תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Amazon Web Services Summit יום ה', 16 ביוני מרכז הירידים תל אביב

להגיע לגבהים חדשים עם הענן

12 החודשים האחרונים סימנו נקודת מפנה עבור הענן - הוא צבר עוצמה כחממה לחדשנות ומקום בטוח עבור עסקים גדולים וקטנים ● יותר מכל, הוא מלמד דור חדש להגיע אל מעבר לגבולות האפשרי

16/05/2016 14:06
ג'ף בר, אוונגליסט לתחום הענן של AWS

כתב: ג'ף בר, אוונגליסט ראשי, AWS

עסקים עוברים שינוי מהותי עם הופעתו של מחשוב הענן. שינוי זה משבש את הדרך המסורתית של עשיית עסקים, ואת הדרך החשיבה הישנה. ככל שהענן ממשיך להנגיש את שדה המשחק עבור ארגונים, גדולים וקטנים כאחד, אנחנו רואים אימוץ מהיר של הענן שמסייע ליזום רעיונות גדולים וחדשנות, החל מסטארט-אפים, דרך ארגונים ועד לגופים ממשלתיים.

קיימות מספר מגמות מרכזיות מניעות שינוי. הן מגבירות את אימוץ הענן, ופותרות בעיות עולם אמיתי באופן חסר תקדים.

AWS

AWS

המאזן הגדול

מגמה הולכת וגוברת היא הכמות הגדולה של נתונים בארגונים, כמות אשר ממשיכה לגדול בקצב מהיר. בסביבה התחרותית של היום, מינוף יעיל של נתונים בקנה מידה גדול, עשוי להיות קריטי להצלחה עסקית. נתונים יכולים לחשוף תובנות מעמיקות הנוגעות להתנהגות לקוחות, לעזור לשפר איכות ועלות של פעילויות, לקדם תכונות מוצר חדשניות, ובסופו של דבר, לשפר את השורה התחתונה.

עם הענן, עסקים יכולים להעלות בתוך דקות בלבד מאות או אלפי שרתים, אפילו עתירי ביצועים ולשלם רק עבור השימוש בפועל. עובדה זו מסייעת לארגונים להוריד עלויות באופן משמעותי, תוך אפשרות לנתח כמויות עצומות של נתונים במהירות גבוהה ובעלות נמוכה מאוד, מה שמעניק לעסקים, לחוקרים, לאנליסטים ולאנשי פיתוח, יתרון תחרותי.

בזכות הענן, ניתוח נתונים כבר אינו נחלת ארגונים גדולים בלבד. כל עסק צעיר שיוצא היום לדרך, יודע כי הוא  חייב לשלב כבר מההתחלה איסוף וניתוח נתונים. כדי להתחרות בשוק של היום, חברות אלה חייבות להיות בעלות הבנה עמוקה של התנהגות לקוחותיהן ולאפשר שיפור רציף באופן בו הן משרתות אותם. השקת עסק עם מוצר ש"בקושי קיים" ולאחר מכן, שינוי כיוון מהיר אל המקום שהלקוחות מובילים אותו, הופכת לגישה סטנדרטית בדרך להצלחה.

עם זאת, הליך זה לא יכול להיעשות ללא ניתוח נתונים יעיל וסקלאבילי. הענן הנגיש את המגרש על מנת אפשר לארגונים מכל הגדלים להתחרות בזירת ה-Big Data.

חוף מבטחים

2015 הייתה שנה רבת אירועים, עם אסונות טבע כמו גם אסונות מעשה ידי אדם שפגעו בעולם. שטפונות, שריפות ורעידות אדמה, היוו תזכורות ברורות למהירות בה אסון יכול להכות בכל עת. עבור מנמ"רים ומנהלים עסקיים, אירועים כאלה משמשים תמריץ לתת את הדעת על התאוששות מאסונות ותכנון המשכיות עסקית.

הענן מספק סביבה אידיאלית להפחתת סיכונים עבור עסקים בתרחישי אמת כאלה. בסביבה פיזית מסורתית, גישה טיפוסית תהיה כרוכה בחתימה על חוזים הנועלים את הארגון לספקים מסורתיים של IT או של שירותים מנוהלים, מתקני מיקום-משותף, או אפילו לבניית מרכזי נתונים חדשים עבור התאוששות מאסון, כל אלה לשנים ארוכות.

קשה "לבלוע" את ההשקעה העצומה של זמן וכסף, הנדרשת להקמה ותחזוקה, כאשר בנסיבות רגילות תשתית זו גדולה מדי ואינה מנוצלת מספיק. חשוב גם לציין כי קשה לנבא האם התחייבויות ארוכות טווח אלה יפעלו כנדרש במקרה אסון, כאשר בינתיים, עסקים ישלמו מראש עבור התחייבות מתמדת לתשתית התאוששות מאסון בתנאי אי-ודאות.

הטמעת התאוששות מאסון בענן היא חסכונית ופשוטה יותר מאשר פתרונות מסורתיים להתאוששות מאסון. ארגונים יכולים להפוך את התהליך לאוטומטי לחלוטין, ולהפעיל סביבת ענן שלמה בתוך דקות. היופי שיש ב"אסטרטגיית המשכיות עסקית" המיושמת בענן, הוא בכך שבאופן אוטומטי היא מספקת זמינות גבוהה יותר ברחבי אזורים גיאוגרפיים שונים, ללא שינויים משמעותיים באסטרטגיות פריסה ושכפול נתונים.

לעסקים יש גמישות של הטמעת אמצעי התאוששות מאסון עם בקרות קפדניות העונות למשתמשים ולתחום הפעילות שלהם. לדוגמא, עסקים יכולים לבחור אילו מערכים של נתונים או יישומים, עבור אילו חטיבות, באילו אתרים, ולקבוע את הזמינות שלהם על בסיס הקריטיות שלהם לארגון. הם יכולים להתאים אותם בכל עת בהתאם לתנאים עסקיים משתנים, ואפילו ליצור ולבחון בקלות רבה תרחישי אסון מדומים בענן.

חברה אחת שכבר מנצלת את יתרונות הענן לצורך התאוששות מאסונות היא Gigya שהוקמה בשנת 2006. פלטפורמת ניהול זהויות הלקוחות של Gigya פרוסה על פני 46 מדינות ומגיעה ל-1.5 מיליארד משתמשים בכל חודש. Gigya משתמשת בענן AWS כדי לאפשר התאוששות מהירה יותר מאסונות של מערכות ה-IT הקריטיות שלה, בלי לשאת בעלויות התשתית של אתר פיזי שני.

על ידי בחירת הענן עבור אסטרטגיית התאוששות מאסונות, לא נדרשה Gigya  לבנות מרכז נתונים נפרד או לחתום על הסכם מרובה-דפים עם מתקן שיתוף-מיקום. התשלום עבור משאבי מחשוב הנו רק במקרה אסון, מה שחוסך ל-Gigya זמן וכסף. זה אומר שהם יכולים להשתמש במשאבים שלהם כדי לפתח טכנולוגיות חדשות כדי לשרת טוב יותר את למעלה מ-700 לקוחותיהם ברחבי העולם.

חדשנות חממות

אנו רואים עלייה עצומה בפעילויות של יזמות בישראל. חברות סטארט-אפ רבות מתקדמות במהירות כדי לחדש ולהביא את מוצריהם לידי לקוחות במהירויות שיא.

כדוגמה, עם מיליוני גיימרים ברחבי העולם, מפתחים והעסקים אותם הם משרתים זקוקים לתשתית סקלאבילית כדי לפתח ולארח שירותי backend. עם הענן, מפתחי משחקים כבר לא דואגים לניהול משאבי תשתית, אשר לעתים קרובות לא מהווים את יכולת הליבה שלהם, או שהם פשוט לא רוצים לבזבז זמן על כך. הם יכולים כעת להתמקד בבניית מוצרים מתוחכמים וסקלאביליים, ולקצר את זמן יציאתם לשוק. בנוסף, מפתחי משחקים מסוגלים למנף את יכולות הענן עבור עיבוד מורכב ומהיר של שירותי היישומים שלהם, לפני אספקת שכבת התצוגה במגוון גדלי מסכים ומכשירים, כדי להבטיח חוויית משתמש מעולה.

דוגמה מצוינת לסטארט-אפ ישראלי שפיתח ומציע ללא תשלום משחקים ניידים אינטראקטיביים ומשחקי אינטרנט, היא Jelly Button Games, שהוקמה ב-2011 וממוקמת בתל אביב. כותר הדגל של החברה הוא Pirate King, בו שחקנים נלחמים בחבריהם כדי לכבוש איים אקזוטיים, לצבור זהב, ולהיות אדוני הים, במה ש-Jelly Button Games מכנה חווית "משחק מינגלינג". המשחק, שהושק בשנת 2014, השיג כ-60 מיליון הורדות ברחבי iOS, אנדרואיד, ופייסבוק (Facebook).

באמצעות AWS נהנית Jelly Button Games מסביבה גמישה, בעלת זמינות גבוהה וסקלאבילית, המאפשרת לה להתרכז בהרחבת עסקיה תוך שמירה על חוויית משתמש מעולה.

נכון שלא כל המוצרים או היישומים יהיו הצלחה מסחררת מיידית כמו Jelly Button Games ויש חידושים שיידרש זמן למימוש מלוא הפוטנציאל שלהם. הענן מספק למהנדסים, למפתחי מוצר ואפילו לאנשי שיווק, דרך לא יקרה להתנסות ברעיונות חדשים ולבדוק את ההיתכנות שלהם בתוך פרק זמן קצר, כך שיוכלו להתקדם במהירות עם המוצלחים שבהם. הענן גרם למהפכה והאיץ את מחזור פיתוח יישומים של ארגונים, תוך עידוד חדשנות ויצירתיות.

ב-16 ביוני 2016 ישתתפו ארגונים מכל רחבי הארץ ב-Amazon Web Services Summit בתל אביב, כדי לשמוע מעסקים ישראליים שמאמצים את הענן, על חלק מהיתרונות אותם הצליחו להשיג באמצעות אימוץ תשתית on demand.

כדי להשתתף באירוע ולשמוע ממקור ראשון על הפעילות של חברות ישראליות בענן לחצו כאן.

אירועים קרובים