סין: בית המשפט אסר על מכירה של מחשבי iPad

בית המשפט אסר על הקמעונאים למכור את המחשבים במסגרת תביעה שהגישה היצרנית הסינית Proview Technology נגד אפל ●Proview טוענת שאפל רכשה מחברה בת שלה את הזכויות על הסימן המסחרי iPad תוך התחייבות להימנע מלייצר מוצרים שיתחרו במוצריה – ולא עמדה בכך ● במקביל, אפל עומדת להגיש תביעת דיבה נגד החברה הסינית

בית המשפט בעיר הויזו שבסין הורה בסוף השבוע לקמעונאים לחדול ממכירה של מחשבי iPad – כך מסר קסי קסיאנגהוי, פרקליט של חברת Proview Technology, יצרנית צגים מסין שטוענת שהזכויות על הסימן המסחרי iPad שייכות לה. עם זאת, ההערכה היא שלהחלטה לא תהיינה השלכות מעשיות משמעותיות, שכן ממילא, Proview דרשה כבר מרשויות הסחר הסיניות לאסור על המכירה של מחשבי iPad ב-40 ערים גדולות במדינה.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאפל (Apple), שטענה בעבר, כי חתמה על הסכם עם Proview, אלא שזו מסרבת לכבד אותו. "רכשנו כבר לפני מספר שנים את הזכויות העולמיות על הסימן המסחרי iPad ב-10 מדינות שונות. ב-Proview מסרבים לכבד את ההסכם עמנו לגבי סין, ובית משפט בהונג קונג קיבל את עמדתנו", מסר אז נציג של אפל.

במקביל, Proview מאיימת להגיש תביעה נגד אפל בארצות הברית, בסכום של שני מיליארד דולרים, בתגובה לתביעה שהגישה נגדה אפל בסין. לטענת הפרקליטים של Proview, אפל רכשה את הזכויות על הסימן המסחרי iPad תוך התחייבות להימנע מלייצר מוצרים שיתחרו במוצריה. עוד טוענים בחברה שהשם נמכר לאפל על ידי חברה בת, שלא היה בסמכותה לעשות זאת, וכי הם מוכנים להגיע לפשרה עם אפל מחוץ לכותלי בית המשפט, אלא שאפל מסרבת להצעות אלה.

יצוין, כי אפל מאיימת להגיש בנוסף תביעת דיבה נגד Proview. על פי ידיעה שפורסמה בבלוג AllThingsD, שלחה החברה מכתב למייסד Proview, יאנג רונגשאן, והאשימה אותו בהשמעת הצהרות כוזבות נגד אפל. בידיעה נמסר, כי צוין במכתב ש-"אין זה יאה לפרסם במדיה מידע כוזב שעלול לפגוע במוניטין של אפל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים