המנמ"ר הישראלי ש-"ממריא" גבוה, לענקית נדל"ן בברלין

חברת הביטוח איילון תיפרד בקרוב מעמית גבע, שעובר לאראונד טאון של המיליארדר הישראלי יקיר גבאי ● רונן זרצקי שוחח עמו והתרשם מיכולותיו הטכנולוגיות ומהפרויקטים שביצע עד כה בקריירה שלו

עמית גבע, המנמ"ר היוצא של איילון. צילום: יח"צ

עמית גבע יסיים בקרוב את תפקידו כמנמ"ר חברת הביטוח איילון. במקומו ייכנס לתפקיד אחד המנמ"רים הוותיקים בעולם הפיננסי – שלמה שמאי, שמילא עד כה את התפקיד בפניקס. גבע ממריא גבוה, עוד יותר מהגבהים הבולטים שהוא כבר הגיע אליהם, וימלא תפקיד בכיר בחו"ל – בענקית נדל"ן בברלין. עוד נחזור לזה.

בעקבות השדרוג נפגשנו לשיח רעים, שבמסגרתו דיברנו עליו, על חזונו ועל ההתפתחות הטכנולוגית הרבה שאיילון השיגה בתקופתו.

הוריו של גבע עלו, לחוד, מאיראן ומעיראק. הם נפגשו בארץ, בכפר רופין שבבקעת הירדן, ומשם עברו לקריית מוצקין, שבה נולד בן שיחי ב-1971. כמו רבים מאנשי ההיי-טק הבכירים, הוא חובב טכנולוגיה עוד מילדות: כבר בכיתה ה' כתב גבע משחקים בשפת בייסיק במחשב הקומודור שהיה ברשותו, בתיכון למד מחשבים ומשם, בדומה לרבים וטובים, הגיע לממר"ם. הוא בכלל רצה להיות רואה חשבון, אבל "נתקע" ביחידה הטכנולוגית, ומשם המשיך לקריירה עשירה בתחום ההיי-טק.

"בלי ההכנות לבאג 2000, השמים היו נופלים"

בממר"ם, הוא היה אצל הטובים ביותר: בני גורביץ', כיום מנמ"ר בנק אגוד, ודורון יצחקי, יועץ בכיר לבית החולים שיבא בתל השומר. גבע הוביל את פרויקט השו"ב המשמעותי הראשון של היחידה ולאחר שבע שנים בה עבר ל-NCC, שם עבד בקשב במסגרת פרויקט 2000, תחת המנמ"ר הוותיק והמוערך איציק מלאך.

במסגרת עבודתו אז, הוא השתתף בהכנות לבאג 2000. למי שלא זוכר, עם המעבר למילניום החדש, החשש היה שמערכות מחשוב רבות יקרסו – מה שיגרום לנזקים שלא כדאי אפילו לחשוב עליהם. קראו לזה אז Y2K. שאלתי אותו, בפרספקטיבה, מה דעתו על ההיערכות המסיבית לבאג 2000 והאם זה היה נחוץ. גבע איתן בדעתו שכן. "בלי זה, השמיים היו נופלים", אמר.

היערכות לבאג 2000? עמית גבע לא מתחרט. אילוסטרציה: BigStock

היערכות לבאג 2000? עמית גבע לא מתחרט. אילוסטרציה: BigStock

גבע לא מצטרף לדעתם של רבים וטובים, שטענו שאין מאחורי באג 2000 דבר וחצי דבר. כקוריוז, באותה העת הייתי ראש ענף המחשוב בחיל הרפואה של צה"ל והגעתי למפקד החיל, תא"ל פרופ' אריה אלדד, עם בקשה לתקציב לנושא ולקבלת חוות דעת מקצועית של ד"ר ג'ימי שוורצקוף, שהתריע על הסכנה מעל כל במה. פרופ' אלדד, שאמנם לא מגיע מתחום המחשוב אבל הוא איש חכם מאוד ובעל ראייה מפוכחת, ענה לי בארבע מילים: "קונספירציה של אנשי מחשבים".

בהמשך הצטרף גבע לסטארט-אפ, כשהתחום הזה היה עדיין בחיתוליו, ולאחר סגירתו המשיך לנטוויז. במעלה הקריירה שלו הוא שימש כסמנכ"ל הטכנולוגיות של ביטוח ישיר וכמשנה למנכ"ל בינת תוכנה, ומזה שלוש שנים הוא מכהן בתפקידו הנוכחי.

גישה ייחודית – ואנושית

לאיילון נכנס גבע כרוח סערה, וכבר בשנה הראשונה שיפר את זמינות מערכות הליבה ב-1,200%. כמו שעשה לפני כן בקריירה שלו, הוא סחף את אנשי המחשוב ביחסו הייחודי לעובדים ולאנשים בכלל, שנותן להם כבוד, הערכה ותגמול.

מערכות הליבה היו נושא מרכזי בשיחתנו, מאחר שמדובר בתחום ששנינו מכירים אותו ואת האתגרים שלו על בוריים. התרשמתי שיש לגבע חשיבה ייחודית בהתמודדות עם המערכות הללו. בניגוד לחלק מחבריו, שעם הגיעם לארגון החליטו להחליף את מערכת הליבה במערכות חיצוניות והביאו לכך שארגונם יוציא מאות מיליוני שקלים על הפרויקט, גבע דגל בדרכים אחרות.

בפעם הראשונה, בפרויקט פנינה – מערכת הליבה של ביטוח ישיר, שבוצע בזמן אפס, במונחי מערכות ליבה. המערכת מאפשרת לנציג המכירות של החברה לראות בדיוק את אותו מסך שהלקוח רואה, כדי לעשות את ההתקשרות ביניהם לטובה ויעילה יותר. בפעם השנייה, בניגוד למרבית עמיתיו המנמ"רים בעולם הביטוח, החליט גבע להשאיר את 400AS ,RPG וקובול, להכשיר עוד כוח אדם על מנת שידע לתפעל אותן, ולהמשיך לפתח אותן אין האוס. בכך הוא חסך לאיילון סכומים אדירים, לעומת רכישת מערכת ליבה חדשה והסבה ממושכת.

חשיבה ייחודית נוספת שראיתי אצל גבע היא שבמקום מערכות אורקל או סאפ, שרווחות במגזר הפיננסי, הוא העדיף את הפתרון של פריוריטי.

אבל הדבר שהרשים אותי אצלו במיוחד הוא גישתו המעניינת לעולם הפתרונות העסקיים: פתרונות טכנולוגיים-עסקיים ללא מחסום של טכנולוגיה וחדשנות בבחירתם. בעיניו, הקריטריונים המרכזיים לבחירה הם ניהול סיכונים, קבלת החלטות מהירה בתנאי אי ודאות והצלחה רבה במימוש – בשאיפה ל-100%, כמובן. כנראה שהגישה הזאת נובעת מכך שהוא רואה את עצמו כחבר הנהלה לפני היותו מנמ"ר.

בתיאבון!

הנה כי כן, אתם יכולים להתרשם שגבע מבין טכנולוגיה ויותר מכך, איך לייצר ממנה ערך לביזנס. אבל מה שהוא מבין בו הכי הרבה הוא אוכל איכותי, ולא סתם, אלא מסעדות שף מכל הסוגים, שבהן הוא מבקר באופן קבוע בימי חמישי. אם פעם ראינו את ימי חמישי כימים "סגורים" לבילויים בגלל המשחקים של מכבי תל אביב בכדורסל, כיום אפשר ללכת בעקבות גבע – למסעדות שף. אם תרצו, להחליף את הגרעינים והפיסטוקים מול המסך הקטן לאוכל גורמה.

בקרוב יזכו לפגוש אותו יושבי מסעדות השף של ברלין, שם תעצור ה-"רכבת" לתחנה הבאה בקריירה שלו – חברת הנדל"ן אראונד טאון של המיליארדר הישראלי יקיר גבאי, שלפני כמה חודשים הוסיף סכום נאה להונו, לאחר שמכר 9.99% מהחברה שלו לענקית נדל"ן גרמנית אחרת – TLG.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים