סטארט-אפים בתחום האופנה – קולקציית 2017

חדשנות וטכנולוגיה זה גם אופנה: האקו-סיסטם של הסטארט-אפים בתחום חי ובועט, ואספנו עבורכם כמה מהחברות הבולטות והמבטיחות

18/09/2017 16:52
טכנולוגיה אופנתית? אופנה טכנולוגית! צילום אילוסטרציה: Gstockstudio, BigStock

כשחושבים על טכנולוגיה, אופנה היא לא הדבר הראשון שעולה בראש. היי-טק הוא תחום שמתקשר בדרך כלל לתעשיות אחרות, כמו ביטחון, פיננסים ובריאות. אלא ש-FashTech Stage, כנס האופנה והטכנולוגיה של אנשים ומחשבים, בשיתוף קהילת Fash&Tech, הראה שגם תעשיית האופנה מלאת חדשנות – לא רק בביגוד ובהנעלה כשלעצמם, אלא גם בטכנולוגיה.

הכנס, שנערך באחרונה בבניין החדש של קבוצת עזריאלי בשרונה, תל אביב, משך אליו יותר מ-750 משתתפים מתעשיות שונות, שרואים בשילוב בין אופנה וטקסטיל לטכנולוגיה ו-e-Commerce ערך עסקי והבטחה גדולה. הוא הפגיש בין בכירי תעשיית האופנה, מעצבים עצמאיים, רשתות קמעוניות, יזמים, חברות טכנולוגיה וייעוץ – וסטארט-אפים.

האירוע הוא הזדמנות טובה לסקור כמה מהסטארט-אפים הבולטים והמעניינים בתחום:

Receet.me – החברה שזכתה בתחרות הסטארט-אפים של הכנס, שהוקמה על ידי הלן ברקוביץ', יזמת ותיקה עם כ-20 שנות ניסיון מתחום הפינטק.

החברה מאפשרת לבתי עסק להנפיק קבלות באופן דיגיטלי וכך לחסוך בנייר, דיו וכמובן זמן. לא צריך יותר לחפש את הקבלה כשרוצים להחליף פריט, מה שיכול להניב חסכון כלכלי גדול לחנויות ולעזור לסביבה. Reccet.me זכתה בפרס הראשון, הכולל דוכן בכנסים FashTech Stage 2018 ו-ShopTalk Europe , שלושה חודשים במתחם החדשנות של Fash&Tech ותוכנית חשיפה, חניכה והיכרות ב- FIT’s Fashion Tech Consortium Fall 2017 בניו-יורק.

CO.CO – או, בשמו המלא, Collective Collection, הוא מיזם של צפרא פרלמוטר, ששאב השראה מקוקו שאנל. המיזם מאפשר לחברי הקהילה שלו להציע רעיונות לעיצוב, להצביע על הרעיונות הטובים בעיניהם ולקבל את הבגדים. כל מי שישקיע סכום כלשהו יקבל אותו בחזרה בצורה של בגד. המיזם משלב אלמנטים של כלכלה שיתופית, טכנולוגיה, אופנה ומסחר אלקטרוני.

OneSize – אם אתם קונים בגדים ברשת, אתם ודאי מכירים את התופעה המעצבנת של הפרשי המידות בין האתרים השונים ובין המידות הסיניות, האירופיות והאמריקניות. הפרשים אלה מאריכים את זמן הקנייה וגורמים להחזרים של מוצרים ולנטישה של לקוחות פוטנציאליים רבים.

ב-OneSize מתאימים ומשנים את הבגדים כפי שמופיעים באתר האינטרנט למידות הגוף של המשתמש. השאיפה של מייסדי המיזם היא ליצור עולם ללא מידות, שבו כל משתמש יוכל לקנות באתר האינטרנט המותאם לו אישית – מה שיספק לו ביטחון בהליך הקנייה.

Twine – סטארט-אפ ישראלי מעולם הטקסטיל, שפיתח מוצר שמייעל את תהליך צביעת חוטי הבד ואפליקציה שמזהה צבעים בתוך מספר שניות. החברה משתמשת בטכנולוגיות של זיהוי ועיבוד תמונה, הדפסה דיגיטלית וטקסטיל על מנת לקצר תהליכים ולחסוך ליצרן כסף רב.

בנוסף, ראוי לציין שהתהליך הידני נחשב למזהם ביותר ופוגע באיכות הסביבה. ב-Twine מציינים שהם לא משתמשים במים וכך חוסכים את הפגיעה הזו. עוד יצוין שהמדפסת של החברה מייתרת את הצורך להחזיק מגוון בדים בכל מפעל טקסטיל וחוסכת עלויות שינוע, החזרה, ייצור, אחזקת מלאי וכוח אדם רב.

הלקוחות הפוטנציאליים של Twine הם יצרני טקסטיל, מתפרות ויצרנים עצמאיים.

RFKeeper – מדובר בחנות חכמה, פלטפורמה לקמעונאים שמאפשרת לשלוט ולפקח על שלבים בשרשרת האספקה. בעזרת טכנולוגיות RFID (הפועלת על גלי רדיו), אינטרנט של הדברים וענן ניתן להעריך במהירות רבה ובדיוק כמעט מוחלט את כמות המלאי בחנות, להקים תאי מדידה חכמים ולאפשר ללקוחות צ'ק אאוט מהיר – ובכך לחסוך תור ולמנוע נטישת לקוחות.

בחברה יודעים לספר שהמשמעויות עבור רשתות האופנה הן אדירות. לדבריהם, הכנסת הטכנולוגיה לחנויות האופנה המסורתיות תשפיע על הרכש, שיטות המכירה והשיווק, כוח האדם והאסטרטגיה העסקית לשנים הבאות.

Bfrow – מיזם לפאשניסטים, על ידי פאשניסטים. הוא מקשר בין חברי קהילת האופנה הבינלאומית, ומאפשר לחובבי ומקצועני אופנה לתקשר, להחליף דעות וליצור שיתופי פעולה.

הקהילה כבר חיה ובועטת ויש לה פיד אינסטגרמי שמחולק לפי תעשיות – יופי, תיירות, אופנה. כמו כן, ניתן לקרוא בה מאמרים וליצור חיבורים עסקיים חדשים.

אייל דרור ייעוץ – אמנם לא מדובר בסטארט-אפ טהור, אבל יש חשיבות רבה לכל מה שנוגע לייעוץ ולשיווק ל-e-Commerce, בייחוד בתעשיית האופנה. לדרור ניסיון עשיר בתחום האונליין והמסחר האלקטרוני בפרט והוא מציע לחברות לעשות את צעדיהן הראשונים בתהליך שחלקן עדיין מהססות להתחיל בו. הוא מציע בנוסף סיוע בגיבוש האסטרטגיה הדיגיטלית, ההכרחית עבור כל חברה שמעוניינת לצמוח בעידן הנוכחי.

האקו-סיסטם הטכנו-אופנתי בארץ חי ובועט. חברות רבות מציעות פתרונות חדשניים ויכולות "לשבש" את הפעילות של החברות המסורתיות, שמצדן צריכות לבחור האם לאמץ את החדשנות לחיקן או לנסות להילחם בה. חלק מהן כבר הקימו מחלקות חדשנות ומחפשות להטמיע ולאמץ פתרונות חדשניים, ולאחרות כדאי לעלות על הרכבת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים