המכונית המחוברת של העתיד יוצאת ממעבדות סאפ בישראל

ברית טכנולוגית התגבשה בין שלוש ענקיות, כדי להבטיח שהמשתמשים יהיו בטוחים ומחוברים בזמן שהם בכביש ● הטכנולוגיה פותחה במעבדות סאפ בישראל

הילה קולט, מנהלת המוצר במרכז הפיתוח של מעבדות סאפ בישראל

מעבדות סאפ (SAP), סיאט וסמסונג (Samsung) הקימו ברית טכנולוגית לפיתוח פרויקטים עתידיים עבור המכונית המחוברת. החברות הציגו מכוניות קונספט שפותחו באמצעות שילוב הפיתוחים של שלושתן.

בשנה שעברה חתמו סיאט וסמסונג על הסכם לפתרונות טכנולוגיים ראשוניים הכלולים כיום בחלק מדגמי סיאט. השנה מתעצם ההסכם עם הצטרפותה של סאפ.

לדברי לוקה דה מאו, נשיא הנהלת סיאט, "הקישוריות היא גורם מפתח. הברית הטכנולוגית עם סמסונג וסאפ מחזקת את מטרתנו להפוך לשחקן חשוב בתחום הקישוריות, ומעל הכל לפעול על יישום עסקים באקו-סיסטם החדש של הניידות".

"מתן פתרון גלובלי גמיש של האינטרנט של הדברים לבעיות החניה העירוניות מצריך שיתוף פעולה עם גורמים חדשניים בשוק כגון סיאט, סמסונג וסאפ", אמר גיל פרץ, סגן נשיא בכיר בסאפ.

"מינוף האינטגרציה מבוססת התקנים באמצעות SAP Vehicles Networks ופלטפורמת הענן SAP HANA עבור האינטרנט של הדברים מעניק לסיאט גישה למצאי של מקומות חנייה עבור המכוניות המחוברות, בין אם מדובר במקומות חניה ברחוב או בחניונים. המשתמשים יכולים לשלם עבור החנייה עם Samsung Pay המאובטח, וליהנות משילוב חלק עם המערכות העורפיות של חניונים רבים. יחדיו, אנו פועלים לאפשר חוויית חניה עירונית פשוטה תוך הנחת היסודות לשירותים נוספים המתמקדים ברכב".

"השותפות של החברות מעידה על המחויבות שלנו לפיתוח פתרונות לשלב הבא של המכונית המחוברת", אמר ד"ר אינג'ונג רי, סגן נשיא בכיר ומנהל המו"פ, התוכנה והשירותים בעסקי התקשורת הניידת של סמסונג. "החברה מתמקדת בגישור הפער בין ההתקנים האלקטרוניים שברשות הצרכנים לבין תעשיית הרכב, בכך שהיא משלבת את הטכנולוגיה הניידת המתוחכמת ביותר בחוויית הנהיגה".

מטרת הברית היא להבטיח שהמשתמשים יהיו בטוחים ומחוברים בזמן שהם בכביש. צוותי המו"פ של שלוש החברות משלבים כוחות בהצגת כמה תפיסות למכונית העתיד המחוברת:

● אפליקציה המאפשרת לשריין מקום חניה ולשלם עבור השירות מבלי לצאת מהמכונית: אפליקציה זו אמורה לאפשר למשתמשים לשריין מקום חניה מכל מקום באמצעות זיהוי טביעת אצבע, לנווט את הנהג למקום החניה ולפתוח אוטומטית את המחסום כאשר המכונית מתקרבת. כאשר הנהג יוצא מהחניון, התשלום נעשה ישירות מהאפליקציה והנהג אינו נדרש לצאת מהמכונית.

● שיתוף מפתחות דיגיטליים: "מתן הרשאה לשימוש בהקשה בלבד לכל אדם ובכל מקום שבו אפשר להשתמש במכונית". מדובר בפתרון לנעילת ופתיחת דלתות, הפעלת מיזוג אוויר ופתיחה וסגירה של חלונות, כל זאת מרחוק באמצעות הסמארטפון והתקן לביש. הפתרון מאפשר להעניק הרשאה לאדם אחר להשתמש במפתח של המכונית, גם אם שני האנשים מרוחקים זה מזה.

לדברי הילה קולט, מנהלת המוצר במרכז הפיתוח של מעבדות סאפ בישראל, "תחום 'הרכב המחובר' הוא אחד הנושאים המעניינים והמרתקים כיום, בעידן האינטרנט של הדברים, נוכח היקף השימוש ברכב ברמה היומיומית ומספר הרכבים בעולם. אנחנו מאמינים שהשילוב בין חדשנות, פשטות ופונקציונאליות הוא המפתח לחוויית לקוח ונהיגה חלקה וטובה יותר".

קולט מסבירה כי "אף חברה לא יכולה לייצר חוויה כזו לבדה, ושיתוף הפעולה שלנו עם יצרניות רכב הוא דוגמה מצוינת ליכולת לקדם חדשנות בעידן של כלכלה אינטרנטית. כל זאת על בסיס פלטפורמת ענן, המפשטת בהצלחה פעולות יומיומיות מורכבות. החוויה הדיגיטלית מתחילה לפני הכניסה לרכב וממשיכה אחרי היציאה כשהמעבר שקוף לצרכן. פעולות יומיומיות כמו מציאת חנייה ותשלום עבורה, תדלוק וקניית אוכל מהיר יכולות להתבצע ישירות מהרכב או באמצעות סמארטפון שמחובר לרכב, ומעניקות חוויה מושלמת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים