אפל פתחה את הגישה ל-ResearchKit

ענקית הסמארטפונים מספרת כי בשבועות האחרונים, מאז שהושקו האפליקציות הראשונות שפותחו באמצעות הפלטפורמה, התנדבו 60 אלף משתמשים במכשירי iPhone לניסוי של איסוף נתונים

ויש אפילו לוגו. ResearchKit

אפל (Apple) הודיעה כי הכניסה לפלטפורמת ResearchKit, שמשמשת לפיתוח אפליקציות בתחום הבריאות, פתוחה מעתה בפני מפתחים ואנשי מקצוע בתחום הרפואה. האפליקציות שפותחו עד כה בפלטפורמה משמשות לחקר האסטמה, סרטן השד, מחלות לב וריאה, סוכרת ופרקינסון. בעקבות פתיחת הגישה לפלטפורמה, סביר להניח שמספר האפליקציות שיפותחו באמצעותה יהיה גבוה בהרבה.

על פי אפל, בשבועות האחרונים, מאז שהושקו האפליקציות הראשונות שפותחו באמצעות הפלטפורמה, התנדבו 60 אלף משתמשים במכשירי iPhone  לניסוי של איסוף נתונים. מעתה יוכלו חוקרים ומפתחים להשתמש בפלטפורמת ResearchKit כדי לפתח יישומים משלהם בתחומי הבריאות והרווחה, וגם לתרום מודולים שיתווספו לפלטפורמה.

באפל מגדירים את פלטפורמת ResearchKit כ-"כלי רב עוצמה למחקר רפואי". לאחר שהמשתמשים נותנים את הסכמתם, מקבלות אפליקציות שפותחו באמצעות הפלטפורמה הרשאת גישה לנתונים הנאספים על ידי החיישנים של הטלפון, ובכלל זה מד התאוצה, הג'יירוסקופ, המיקרופון ומקלט ה-GPS. כך יכולה האפליקציה לאסוף מידע, בין השאר, על הפעילות של המשתמש, התפקוד המוטורי שלו והזיכרון. כמו כן, משתמשים במכשירים המצוידים במערכת ההפעלה iOS 8 יכולים גם לשלוח נתונים דוגמת לחץ דם, משקל, רמת הסוכר בדם ושימוש במשאף לאסתמה.

פלטפורמת ResearchKit כוללת תבניות לקבלת הסכמה מהמשתמש להשתתפות במחקרים ואיסוף נתונים, סקרים והזמנות להשתתפות בפעילויות לצורך איסוף נתונים, דוגמת פעילות פיזית ותפקוד קוגניטיבי. לפי שעה הפלטפורמה זמינה בארצות הברית בלבד, אך בהמשך מתכוונים בחברה להשיק אותה גם במדינות נוספות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים