אפליקצית המסרים ווטסאפ תחל לגבות כסף ממשתמשים

החברה שפיתחה את האפליקציה החליטה לעבור מתשלום חד פעמי של 99 סנט למודל של מנויים שישלמו דולר בלבד בשנה עבור השימוש ● בכך מצטרפת ווטסאפ לאפליקציות מסרים מיידיים מרכזיות נוספות שמציעות מנויים - ומרוויחות מכך לא מעט

ווטסאפ (WhatsApp) משנה את המודל העסקי למכשירי אפל (Apple): בעוד שעד כה עלתה האפליקציה ב-App Store כדולר – ליתר דיוק 99 סנט – החברה הודיעה, כי מעתה יוכלו בעלי המכשירים להוריד אותה ולהשתמש בה במשך שנה בחינם, כאשר בכל אחת מהשנים שלאחר מכן היא תעלה להם דולר.

המהלך לא מפתיע, שכן מנכ"ל החברה, ג'אם קום, דיבר על כך שהוא עתיד להיות מבוצע כבר לפני כמה חודשים. בכך מיישרת ווטסאפ קו, לגבי ה-iOS, עם פלטפורמות אחרות, כמו אנדרואיד (Android), בלקברי (Blackberry) וחלונות פון (Windows Phone).

למרות היותה מהראשונות בתחום וחרף העובדה שהיא מצליחה לשרוד ולהישאר עם נתחי שוק גדולים, נראה שווטסאפ הייתה חייבת להתאים את עצמה לשוק שבו היא פועלת. זאת, בייחוד לאור התחרות שחווה ווטסאפ מצד אפליקציות מסרים מיידיים אחרות, כמו Line ,KakaoTalk ,WeChat ,Path ופייסבוק מסנג'ר (Facebook Messenger), הנפוצות במיוחד בשוקי אסיה ואירופה.

במהלך השנים האחרונות, חברות רבות עברו למודל במסגרתו הורדת האפליקציה היא בחינם, כשההכנסות מגיעות מרכישות בתוכה. אפליקציות המשחקים הן אלה שהחלו את הגל הזה והובילו אחריהן אפליקציות רבות משתמשים אחרות, בכלל זה בתחום המסרים המיידיים. Line, למשל, הציגה ברבעון הראשון של השנה ביפן בלבד הכנסות של 58.9 מיליון דולרים מרכישות ומכירות בתוך האפליקציה, וגם Path ופייסבוק מסנג'ר משתמשות במודל זה.

כרגע מובילה ווטסאפ בשוק אפליקציות היישומים המיידיים באירופה ויש לה נוכחות חזקה גם בהודו. באחרונה טענה החברה, כי היא גדולה יותר מטוויטר (Twitter), עם 200 מיליון חשבונות שמופעלים מדי חודש, 10 מיליארד הודעות שנשלחות ו-17 מיליארד הודעות שמתקבלות מדי יום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים