דרום קוריאה מתכננת איסור מוחלט על עסקות ביטקוין במדינה

לפי דיווחים תקשורתיים שונים, דרום קוריאה שוקלת לאסור את כל סוגי עסקות המטבעות המבוזרים במדינה ואולי אף להחרים לחלוטין כל שימוש במטבע הביטקוין שמחולל סערות רבות באחרונה בשל הגידול העצום בערכו

מקבל אישור אמריקני... מסוים. ביטקוין. צילום: BigStock

גורמים רשמיים בדרום קוריאה אסרו על חברות פיננסיות מקומיות לטפל בחוזים עתידיים ביטקוין (Bitcoin), שהוא אחד המוצרים החמים החדשים ביותר שהושקו בשנים האחרונות.

מאחורי הרעיון לעצירת העסקות הללו עומד רצונה של המדינה לאתר דרך לצנן את השיגעון העולמי סביב המטבעות הדיגיטליים, כך ציטט ה-Korea Times את דברי הרגולטור הפיננסי העליון של המדינה מהיום (ב').

ועדת השירותים הפיננסיים, ה-FSC (ר"ת Financial Services Commission), הוציאה הוראה האוסרת על חברות ניירות ערך מלקחת חלק בעסקאות עתידיות בביטקוין, כך לפי הדיווח של ה-Business Korea שציטט מקורות שונים.

"אני לא רואה עסקאות ביטקוין כעסקאות פיננסיות", אמר צ'ו ג'ונג-קו, יו"ר ה-FSC בפגישה עם עיתונאים. "הרשויות אינן מתירות מסחר בחוזים עתידיים על מטבעות כאלה".

לדברי ג'ונג-קו, ה-FSC ממפה צעדים בכדי להגביל את העסקות למידה מסוימת, עד אפילו איסור מוחלט עליהן, והוסיף כי ההגבלה נועדה לצמצם את תופעות הלוואי של עסקאות הביטקוין ולהפחית את ההשקעה הספקולטיבית בהן.

מטבעות וירטואליים – פופולריות גבוהה במדינה

דרום קוריאה נקטה עמדה נוקשה בנוגי למטבעות הדיגיטליים, וקבעה מוקדם יותר השנה איסור על הנפקות ראשונות של מטבעות (ICO) – סטארט-אפים שמנפיקים מטבעות דיגיטליים משלהם לצורך גיוס כספים.

עם זאת, ICO במתכונת ביטקוין הוא פופולרי מאוד בדרום קוריאה. מאטי גרינספן, אנליסט עם פלטפורמת המסחר eToro, כתב לתקשורת בהודעת דוא"ל בשבוע שעבר כי "ההערכות האחרונות קובעות ש-21% מכל נפח ה-BTC העולמי נעשות ב-וון הקוריאני".

המטבעות המבוזרים כמו את'ריום (Ethereum), ובעיקר הביטקוין – שלאחרונה שבר שיאים בערכו כמעט על בסיס יומיומי ואף חצה את רף 17 אלף הדולרים ליחידה לזמן קצר – זכו בפופולריות גבוהה בשנים האחרונות, ודרום קוריאה היא אחד המקומות שבהם נעשות הכי הרבה עסקאות במטבעות הווירטואליים בעולם, בדגש על עסקאות ביטקוין, כשההערכה היא שכמיליון אנשים הם בעליו של המטבע הדיגיטלי המפורסם.

יצוין כי למרות הגאות בעיסוק במטבעות הדיגיטליים, עסקות שכאלו אינן מוסדרות או מפוקחות במידה רבה, שכן המטבעות אינם מוכרים כמוצרים פיננסיים. כמו כן אין כללים להגנתו של מי שבחר להשקיע בכסף הדיגיטלי.

"סוכנויות ממשלתיות רלוונטיות עובדות על כך", אמר שר האוצר קים דונג יון בפגישה עם כתבים. "אנחנו בוחנים איך להגן על המשקיעים, ובמקביל אנחנו בודקים כדי להסדיר זאת (את המטבע הדיגיטלי – ג"פ)", אמר השר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים