטרנט של הדברים. אלה יסייעו למנמ"ר להיות מאפשר עסקי, ויעזרו לו לעצב מחדש תהליכים עסקיים בארגון", כך אמר דיוויד ג'ונקר, מנהל בכיר ליוזמות של Big Data וחדשנות בסאפ (SAP).

ג'ונקר היה דובר המפתח בכנס SAP Technologies & Big Data Summit. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה, בנוכחות כ-1,000 משתתפים. מנחה האירוע היה אבי שחם, מנהל תחום שרשרת אספקה בסאפ ישראל.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

בראיון לאנשים ומחשבים במהלך הכנס אמר ג'ונקר כי "לטפל בשני תחומים מתהווים אלה, Big Data ואינטרנט של הדברים, זה לא לטפל בטכנולוגיות, אלא לגרום ל-IT להיות מעורב באופן העמוק בארגון. הטמעה נכונה של טכנולוגיות אלה תביא לשיפור התהליכים העסקיים והתפעוליים בארגון, כך שהם יתבססו על תובנות מושכלות. אם הנתונים ישכבו כאבן שאין לה הופכין ואיש לא יפיק מהם תועלת עסקית, הארגון יאבד הזדמנויות עסקיות רבות".

"ארגונים עדיין 'תקועים' עם המערכות הישנות"

רוב הארגונים, אמר ג'ונקר, "'תקועים' עדיין עם טכנולוגיות Legacy. מדובר במערכות IT ישנות, מבוזרות, מורכבות ומסובכות, אפליקציות רבות שלא מדברות זו עם זו, ועם המון מידע משוכפל. בשנות ה-80', עלות כל פטה-בייט של מידע בזיכרון עמדה על כ-100 מיליון דולר. כיום מדובר על עלות של אלפי שקלים". כך, אמר ג'ונקר, "ארגונים נמצאים עם מערכות IT ישנות, ועם דיסקים המספקים ביצועים איטיים. Big Data ואינטרנט של הדברים לא נועדו לעבוד בסביבות IT אלה: לשבת ולקרוא פטה-בייט של נתונים באמצעות דיסקים מכניים ייקח 58 ימים ואילו עם SSD – יומיים. עם זאת, גם זה לא מספיק, כי ארגונים צריכים לקבל את המידע ולעבוד בזמן אמת. ה-In-memory מספק להם את התשובה לזה".

כך, ציין, "השקנו באחרונה את הדור הבא של הפלטפורמה הארגונית שלנו, SAP S/4HANA. הגרסה החדשה מתמקדת בשיפורי ביצועים דרמטיים ובחוויית משתמש משופרת. בדרך זו אנו מאפשרים לארגונים לעבוד באופן מקומי, בענן או בסביבה היברידית המשלבת את השניים. הגרסה החדשה מתבססת על פלטפורמת ה-In-Memory של החברה, SAP HANA. זאת, על מנת להתגבר על המגבלות שטמונות בטכנולוגיות העבר ולהשתמש בעיבוד בזיכרון (In-Memory Processing), על מנת לאפשר לארגונים לקבל מידע ונתונים בזמן אמת. הפלטפורמה נועדה לעבוד ביעילות בעידן האינטרנט של הדברים, באמצעות שילוב מובנה של כלי Big Data, פישוט מודל הנתונים וייעול תהליכי העבודה של הפלטפורמה".

"כאשר פרופ' האסו פלטנר, ממייסדי סאפ וחבר מועצת המנהלים של החברה, דיבר לפני שנים על עיבוד בזיכרון, צחקו עליו", אמר ג'ונקר. "כיום, כל החברות לא רק שאינן צוחקות, אלא מעתיקות מאיתנו. הן מבינות כי החיבור של מערכות ה-Legacy ל- In-Memory לא עובד. אני מדבר על אורקל (Oracle), יבמ (IBM) ומיקרוסופט (Microsoft). הן עושות מניפולציות על ה-Legacy, כדי שיטפל ב-Big Data, אבל זה ממש לא הולך".

"אנו מספקים את היכולת לקבל נתונים בזמן אמת ולנתחם מיד", אמר ג'ונקר. "זה מאפשר למנף את מעמד המנמ"ר, לעצב מחדש את ארכיטקטורת ה-IT ולבנות תהליכים עסקיים מחדש, עם תובנות מבוססות מידע – כשהכול נעשה באופן מואץ, עם הזרקה של חדשנות. מדובר בפלטפורמה מקצה לקצה, המאפשרת לנהל את המידע, מספקת גישה אליו, אלגוריתמים לתחקור, יכולות ניתוח, דיווח וחיזוי. בדרך זו
ניתן לבנות מחדש את כל האפליקציות העסקיות, כך שתהיינה מותאמות לעולם ה-Big Data והאינטרנט של הדברים. אסור להמשיך ולטפל מחר בנתוני האתמול – אלא למנף עכשיו את הנתונים של היום".

למנוע התנגשויות מנופים באתר בנייה

כך, אמר ג'ונקר, "הטמענו את הפלטפורמה בתאגיד הבנייה SK Solutions. המטרה היא למנוע תאונות עבודה והתנגשות בין מנופים. התקנו חיישנים על כלל הציוד המכני וההנדסי באתרים, והם מספקים נתונים על אינרציה, מהירות הרוח, משקל המנופים והמשקולות שעליהם, משקל המשאות המונפים באוויר, ועוד. המערכת יצרה סדרה של תרחישים, וכך, ניתן לחזות חצי דקה לפני שמנוף מתנגש, לדוגמה, במשאית, ולעצור אותו".

האינטרנט של הדברים, אמר ג'ונקר, "הוא השלב הבא במימוש החזון של Big Data. ניתן ליצור בעזרתו מערכות יחסים הדוקות יותר מול הלקוחות. לדוגמה, מכונות שתייה באוניברסיטאות ידווחו שהסטודנטים שותים יותר משקאות דיאט, וכך ניתן לפנות יותר מקום למשקאות כאלה ולהיערך למילוי המכונות בהתאם".

הוא סיכם באמרו כי "המטרה היא לקצור נתונים לטובת שיפור התהליכים העסקיים. זה יכול להיעשות עם חיישנים, או בלעדיהם. מדובר בהזדמנות עסקית – ולא טכנולוגית – של המנמ"ר. ככזה הוא יהפוך ממעכב – למאפשר וממנף עסקית. המנמ"ר ידבר על העסק מנקודת המבט של הלקוח. כך, הוא יכתיב עקרון מנחה אחד וברור: כל הנתונים שזורמים לארגון, חייבים להיות מתורגמים בזמן אמת למידע, שאפשר וצריך להשתמש בו לטובת קבלת החלטות מושכלות".

סייע בהכנת הכתבה: יניב הלפרין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים