נט-אפ רוכשת את SolidFire תמורת 870 מיליון דולר במזומן

הרכישה צפויה להסתיים באפריל הקרוב, סוף רבעון הרביעי של שנתה הכספית 2016 של הרוכשת ● אנליסטים ציינו כי הנרכשת זכתה להצלחה משמעותית, והיא נחשבת מובילה בתעשיית האחסון העולמי

ג'ורג' קוריאן, גוגל קלאוד. צילום: יח"צ

נט-אפ (NetApp) תרכוש את SolidFire תמורת 870 מיליון דולר במזומן, כך הודיעה ענקית האחסון היום (ג'). לאחר האישורים הרגולטוריים, הרכישה צפויה להסתיים באפריל הקרוב, סוף רבעון הרביעי של שנתה הכספית 2016 של הרוכשת.

SolidFire, שהוקמה ב-2010 ויושבת בבולדר, קולורדו, היא מהשחקניות המובילות בשוק מערכות אחסון מבוססות פלאש (Flash). מאז הקמתה, החברה גייסה 150 מיליון דולר. SolidFire פעילה בקהילת ספקיות הענן עם יכולות נרחבות של אחסון וניהול אחסון, המשולבים עם מסגרות ענן כגון OpenStack ואחרות, כמו גם עם VMware. הנרכשת התמקדה במתן פתרונות בשוק ספקיות השירות, ובנתה מערכת אחסון עם ביצועים גבוהים, מרובות "דיירים" (multi-tenancy), עם תכונות חזקות של איכות שירות.

אנליסטים ציינו כי הנרכשת זכתה להצלחה משמעותית, והיא נחשבת מובילה בתעשיית האחסון העולמי. האנליסטים הוסיפו כי הרכישה נועדה להעמיק את אחיזתה לטובת בנייה של הדור החדש של הדטה סנטר, שיהיו מבוססים ברובם על מערכות אחסון של פלאש מלא. כמו ספקיות אחסון אחרות, ציינו האנליסטים, נט-אפ חשה איום ולחץ מכיוונם של שירותי ענן וממערכות מוגדרות תוכנה, המבוססות על חומרה גנרית. הרכישה נועדה לענות על לחץ זה. ענקית האחסון, ציינו האנליסטים, אמנם פיתחה פתרונות מבוססי פלאש בעצמה, אולם נכנסה לשוק זה באיחור. "היצע הפלאש הקיים של נט-אפ לא תואם את עומסי העבודה הנדרשים על ידי הלקוחות הארגוניים", נכתב, "ורכישת SolidFire סוגרת את הפער שלה בתחום צומח זה".

להוריד את עלויות ההקמה והתפעול של מרכזי המחשוב

על פי גרטנר (Gartner), נט-אפ מדורגת רביעית בשוק של ספקיות אחסון מבוסס פלאש. לנרכשת היו מכירות של 50 מיליון דולר ב-2014, בעוד שעל פי חברת המחקר, המכירות של נט-אפ עמדו על יותר מכפליים. אחסון מבוסס פלאש הוא יקר יותר לכל יחידת נפח אחסון – לעומת אחסון על דיסקים, אלא שמנגד הוא משנע את הנתונים הרבה יותר מהר, בזמן שהוא תופס פחות נפח ועושה הזאת בפחות אנרגיה. ארכיטקטורות Scale-out, כמו זו של הנרכשת, מיועדות להעניק לארגונים גמישות רבה יותר בבנייה שלהם את הדטה סנטר, ובסופו של הדבר, להוריד את עלויות ההקמה והתפעול של מרכזי המחשוב.

על פי דיווחים מוקדמים שהתפרסמו בתחילת השבוע, על רכישת SolidFire התמודדו גם EMC , סיסקו (Cisco), וסמסונג (Samsung). אנליסטים ציינו כי עילת הרכישה של SolidFire היא הרצון של ענקית האחסון בנתח בשוק הצומח במהירות של אחסון מבוסס פלאש ב-scale-out. מערכות הנרכשת מאפשרות לארגונים לטפל בנפח אחסון ההולך וגדל במהירות, עד לקיבולת של 1.9 פטה-בייט.

על פי גרטנר, נט-אפ מדורגת רביעית בשוק של ספקיות אחסון מבוסס פלאש. לנרכשת היו מכירות של 50 מיליון דולר ב-2014, בעוד שעל פי חברת המחקר, המכירות של נט-אפ עמדו על יותר מכפליים.

על פי IDC, תחום האחסון מבוסס פלאש גדל במהירות גבוהה יותר מהצפוי, משתי סיבות: הלקוחות דורשים אחסון שכזה בשל היכולת לשנע בו נתונים מהר יותר, ובשל העובדה שלמרות מחירו הגבוה, המחירים שלו ממשיכים לרדת. EMC מובילה בתחום האחסון מבוסס פלאש, ושחקנית נוספת בעולם זה היא Pure Storage, שהונפקה באוקטובר האחרון לפי שווי של שלושה מיליארד דולר.

"שוק האחסון שחור, רכישת פלאש – נקודת אור"

דניאל אייבס, אנליסט ב-FBR, אמר כי "פלאש הוא נקודת האור היחידה בשוק האחסון השחור משחור. בעוד EMC עסוקה ברכישתה על ידי דל (Dell), אנו מאבחנים את המהלך של נט-אפ כרכישה אסטרטגית נבונה, שתסייע לה מול לקוחותיה ותרחיב את ההיצע שלה לתחום".

מנט-אפ נמסר כי "הרכישה תאפשר לנו לבנות לארגונים את הדור החדש של הדטה סנטר, שבו יש דגש על יכולת גידול מהירה, ניהול קבוע מראש, וצורך לענות על ביצועים מחוזקים, לצד העבודה במודל של ענן בן כלאיים (היברידי)".

ג'ורג' קוריאן, מנכ"ל נט-אפ, אמר כי "הרכישה תועיל ללקוחות ארגוניים בהווה ובעתיד, בעת שהם ירצו ליהנות מהתועלות שבמחשוב ענן לטובת הדטה סנטרים שלהם. SolidFire משלבת את הצורך בביצועים והחיסכון הכלכלי של מערכי אחסון מבוססי פלאש באופן מלא, עם ארכיטקטורה מבוססת Web. יחד, מתקבל פישוט של מערכות האחסון בדטה סנטר, התפעול שלו הופך יעיל יותר ובדרך זו ניתן להטמיע במהירות אפליקציות חדשות ורבות". הוא הוסיף כי "הרכישה תגדיל את היקף האימוץ של הלקוחות הארגוניים של פתרונות אחסון מבוססי פלאש באופן מלא".

"לשתי החברות יש תרבות המתמקדת בלקוחות הארגוניים", אמר דייב רייט, מנכ"ל SolidFire, "ובהבאת ערכי חדשנות ללקוחות אלה. הרכישה תעשה טוב ללקוחות שתי החברות בעולם האחסון המבוסס פלאש באופן מלא". רייט ינהל את קו מוצרי SolidFire בפעילויות מכירת המוצרים בנט-אפ. מוצרי SolidFire ישולבו באסטרטגיית נט-אפ, של ניהול שקוף של הנתונים בכל רכיבי האחסון: פלאש, דיסק ובמערכות שבענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים