שב הביתה: עמית גבע חוזר לתפקיד מנמ"ר חברת הביטוח איילון

גבע חוזר לארץ אחרי שכיהן במשך ארבע שנים כמנמ"ר חברת נדל"ן הגדולה באירופה, ויחליף את שאולי בר אור ● "אהבתי מאוד את העבודה שלי באיילון ועם הזמן חשתי שלא מיציתי שם את הכול", אמר

עמית גבע, סמנכ"ל מערכות המידע החדש-ישן של איילון.

עמית גבע מונה באחרונה לתפקיד סמנכ"ל מערכות מידע של חברת הביטוח איילון, והוא ייכנס אליו בימים הקרובים. גבע שב לתפקיד שבו כיהן עד לפני כארבע שנים וממנו פרש לטובת קריירה בינלאומית בחברת הנדל"ן הגרמנית אראונדטאון. החברה נמצאת בבעלות היזם הישראלי יקיר גבאי ונחשבת לחברת הנדל"ן המסחרי הגדולה ביותר באירופה, עם חברות בנות וזרועות שעוסקות גם בתחומי הבנייה למגורים ותיירות.

את גבע החליף עם נסיעתו לחו"ל שלמה שמאי, בעברו מנמ"ר הפניקס, ולאחר שזה עזב, מונה במקומו שאולי בר אור, שסיים את תפקידו לא מכבר וגבע הוא מחליפו.

גבע סיפר לאנשים ומחשבים כי "הנסיעה לגרמניה הייתה החלטה לא פשוטה בכלל, אבל היה לי ברור שזה לפרק זמן מוגבל, ואחרי ארבע שנים, לאחר שמילאתי את היעדים המרכזיים שבגללם הביאו אותי לחברה, החלטנו לחזור. לא הייתה לי לרגע מחשבה להישאר בחו"ל, ישראל היא הבית שלי, אבל היה פה ניצול הזדמנות לעבוד בחברה גלובלית – מה שלא עשיתי עד אז". לדבריו, "אירועי ה-7 באוקטובר הם לא הסיבה העיקרית לחזרה שלי לארץ, אבל הם חיזקו את ההחלטה. המצב באירופה מבחינת הישראלים לא מעודד, כידוע".

קונסולידציה של ה-IT והחלפת מערכות הליבה בחברה הגרמנית

"בעבודתי בחברה בגרמניה היו לי כמה מטרות: האחת – לעשות קונסולידציה של כל ה-IT, שהיה מפוזר בין החברות הבנות השונות. המשימה השנייה הייתה להחליף את מערכות הליבה – משימה שהוכתרה בהצלחה, והמערכת שהוטמעה היא של סאפ. הפרויקט לקח כשלוש שנים", אמר גבע.

"בנוסף", ציין, "ה-IT תמך במגוון הפעילויות של החברה, כולל תפעול, ולא מעט עיסוק בתשתיות".

"הובלתי באראונדטאון גם את ההטמעה של עולם הדיגיטל, שמאפשר ללקוחות הקצה לתקשר עם החברה באמצעים דיגיטליים", אמר.

המחלקה שגבע היה אחראי עליה באראונדטאון מונה 70 עובדים. "כמו מרבית הארגונים", אמר, "גם אנחנו חווינו אתגר מיוחד בקורונה – רוב העובדים לא הגיעו למשרדים, ולא היה לנו ניסיון כיצד ממשיכים ומנהלים פרויקטים בעבודה מרחוק. התגברנו על זה עם כלי ה-IT המתאימים". באיילון, יש לציין, מספר העובדים שהוא יהיה המנהל שלהם הוא פי 3.5 מזה שהוא ניהל בחברה הגרמנית, ועומד על 250 איש ואישה.

גבע מגיע לתפקידו החדש-ישן עם ניסיון רב בשוק ה-IT הישראלי, וכאמור גם הגרמני והאירופי – הן בצד של הלקוח והן בצד של הספק. הוא בוגר ממר"ם, ובין יתר תפקידיו היה משנה למנכ"ל בינת מערכות תוכנה, סמנכ"ל מערכות מידע בביטוח ישיר וכאמור, בעל תפקיד דומה באיילון, עד לנסיעתו לחו"ל.

מה הסיבה שחזרת לאיילון?
"אהבתי מאוד את העבודה שלי בחברה ואותה באופן כללי. עזבתי בשיא הפעילות, ועם הזמן חשתי שלא מיציתי את הכול, למרות העשייה המדהימה שהייתה בתקופה הזו".

איילון החליפה בעלים ובעלת השליטה הנוכחית בה היא חברת הביטוח WeSure. האתגר המרכזי של גבע עם כניסתו לתפקיד הוא לסייע להשלמת המיזוג וליישם את הפעילות של כל אחת מהחברות בחברה הממוזגת. אתגר נוסף שעומד בפניו באיילון – שכאמור, גבע התמודד איתו גם בגרמניה, גם אם בהיקפים אחרים – הוא העבודה מהבית. "איילון עובדת כיום במתכונת של עבודה חלקית מהבית של חלק מהעובדים", אמר. "זה דורש שיטות ניהול חדשות, כדי להגיע ליעילות מקסימלית של האגף".

"אתגר נוסף שעומד בפניי הוא העובדה שיש לא מעט פרויקטים שצריך להאיץ את הקצב שלהם", ציין גבע.

איך אתה רואה את איילון בעתיד?
"אני רואה אותה כחברה שתעבוד במתכונת של כלים שלובים: היא תמשיך לעבוד עם סוכנים, אבל תוכל ללמוד מהניסיון של WeSure בכל מה שקשור לדיגיטל. אני רואה כאן סינרגיה שתחזק כל אחת מהחברות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים