שלושה חודשים אחרי שהוצג: גוגל פותחת את Bard לשימוש גלובלי

המתחרה מבית גוגל של ChatGPT מוצע ביותר מ-180 מדינות וטריטוריות, בשלוש שפות, ובהמשך יוצע ב-40 שפות נוספות, כולל עברית ● ההכרזה על כך בוצעה בכנס המפתחים של גוגל, שכלל גם שלל השקות

על איזה דאטה מאמנים אותו? בארד של גוגל.

שלושה חודשים לאחר שהציגה את Bard, פרויקט הבינה המלאכותית היוצרת שנועד להתחרות ב-ChatGPT, הכריזה אמש (ד') גוגל בכנס המפתחים השנתי שלה על פתיחת השירות לשימוש גלובלי. הוא מוצע כעת ביותר מ-180 מדינות וטריטוריות, בשלוש שפות – יפנית, קוריאנית וכמובן אנגלית. בהמשך, בתאריך שעדיין לא ידוע, הוא עתיד לתמוך ב-40 שפות נוספות, בהן עברית. גוגל שלחה למשתמשים בשירותים השונים שלה הודעה שמזמינה אותם להתנסות בעצמם ב-Bard.

לצד התמיכה בשפות נוספות, בהמשך אמור המנוע יוצר התוכן להפוך לוויזואלי יותר: התשובות לשאלות יכילו גם תמונות ולא רק טקסטים, וכן ניתן יהיה להעלות תמונות ולבקש מ-Bard לכתוב טקסט שמתייחס אליהן. האלמנט הזה יבוצע על ידי שילוב היכולות המתקדמות של Lens, אפליקציית זיהוי התמונות של גוגל.

Bard ישולב בעתיד בכל, או לפחות ברוב, האפליקציות והשירותים השונים שמציעה גוגל, כולל בג'ימייל, ב-Docs וביישומי Workspace אחרים. בינתיים אפשר להדביק את התשובות שהוא נותן ישירות אל תוך היישומים הללו, לעבור ישירות לחיפוש שמתייחס לתשובה שניתנה וכן להודיע לגוגל האם היא טובה או רעה בעיניכם.

נכון לעכשיו, Bard מבוסס על PaLM 2 – מודל שפה גדול ומתוחכם יותר שבנתה גוגל, שלדבריה עזר לה להביא לפרויקט ה-AI שיפורים נוספים, כמו מיומנויות מתמטיות, חשיבה מתקדמת וכתיבת קוד. לפי גוגל, בתוך שבועות ספורים, כתיבת קוד זינקה לראש רשימת הדברים שאנשים עושים בעזרת Bard.

AI במנוע החיפוש

הבינה המלאכותית שיוצרת גוגל אמורה, בסופו של דבר, לשרת אותה במקום הכי חשוב מבחינתה: מנוע החיפוש של החברה, שהוא מקור ההכנסה העיקרי שלה. גוגל הציגה ניסוי חדש שמכונה בקצרה SGE (ר"ת של Search Generative Experience), שהוא השילוב של בינה מלאכותית יוצרת ישירות בחיפוש של גוגל. מעבר לתוצאות הרגילות, שמוצגות כיום בעת שמבצעים חיפוש בגוגל, יוצג גם סוג של מאמר, או סקירה, של כל ההיבטים שצריך לקחת בחשבון, לפי הבינה המלאכותית, כדי להשתמש נכון יותר בתוצאות שמספק המנוע.

הסקירה הזו תוצג מעל תוצאות החיפוש הרגילות, כך שכל מי שירצה לבחון את התוצאות באופן ידני יוכל לעשות זאת בגלילה קלה, אבל מהצד השני ניתן יהיה להשתמש בקישורים שיוצגו בידי הבינה המלאכותית למקורות מידע נוספים, שעליהם היא הסתמכה בעת שהכינה את הסקירה.

המנוע החדש יהיה זמין לניסוי באמצעות Search Lab דרך דפדפן הכרום למחשבים וכן באפליקציה של גוגל – לאנדרואיד ול-iOS כאחד. בינתיים, ההרשמה פתוחה לתושבי ארצות הברית ובאנגלית בלבד, והתור צפוי להיות ארוך, אם כי כפי שגוגל הוכיחה עד עתה, רבים הסיכויים שגם הניסוי הזה יהפוך מהר מאוד להרבה יותר גדול.

השקות משמעותיות בתחום החומרה

למרות ההתמקדות בבינה מלאכותית, המצופה למדי באקלים הטכנולוגי הנוכחי, כנס המפתחים הפעם הוא לא פחות כנס של השקות חומרה – וחלקן משמעותיות למדי מבחינתה של גוגל.

Pixel Fold של גוגל.

Pixel Fold של גוגל. צילום: יח"צ

ההשקה החשובה ביותר היא זו של טלפון הכניסה של גוגל לשוק הטלפונים המתקפלים, Pixel Fold, שמציע מסך חיצוני בגודל 5.8 אינץ' ומסך פנימי שגודלו, כשהוא פתוח, הוא 7.6 אינץ'. מדובר במסכי AMOLED עם קצב ריענון של 120 הרץ. מערכת ההפעלה של המכשיר,] אנדרואיד 14, היא בעלת ממשק מותאם למסכים, שיודע להשתנות באופן חלק בין מצב פתוח לסגור, וכן כולל אפליקציות ייעודיות למצבי העבודה השונים. לפי גוגל, Pixel Fold הוא המתקפל הדק ביותר במצב סגור, עם עובי של 12.1 מ"מ, והוא מציע את ציר הקיפול האמין והעמיד ביותר בשוק. בינתיים, אפשר להזמין אותו בארצות הברית, כשההשקה בפועל תהיה בחודש הבא. המחיר שובר שיאים: לא פחות מ-1,799 דולר.

אחרי חמש שנים חוזרת גוגל גם לשוק הטאבלטים עם Pixel Tab, שמציע מסך 11 אינץ' ברזולוציית 2K ומבוסס על המעבד Tensor G2, שנמצא גם בטלפונים מסדרת ה-Pixel 7 של החברה. הטאבלט הזה קצת שונה מהאחרים בשוק, כי הוא מצוות לתחנת עגינה ייעודית, שהצבתו עליה הופכת אותו למסך חכם שמשמש לשליטה, באמצעות אפליקציה מעודכנת, על מוצרי הבית החכם השונים – ולא רק מבית גוגל. המתקן מכיל רמקול חזק ויחד עם שלושה מיקרופונים שמשולבים בטאבלט, הוא משמש גם כתחנת שיחות ועידה. המיקרופונים משמשים גם לצורך העברת פקודות לסייעת הווירטואלית של גוגל. המחיר יהיה 499 דולר.

Pixel 7a של גוגל.

Pixel 7a של גוגל. צילום: יח"צ

זה יהיה גם תג המחיר, וגם המעבד, של Pixel 7a, טלפון שוק הביניים החדש של גוגל. המכשיר מגיע עם מסך OLED בגודל 6.1 אינץ' ברזולוציית +FHD, עם קצב ריענון של 90 הרץ והגנה של Gorilla Glass 3. הוא מציע 8/128 גיגה-בייט זיכרון, מצלמה ראשית בגודל 64 מגה-פיקסל עם מייצב תמונה אופטי וסוללה בקיבולת עבודה של 4,385 מילי-אמפר לשעה, שנטענת גם אלחוטית בהספק של 18 וואט. כמו חבריו לעיל, הוא כבר זמין להזמנה מוקדמת.

המוצרים החדשים הללו בסדרות ה-Pixel השונות לא יגיעו באופן רשמי לישראל, כמו כל קודמיהם, אלא ביבוא אישי, שבדרך כלל גורם להכפלת מחירם בשוק המקומי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים