תוכן שיווקי
לקראת אירוע - כנס Google Cloud Platform Next 2016, ה-25 במאי, ביתן 2 החדש, גני התערוכה, תל אביב

ניר חינסקי, גוגל: "אין מנמ"ר בישראל שהענן לא מונח על שולחנו"

23/05/2016 10:41
ניר חינסקי, מנהל Google Cloud Platform במזרח התיכון ואפריקה. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

"אין מנמ"ר בישראל שהענן לא מונח על שולחנו – בין אם התחיל בהטמעה, או יתחיל בה". כך אמר ניר חינסקי, מנהל פעילות Google Cloud Platform, לאזור המזה"ת ואפריקה.

חינסקי התראיין לקראת כנס Google Cloud Platform Next 2016, בו יוצג הדור הבא של טכנולוגיות גוגל (Google) בתחום מחשוב הענן. הכנס יתקיים ב-25 במאי בגני התערוכה בתל אביב (ביתן 2 החדש).

לדברי חינסקי, "ענן הוא עובדה קיימת – הוא לא טרנד. קצב אימוץ הענן של גוגל בארגונים מכל גודל בישראל, גדל אקספוננציאלית – וההשקעה שלנו גדלה בהתאם".

"זו כבר לא שאלה 'האם ענן' אלא 'איזה ומתי ענן'. חשיבת 'הענן תחילה' תופסת תאוצה. ארגונים רוצים שלא לעסוק בתשתיות הפיזיות, והענן נותן להם אפשרות להגיע לכך באופן אג'ילי. הוא נותן גמישות להזיז דברים ולספק שירותים במהירות. היום ענן הוא בסדר העדיפויות הראשון, בשל עלות-תועלת, ולמעשה צריך להסביר למה לא ענן".

להשתמש כמה שרוצים

הענן של גוגל, אמר חינסקי, "הוא הכי פתוח, אין נעילה באף שלב, אין התחייבות על הפלטפורמה, ההתחייבות היא על פי דקת שימוש. הגמישות מאפשרת לארגונים להשתמש בו כמה שהם רוצים".

גוגל, ציין חינסקי, "מספקת שלושה מימדים בענן: טכנולוגיה, ביצועים ועלות-תועלת הכי גבוהה בשוק". לדבריו, "מצב זה מכריח אותנו לספק חדשנות. אנו הולכים לכיוון של מכונות לומדות, עם אפליקציות ושירותים חכמים ה'יודעים' להבין דיבור והתנהגויות".

על פי חינסקי, "התפוצצות המידע היא עובדה קיימת. גוגל פועלת על בסיסי נתונים לא רלציוניים, המאפשרים ניתוח כמויות עצומות של מידע, בלי להקים DWH ענקיים".

יתרון נוסף, ציין, "הוא עלות הכישלון. גם אם המודל של מה שרצית כשל – אז עלות הטעות מאוד נמוכה, כי קיבלת תשתית מן המוכן. כך, זה מאפשר לך להמשיך הלאה, ולהגיע לתוצאה הרצויה". המידע הרב שנאסף בפלטפורמה, ציין, "מניב תובנות ומספק יכולות לקבלת החלטות טובה יותר – החלטות שיווקיות, ביצועיות ותפעוליות".

לספק בפחות תקציב

הענן של גוגל, ציין חינסקי, "פותר את משוואת הקסם של 'איך לספק, בפחות תקציב, יותר שירותים פנים וחוץ-ארגוניים'. אנו היחידים המעניקים ללקוחות הארגוניים פלטפורמה שמאפשרת להם לבחור את השרת המתאים להם – כמה CPU, כמה זיכרון".

גוגל, אמר חינסקי, "מציעה לארגונים שלושה סוגי עננים, בהתאם לצורכי הלקוח. הודות לשותפות עם VMware אנו יכולים לגשר בין פתרונות, בין ענן פרטי וציבורי. אנו משקיעים רבות בעולם אבטחת המידע, הגנה על הפרטיות והלימה לרגולציות, כדי שנוכל להנגיש את הטכנולוגיה שלנו לכל סוגי הארגונים – בריאות, פיננסי או ביטחוני".

לכנס, ציין, יגיעו מנהלי Google Cloud Platform: קארל שכטר, סגן נשיא ומנהל הפעילות העסקית הגלובלית של פלטפורמת הענן; מיילס וורד, ראש חטיבת פתרונות הענן הגלובלית; וברק רגב, מנהל פעילות GCP ב-EMEA (ר"ת אירופה המזה"ת ואפריקה).

"אנו מבחינים בשוק הישראלי באימוץ נרחב של הטכנולוגיות שלנו", סיכם חינסקי. "ישראל היא אחת המדינות החשובות לגוגל, בשל כמות החדשנות הנוצרת פה – גם בארגוני אנטרפרייז וגם בסטארט-אפים. ארגונים מאמצים טכנולוגיות חדשות בצורה נרחבת. היקף הפעילות שלנו, שגדל בלא הרף, הביא להגדלת כוח האדם שלנו לתחום. היקף הפעילות שלנו צמח בשנה החולפת ביותר מכפליים: הן בכמות הלקוחות והן בכמות השירותים שאנו מספקים על גבי הענן. כך צפוי גם בהמשך השנה – נביא עוד ועוד שירותים, שייתנו יתרונות טכנולוגיים ללקוחות".

אירועים קרובים