ה-FBI חוקר: האם אובר השתמשה בתוכנה נגד Lyft בצורה לא חוקית?

בבולשת חוקרים האם התוכנה חדרה למחשבים של היריבה בלי הרשאה ● באובר מזכירים שבית המשפט כבר דחה בקשה של נהגי Lyft להכרה בתביעה בנושא כייצוגית

עוד צרה לאובר. צילום אילוסטרציה: BigStock

לא תהיה זו הגזמה אם נאמר שלמנכ"ל אובר (Uber) החדש, דרה קוסרושאהי, צפויה תקופה קשה, כשבעיות רבות מתקופתו של המנכ"ל הקודם, טראוויס קלאניק, ממשיכות להיערם על שולחנו.

הצרה החדשה: חשד לשימושה של חברת הנסיעות בתוכנה שעקבה אחר פעילותה של היריבה, Lyft, שנחקר כעת על ידי ה-FBI. החשד של הבולשת הוא ששימוש זה כלל התערבות לא חוקית אצל יריבתה – כך לפי פרסום בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

דובר מטעם אובר אישר שהחברה משתפת פעולה עם החקירה, ואף ציין שהתוכנה הזאת כבר אינה בשימוש.

מוקדם יותר השנה נחשף השימוש של אובר בתוכנה פנימית על ידי The Information, שדיווח שבשנים 2014 ותחילת 2016 השתמשה החברה בתוכנה סודית כדי לעקוב אחר מספר הנהגים של Lyft הזמינים לנסיעות חדשות והיכן הם. המקורות שצוטטו אז היו אדם שמעורב בתוכנה ואדם שדווח לו על כך. התוכנה, שכונתה בחברה Hell, אף הראתה לאובר אילו נהגי Lyft עובדים גם עבורה, כך שהיא מיקדה את מאמציה לפתות אותם לעזוב את היריבה.

על פי הפרסום, שאלת המפתח בחקירה של ה-FBI היא האם התוכנה של אובר כללה גישה לא מורשית למחשבים של היריבה.

בהקשר לכך, הזכיר דובר אובר שבימים האחרונים נדחתה בקשה להכרה בתביעה ייצוגית שהגישו נהגי Lyft בהקשר לשימוש בתוכנה הלא חוקית כביכול. עורכי הדין של אובר טענו במקרה זה שהתובעים לא הצליחו להראות שהתוכנה אכן יירטה את המידע, ואף טענו כי הנתונים היו נגישים וגלויים לציבור הרחב. בית המשפט אכן דחה את ההכרה בתביעה כייצוגית, אך אפשר לתובעים לתקן את הבקשה ולהגיש במקומה חדשה – שלפי הדיווחים תוגש כבר בסוף החודש.

לפי הדיווח של הוול-סטריט ג'ורנל הנוגע לתוכנת Hell, יצרה אובר חשבונות Lyft מזויפים והשתמשה בהם כדי לתעתע במערכת של היריבה לחשוב שיש לקוחות המחפשים נסיעות באזורים שונים בעיר. בכך היא הצליחה לראות אילו נהגי Lyft היו בקרבת מקום ואילו מחירים הם הציעו למסלולים שונים, לפי ההשערה – כדי להוזיל את מחיריה ולמשוך לקוחות. עוד לפי הדיווח, כחלק מאסטרטגיית Hell הציעה אובר תמריצים לנהגים שעבדו בשתי החברות כדי לגרום להם לנטוש את היריבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים