גוגל בפייט ל-ChatGPT: משלבת צ'אטבוט AI במנוע החיפוש שלה

גוגל הציגה את Bard - כלי בינה מלאכותית שיחתית (Conversational AI) המופעל על ידי LaMDA, מודל השפה שלה - בהודעה לתקשורת, תחת הכותרת "שלב חשוב נוסף במסע ה-AI שלנו", עליה חתום סונדר פיצ'אי המנכ"ל

איזה שינויים היא מתכננת להכניס ל-Docs כדי לנצח במלחמת ה-AI? גוגל.

גוגל הודיעה אתמול (ב') לעולם על אקט שנועד לספק פייט ל-ChatGPT – כלי הבינה המלאכותית מבית OpenAI שמשגע את העולם.

עקב שילוב ChatGPT במנוע החיפוש של מיקרוסופט בינג (Bing), ועל מנת לתת מענה באותו סטנדרט גבוה של חדשנות שישאיר את מנוע החיפוש של גוגל (Google Search) רלוונטי, ואולי אף לשם השארתו ה-מנוע בהא הידיעה, גוגל שחררה כעת את Bard – כלי בינה מלאכותית שיחתית (Conversational AI), המופעל על ידי LaMDA (ר"ת Language Model for Dialogue Applications), מודל השפה שלה. הצ'אטבוט החדש יפעל יחד עם שירות גוגל חיפוש ועתיד לשדרג את יכולותיו.

כדי להבין את משמעות הבשורה החדשה מבית ענקית הטכנולוגיה חשוב לדעת כי מאז ש-ChatGPT נכנס לחיינו, לפני חודשים ספורים, ואחרי שהסתבר כי מיקרוסופט היא משקיעה מאוד כבדה בו ותתגבר באמצעותו את שירותיה, למשל את שירות הענן שלה Azure, וכאמור גם את בינג – גוגל נכנסה ללחץ.

תחילה נודע כי מייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין, שכבר אינם ממלאים תפקידים פעילים בחברה, נענו לקריאתו של המנכ"ל, סונדר פיצ'אי, לסייע בהתמודדות מול ChatGPT, לנוכח חשש אמיתי כי הכלי עלול לפגוע בעסקי החיפוש של החברה.

אחר כך התבשר העולם כי החברה הציגה כלי AI שמלחין מוזיקה מתיאור טקסטואלי ושמגיע לתוצאות מרשימות בתחומו. החברה אמרה אז שהכלי ששמו MusicLM AI הוא מחולל הטקסט-מוזיקה הטוב ביותר עד כה, אבל לא שחררה אותו בינתיים לציבור.

אפילו פול בוכהייט, היוצר של ג'ימייל (Gmail) – שירות הדואל מבית גוגל – ואחד מראשוני עובדי גוגל בעולם, יצא בהצהרה באחרונה כי הוא מאמין שעתיד טכנולוגיית החיפוש באינטרנט יכול להשתנות לחלוטין, ושהובלת הגזרה צפויה לעבור מגוגל אל ChatGPT. בוכהייט טען שגוגל לא עמדה בקצב מירוץ ה-AI, ולכן בתוך כשנתיים תאבד את יכולות החיפוש שלה.

מנסה לספק מענה ל-ChatGPT. מנכ"ל אלפבית וגוגל, סונדר פיצ'אי.

מנסה לספק מענה ל-ChatGPT. מנכ"ל אלפבית וגוגל, סונדר פיצ'אי. צילום: ויקימדיה

מתאמצת להוכיח את עצמה בתחום ה-AI

ואולם, כפי שניתן להבין מהחדשות האחרונות מבית הענקית ממאונטיין וויו, גוגל ממש לא מתכוננת לשבת בחיבוק ידיים.

בהודעה חדשה לתקשורת החתומה בידי פיצ'אי, המנכ"ל, ושכותרתה "שלב חשוב נוסף במסע ה-AI שלנו" – פירטה גוגל אודות Bard, הצ'אטבוט החדש מבוסס LaMDA, שיספק לגולשים במנוע החיפוש שלה את אותם אקסטרה דיוק ותובנות שרק AI מגה-מתקדמת מסוגלת לתת.

"בינה מלאכותית היא הטכנולוגיה המשמעותית ביותר שאנחנו עובדים עליה היום. בין אם כשהיא עוזרת לרופאים בזיהוי מוקדם של מחלות או כשהיא מאפשרת לאנשים לגשת למידע בשפתם, בינה מלאכותית עוזרת לאנשים, עסקים וקהילות לממש את הפוטנציאל שלהם. היא פותחת הזדמנויות חדשות שיכולות לשפר משמעותית את חייהם של מיליארדים. זו הסיבה שמיקדנו מחדש את החברה סביב AI לפני שש שנים – ולכך שאנחנו רואים בה את הדרך החשובה ביותר שבה אנחנו יכולים לעמוד במשימה שלנו: לארגן את המידע בעולם ולהפוך אותו לנגיש ושימושי בשביל כולם", הסביר פיצ'אי בפתיחת ההודעה.

לדבריו, "מאז, המשכנו לבצע השקעות רוחביות בבינה מלאכותית ו-Google AI ו-DeepMind מובילות את הפיתוחים בתחום. כיום, קנה המידה של מחשוב הבינה המלאכותית הגדול ביותר מוכפל מדי שישה חודשים, מהר יותר מחוק מור. במקביל, בינה מלאכותית גנרטיבית מתקדמת ומודלי שפה גדולים שובים את דמיונם של אנשים ברחבי העולם. למעשה, פרויקט מחקר הטרנספורמרים שלנו והמאמר שלנו משנת 2017 להגדרת התחום, כמו גם ההתקדמות החשובה שלנו במודלי דיפוזיה, הם כעת הבסיס לרבים מיישומי הבינה המלאכותית הגנרטיבית שאתם מתחילים לראות היום".

פיצ'אי ציין ש-"זו תקופה מרגשת באמת לעבוד על הטכנולוגיות האלה" ואז המשיך וסיפר כי "לפני שנתיים חשפנו את הדור הבא של יכולות שפה ושיחה המופעלות באמצעות מודל השפה שלנו ליישומי דיאלוג LaMDA. אנחנו עובדים על שירות ניסיוני למודל בינה מלאכותית שיחתית המופעל על ידי LaMDA, שאנחנו קוראים לו Bard". פיצ'אי עדכן כי החברה תאפשר כעת לבודקים מהימנים להתנסות ב-Bard, וזאת לפני שהוא יהפוך זמין לציבור, "בשבועות הקרובים".

מפשט נושאים מורכבים ומספק מענה מדויק וענייני. Bard של גוגל שעובד יחד עם מנוע החיפוש של החברה.

מפשט נושאים מורכבים ומספק מענה מדויק וענייני. Bard של גוגל שעובד יחד עם מנוע החיפוש של החברה. צילום: עיבוד ממוחשב

מה יודע Bard לעשות?

גוגל הסבירה כי Bard משלב את רוחב הידע הקיים בעולם עם הכח, האינטליגנציה והיצירתיות של מודלי השפה הגדולים שלה. פיצ'אי הרחיב כי הכלי החדש שמוצג כעת "מסתמך על מידע מהאינטרנט כדי לספק תשובות עדכניות ואיכותיות". לדבריו, Bard יכול מחד להוות ביטוי ליצירתיות ולספק סקרנות, אך מאידך הוא עוזר "להסביר תגליות חדשות של נאס"א כמו טלסקופ החלל ג'יימס ווב לילדים בני תשע, או ללמוד עוד על הכדורגלנים הטובים בעולם ואז לקבל תרגילים שישפרו את הביצועים".

החברה פירטה כי בשלב הראשון הכלי יעלה עם הגרסה הקלה של LaMDA, כמעין פיילוט. לפי פיצ'אי, בינה מלאכותית יכולה להיות מועילה "לסנתז תובנות לשאלות שאין להן תשובה אחת נכונה".

המנכ"ל הבטיח בהודעתו כי "בקרוב תראו במנוע החיפוש תכונות המופעלות על ידי בינה מלאכותית, שמזקקות מידע מורכב ונקודות מבט מרובות לפורמטים קלים יותר, כך שתוכלו להבין במהירות את התמונה הגדולה וללמוד יותר מהאינטרנט. בין אם זה באמצעות חיפוש של נקודות מבט נוספות, כמו בלוגים של אנשים שמנגנים גם בפסנתר וגם בגיטרה, או התעמקות בנושא קשור, כמו מאיפה כדאי להתחיל".

כעת רק נותר להמתין שהפיצ'רים החדשים יתחילו להופיע במנוע החיפוש של גוגל, להכין פופקורן והרבה שאילתות, ולאתגר הן את בינג והן את גוגל באיתור מידע, ניסוחו וסיכומו עבורנו. התחרות מי תעשה עבודה טובה יותר ותנצח היא בכל מקרה לטובת הגולשים והאנושות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים